Gårdagens match gav en fördel. Man slutade hoppas att detta lag skulle vända trenden och klara SHL kontraktet. Nu är de kört, totalt utspelade mot bottenkonkurenterna och man har inget eget spel. Hv förlänger med tidernas sämsta tränare efter några turliga tillfälliga segrar.
Nu ser man fram emot lhc invasion i garden i årets sista match där de fyller hallen och sjunger för full halls hv åker ur igen hv åker ur igen
Vems förtjänst det är vet väl ingen av oss? Mest forumspekulationer? Vem eller om någon varit inne och pillat vet vi inte. Det började väl peaka när vi fick in Ang och Laleggia samt att OFM och Luoto-Kero-Borgström kom tillbaka från skada?
Vi har varit i den mottagande änden av en jävla glorifierad golden shower i flera år nu. Föreningen verkar inte bry sig särskilt, då de aldrig tar några svåra beslut för att lösa det,
Om några år har de väl accepterat att ligga i mitten av HA också. Oavsett hur mycket pengar man plöjt ner på att ta sig uppåt.
Håller med i sak. Men sett till det som vi faktiskt kan ändra så är känslan att vi har väldigt lite manövreringsutrymme. Vi får nog räkna med den här truppen och den här ledarstaben inför det som komma skall. Och jag vet faktiskt inte hur man kan optimera detta? Mer än att försöka hitta bästa möjliga förutsättningar för våra toppspelare (som dragit i stort sett allt) så de kan hitta någon tillfällig formtopp till kvalet. Och ja, då kanske det handlar om att mixa upp kedjorna. Men hur, det vettetusan.
Alla i organisationen är säkert ordentligt stressade , men om de är som jag själv, så gör man nog ett bättre jobb om man tar ett djupt andetag och försöker se saker på ett nytt sätt.
Jag tyckte du hade en mycket bra idé i att ändra femmorna enligt +/- i lika styrka en gång , jag brukar ju själv alltid tjata om detta med +/- och strax efter det skedde faktiskt en förändring ( ren slump?) så att man satte upp Lenc, Moelgaard och Ang i första och Borgy, Luoto och OSL i andra (detta var innan AP20 var tillbaka från skadan) vilket var väldigt lyckat ett tag och en vinnar-streak inleddes. (de var spelarna med relativt högsta +/- just då givet tillgängliga materialet)
Så indirekt var det kanske du som satte igång den positiva trenden efter FBK-debaklet
Så vad kan vi hitta på nu ? Förslag mottages - från alla parter.
Fransson och Träff hem a.s.a.p ?
Vad är största problemen just nu och hur kan man lösa dem ?
Största problemet nu är väl att vi har spelare som inte ens ska vara på isen. Fick direkt ont i magen igår när Tikka, Tedenby, Engsund och Seppälä var inne samtidigt. Lite hål i huvet att spela fyra sådana loose canons tillsammans med en orutinerad WIN…
Så precis som du säger. Fransson och Träff hem pronto. De kan definitivt ta en tröja med tanke på den svaga konkurrensen. Sen måste vi skicka upp spelare på läktaren. Med OSL tillbaka (när det nu blir) så ska i första hand Hansson, Tikka och Seppälä upp på läktaren. Engsund kan vi släppa till Luleå.
Sen måste vi försöka spetsa laget. Vilket inte kommer bli lätt. Ny målvakt, ny förstacenter, samt allsvensk bredd…
Utifrån det vi har nu (säger inte att det här är den bästa lösningen) skulle man tills vidare kunna köra.
Tror helt ärligt att det är tillräckligt att entlediga Engsund och TT. Engsund har varit svag hela säsongen, men totalt väck sedan nedkomsten (fullt förståeligt). Möjlig återkomst nästa säsong?
TT finns det inget att säga om, egentligen. Någon skrev att han varit inne på fem av nio mål bakåt sedan återkomsten? Det är jackpot för motståndarna när han kommer in.
Engsund behöver vi inte ersätta utifrån. Istället för TT tar vi in en center från allsvenskan som a) kan åka skridskor, och b) inse sina eventuella tillkortakommanden och spela därefter.
Gör en deal med Luleå, skicka Engsund så får vi Albin Lundin till oss, så är vårt centerproblem i fjärdelinen löst. Finns möjligheten att låna ut Tikka till Finland så gör det. Ta emot de pengar som erbjuds. Ta hem Träff o Fransson och så hoppas vi på en mirakelkur på Kaski.
Jag trodde på vinst mot Modo och iaf en av matcherna mot Leksand, jag måste ju vara helt pantad…tur jag slipper se eländet på ett tag nu, då kanske man kan sova på nätterna igen.