Instämmer, fick också somatiska symptom när man såg de träda in på isen. En sak är ju när man hoppas och tror på dem och inte riktigt vet, men omgång 39-40 är inte okej att använda spelare som inte håller måttet när läget är kritiskt.
Har du inte sett på oddsen på spelbolagen, när TT spelas in på slutet så sänks de till botten för vinst för motståndarna. Inte ens Betsson tror AB är så dum att han spelar Tikka och Teden när man har fåtal minuter på sig att kamma hem nån poäng alls.
Jag förutsätter att varje mötesrum HG är fulla och belysningen är igång 24/7. Nu finns inga ursäkter och förklaringar längre. Det gäller nu att sätta ett nytt defensivt spelsystem till kvalet, liknande Oskars gjorde förra året i kvalet och höll på att fälla oss. Dessutom spelare ut och spelare in som kan spela detta spel, kan inte Blomkvist sätta detta bör han lämna självmant.
Örebro agerar. HV borde göra något liknande här.
Jag tror jag vet vad du menar, läste något på Aftonbladet om det. Bra att någon gör något åt sina problem, så jag håller med dig.
Nej vi ska ju ha kontinuitet. Då kan vi ju inte göra rockad i ligans sämsta tränartrojka. Hellre HA än att göra någon skillnad. Man vill ju inte skämmas. Gud bevare mig.
För att få spelet att funka så krävs det inga jätte justeringar. Förutom att möta backar vid uppspelen. Inte ens när motståndarna ställer upp i mittzon utan press så möter någon centralt? Det behöver inte alltid vara centern som möter. Svaga vingen kan åka innåt i banan. Går passet lik förbannat upp till spelaren längs sargen som blir täckt, spela tillbaka till back. Då har du plötsligt två andra spelare i fart genom mittzon, tre om den andra backen skuttar upp och forwarden som inledningsvis tog emot pucken i mittzon tar en backplats samtidigt som backen som tog emot hemåt passet tar den andre backens position.
Så invecklat är det inte
Jag tror inte att ni kommer trilla ur
Men nu är läget återigen prekärt för er, något är ju ruttet i föreningen när det fortsätter så här år efter år.
Lek med tanken att ni åker ur högsta serien. Alla vansinnes kontrakt bryts och Björn får en chans att rensa ordentligt i alla led.
Lyfta upp några lovande juniorer som inte får chansen nu och som samtidigt skulle avlasta en extrem spelarbudget.
Sen kryddat med några välbetalda bärande spelare
HV71 har en sådan status och kraft att när ni bestämmer er för att gå för det och är redo med en stabil grund och inarbetat spelsystem och trycker på den knappen är jag övertygad om att ni tämligen enkelt tar klivet upp i SHL igen.
På en ny kula helt nollställda
Jag tror inte att föreningen i sig skulle må särskilt dåligt av det.
Vi behöver bara vänta i drygt tre år då
3 års väntan är kanske vad vad föreningen behöver för att läka sig själv och bygga nått nytt från grunden på rätt sätt.
Jag kan också tycka att det är kul med andra lags supportrar, så länge det är civiliserat.
Jag kanske är en av få som faktiskt skulle tycka att det vore tråkigt, säg att LHC skulle åka ur.
Det är väl fan så mycket roligare med lite hatkärlek mot LHC, en kall och mörk novemberdag. Än att åka på en tråkig bortamatch, mot ett oerhört tråkigt lag från Örebro. Vet inte varför, men något i mig tycker inte att Örebro är ett “klassiskt” SHL-lag. LHC är ju åtminstone “kamp” på ett annat sätt.
Jo, dom tankarna hade man även förra uttåget, det kanske egentligen hade varit det bästa då, får då hade det redan gått 3 år vid det här laget…
Ja jag vet inte, men att göra den förändring som ser ut att behövas tar tid och det kräver arbetsro och en handlingsplan som sträcker sig över en lång period.
Jag är övertygad om att Björn har en ide om vad han vill göra men i många avseenden står han säkert med ganska bakbundna händer just nu
Hugg på Stefan Nyman som ju har historik i HV. Anställ som scout/mentor eftersom det är sannolikt att HV71 och Örebro ställs mot varandra i kvalet.
Det där med röda/gröna gubbar va nog inte så fel ändå!
Är ju precis det vi själva skriker över.
Engsund, Teden, Tikka och Brännström är ju röda!
Så vad är skillnaden att vi skriker att de ska bort medans AJ gjorde slag i sak!
Är ju exakt det vi vill se ske i vårt HV71.
I HV71 ska man prestera annars blir man röd! Elitverksamhet heter det!
Tror någon här genuint att vi klarar ett kval IGEN? Jag har börjat släppa taget lite faktiskt, Och det gör jävligt ont ska ni veta forum vänner.
Skillnaden den gången var att det var hyllade spelare som passerat bäst före typ Pettan m.m som var röda och det klarar inte ryggdunkarmentaliteten i Hv av.
Den smygande fotografen till det omtalade fotot figurerar ju fortfarande i huset.
Tyvärr är det så man resignerar! Även fast vi var ännu sämre ifjol så visste man ändå att OIK var sämre, nu känns det bara nattsvart, kan inte i min vildaste fantasi se oss vinna i bästa av sju mot något av lagen därnere.
Nu kanske det låter som att jag vaknar upp först nu. Men inte. Men när man väl tittar på det så, ja då är det ta mig fan helt otroligt. Att man inte har kommit något som helst vart. Inte ens ETT framsteg har gjorts. Känslan är snarare tvärtom. HV går bara bakåt utan att ens kunna ta ett utvecklande steg framåt.
Och till det, i det en förlängning av en coach. Njea det är skit, riktigt illa. Jag säger som du, hur ska det gå. Kommer HV ens ta en 3 poängare till?
Jaha… då sitter vi här som Montén brukade säga “IGEN” då!
Allt känns uddlöst, bottenlöst, uruselt, alldeles fruktansvärt jävligt och segt. Tror på riktigt att luften gick ur mig under måste-veckan. Noll av nio möjliga mot bottenkonkurrenter… Sedan degraderingen har man fått kämpa med att hålla huvudet högt. Andats sig igenom smärtan, försökt hitta “knasiga” anledningar till varför det har sett ut som det har gjort. Försökt gå igenom Agne, Lindbom, Nubben, Montén m.fl. och deras prestationer. Men nu får jag inte luft längre…
Andnöd, behöver omedelbart syresättas med hjälp av färska poäng. Men icke.
Det jag har i rockärmen är 4 år med hockeyallsvenska AIK:s s.k. “snack-tränare” och det har de själva myntat i hufvudstaden.
Orkar knappt tänka på möjligheten att spela ett negativt kval till, men det verkar numera oundvikligt.
Blir det LHC som står och skanderar “HÅVE ÅKER UR, ÅKER UR!” samtidigt som tårarna börjar rulla nedför kinden på Tommi Tikka, då han inser att ett år med 300k/mån försvinner i sanden.
Vem ska lyfta oss? Björn? Var är Björn? Hinner inte göra något? Abbott? Var är Abbott? USA… okej… men vem bestämde att det skulle bli såhär? HV, enbart HV.
Vi har själva satt oss i denna sits och det finns fortfarande “chans” att ta sig ur den, men det är vi själva som måste lyfta likt en Fenix-tjur-hybrid.
Heja HÅVE…