Nej, absolut inte. Jag tyckte han gjorde mycket rätt även innan.
Gick tolka som att du tyckte han gjorde mycket bra däremot inte hans mål…
Studsat på Franssons stats flera gånger.
Ännu inte riktigt greppat varför man skickade ner honom.
Visst, lite valpig ibland.
Men hans underliggande siffror är tunga i jämförelse med t ex Säppen.
Medhåll. Och som sagt, när de första två linorna inte gör mål, ska vi då förvänta oss att de två andra gör det? Vilka av spelarna i dessa linor i så fall? Som jag skrev innan matchen: konkurrensen saknas eftersom vi inte kan ersätta en formsvag toppspelare med en annan nästan lika bra toppspelare. Och vi kan inte spela på två femmor heller.
Vi förlorar på att vi inte gör mål. Vi gör knappt ett enda mål i 5v5 och nu har vi slutat göra mål i PP också. Vi har gjort 4 mål de senaste 3 matcherna. 4. Jävla. Mål. Det duger inte. Och det är inte pga de två sämre kedjorna.
HH? Vad ligger det kontraktet på? 40k?
Pengarna spelar ingen roll i min värld. Det är prestationen. Och den ligger på noll.
Man mår bara dåligt över detta lag.
Anton är en manipulerande pajas. Snackat sig till detta jobb och fixat förlängning av kontraktet.
Hv har de sämsta 5vs 5 spelet ever.
Allt är domarens fel och klagandet har till och med nått så långt till media tar upp de i tidningen.
Ne hv tid i SHL är över, det spelar ingen roll vilka spelare hv värvar, de blir bara sämre i denna organisation. Så många spelare och tränare har misslyckats här, det är ingen tillfällighet och framförallt inte domarnas fel. Organisationen och föreningen är rutten och det finns inget stopp. Allsvenskan here we come. The team without passion.
MEN. En tränare behöver inte göra ett aktivt val som innebär att han sätter ihop två av våra absolut sämsta spelare i samma kedja. Och på det ger en av dem runt tio minuter per match.
Jag är helt med på att dököttet är dåligt. Lagbygget är kasst. Nubben suger. Men mitt i all denna sörja är Blomman minst lika dålig. Vi har en tränare som stjälper mer än vad han hjälper.
Andra tränare har med samma typ av lag, sämre lag till och med, lyckats fixa nya SHL-kontrakt. Blomman är en i raden av HV-tränare som inte kan få ihop ett lag.
Med alla irrationella beslut som tagits under åt tillbaka måste det vara nån från Brynäs silvergäng 2017 eller kanske nån från Silvers silvergäng som som skickat Magika de hex på oss?
Det går inte förklara på annat sätt.
Du är nog för optimistisk nu, att vi skulle vinna en massa matcher i HA och slippa bottenstrid eller ångest över risken att åka ur är jag långt ifrån säker på…som du säger på den negativa listan, det är ändå ett oförklarligt signerat kontrakt som gäller även i HA.
Jag håller med. Som jag skrev innan match - Seppälä Sjöholm t ex är en ofattbar kombo. Men jag vidhåller att halva laget är för dåligt som de spelar nu. Ingen gör det man vill, behöver och förväntar sig för att kunna vinna matcher.
Därmed inte sagt att AB inte kan göra vissa saker bättre. Jag försvarar som sagt inte honom. Han har visat att det var en chansning som inte höll. Men han kan ju samtidigt inte trolla. För det är väl typ det HV skulle behöva som HC. En trollkarl.
In med juniorer är uttrycket som troligt ekat mest den här säsongen. Sanningen är väl bara att en EN uno 1 visat sig förtjäna en plats. Annat som ekar är så klart Tedenby, Tikka mfl, AB, BL. Diverse quickfixs dominerar men det existerar inga quickfixs. Någon måste sätt ned foten, som nu gjorts, och låta processen ta sin tid. Om det är rätt väg kan ingen säga i dagsläget samtidigt kan ingen säga att det är fel heller. Så tid och tålamod är det som gäller. Den första processen mot SM-guld tog tio/elva säsonger i högsta ligan och för att nå storhetstiden tog det ytterligare åtta säsonger.
Saker blir inte sant bara för att man upprepar något in absurdum. Bilda en egen uppfattning och ta inte den bekväma vägen och ta rygg på drevet.
EDIT: glömde så klar det mest uppenbara ekot, 5v5. Vem är ansvarig för det. Våra bästa spelare presterar för dåligt kan man nog konstatera efter 39 omgångar. Äras den som skas.
Jag pallar inte med det här jävla skitlaget längre heller. Konstant sämst år efter år, oavsett vad man gör.
Det vi inte får glömma bort (påminna oss om)
i all kritik är väl att HV knappast kan välja och vraka bland tränare och spelare. De vi skulle behöva väljer andra alternativ. Vi har pengarna och får de vi betalar bra för och vi får de som kanske inte platsar i ligan egentligen (eller en kombo, i värsta fall).
Lita på processen🤣
Tänk om den där processen kunde ta ett år. Typ att man som nykomling är serieledare med sex poäng ner till tvåan efter 39 omgångar. Jag vet…dagdrömmer. Det går ju inte.
Lita på processen. Pffh
Vad är alternativet? Quickfixs åter igen. Enkla lösningar på komplexa problem är aldrig trovärdigt.
Men det är samtidigt ett läge vi satt oss i alldeles själva. Istället för att sätta sig ner och göra upp en rimlig fem- och tioårsplan för återetablering i SHL så körde man allt på chans i 3 år. Och nu är vi i det läget eftersom vi framstår lika oseriösa som vi hanterat den här situationen oseriöst.
Det hade kunnat undvikas. Om man hade haft rätt personer i ledningen av föreningen. Sansade människor. Men det hade vi inte. Vi hade dilettanter och klåpare.
Att göra allt tvärtemot det HV väljer att göra som förening.
Om de styrande tänker att de vill förlänga med en tränare. Då ska de tänka; just ja, det är ju vi som bestämmer, och då blir det alltid tokigt. Ergo. Vi ska inte förlänga med tränaren.
Som exempel liksom.
Om HV är övertygade om att de inte ska sparka tränaren nu. Gör det motsatta. Då är det nämligen större sannolikhet att de gör rätt.
Som sagt inte trovärdigt.
Sannolikhet är större att processen tar tid, vilket historiskt bevisats, än att enkla lösningar löser problemen.