De beror på hur lågt ribban ligger.
Tror ärligt man hade låst Tomkins men att Tampa sade nej. Kolla på tex Flyers hur de gjorde med både Abols och André - de plockade upp de i NHL av en ren “slump” 2v innan fönstret stängdes och de båda skickades tillbaka till AHL dagen efter deadline. Tror man jagat mer efter både MV och C än vad som meddelats utåt.
Du får ju också ha med dig hur många spelare var egentligen tillgängliga och utifrån de som var tillgängliga, vad ville de ha betalt och var jumbon i SHL utan att veta vart man skulle spela nästa säsong dit man ville lägga sina kort? Tveksamt
Jag tycker faktiskt det är befriande att de säger “bananas”! Bättre att vara lite spontan (utan att bli Nubben-spontan) än att bara producera självförsvarsfloskler eller leka Baghdad Bob. Och det erkänns ju ganska tydligt att laget som snart ska spela negativt kval inte är helt balanserat.
Tomkins, född 1994, letar ju efter ett välbetalt långtidskontrakt utanför NHL. Att börja det sökandet genom att riskera en plump i CVt med SHLs jumbolag tror jag varken han eller hans agent var intresserade av. I vilket fall blev det ju inte av. Så Björn hade en tuff start. Men en duktig sportchef ska ju kunna trolla fram ett ess ur rockärmen och få oss att häpna - “hur gick det till!?”. Så synd att inte ens en duglig center presenterades, det hade dessutom kunnat förbättra HVs rykte bland spelare. Nu framstår HV71 som ännu mer “kiss of death”.
Jag tror de använder “bananas” för de tror ordet passar nivån på sina fans.
Att de tänker att “bananas” signalerar kompisanda.
Jag ser det som ett försök att vara inställsam. Att vädja medömkan.
Att det är “tryck utifrån” när man med dyraste truppen presterar sämst av alla, kanske hade varit värt några mer förklarande, analyserande ord än “bananas”.
Kanske nåt gått fel med mig. Ser allt från ledningen genom negativa glasögon.
Hörni. Det är ett personligt mail skrivet i all hast av en person med miljoner saker att göra just nu. Det är inte en formell text som t ex ett pressmeddelande.
Det här känns lite som fuck-diskussionen som blossade upp i ett annat speluppehåll.
Man ska nog inte överanalysera ordet bananas.
Så du menar att vi behöver en bananas-tråd också nu?
Så kanske folk kan få hjälp att komma över att dom går bananas över lite bananas…
Tja, varför inte. Det här året slår ju ändå någon form av rekord av minnesvärda ord från ledningen. Lika bra att gå all in. Det är det enda roliga vi får i år.
Fuck-tråden byter namn för att hänga med i tiden?
NU känns det lite OT…va?
Blommans palilali/verbala tics gällande fuck är ändå ganska roligt. Gissar att det bygger på en torftig engelska snarare än de möjliga medicinska orsakerna. Även om jag skulle ställa diagnosen svårt fall av Wikegårdssjuka.
Känns lite Brynäs 2021 över det. Och det funkade, axlarna lossnade mer på Biffarna än våra spelare. Tänker framförallt på deras materialares intro som fick alla att skratta. Lite som Mårts och Skröders hästskit.
Mitt försök att låtsas som att jag inte bryr mig funkar inte… Ångest.
Jag känner mig ganska likgiltig. Klart vi ska vara kvar, men samtidigt - Vad är oddsen att nästa säsong blir bättre? Inför denna såg jag framför mig hur halva laget skulle kastas ut och såg framemot att spelare som Ang, Släggan Etc skulle kommit in redan innan säsongen.
Känner mig helt övertygad om att det blir samma sak nästa år - Dessutom samma HC.
Hujedamig här sitter vi till 2030 skulle jag tro.
Blir förbannad över HV71! De har varit klara för kval ett tag. Att inte ha ett tydligare PP för att en spelare är borta är oförlåtligt! Det är så jävla uselt skött av ledarna så jag kokar! En sån viktig del i spelet och som kan vara helt avgörande. Hur fan kan man misslyckas med allt i denna förening?
Modo vinner idag för att de har ett PP! Vi hade ett gäng som inte visste ett skit hur de skulle göra!
HV är ishockeylagens Titanic !
Lyxigt utrustad, snygga mahogny-handtag, men tyvärr - den flyter inte
Ingen skugga över Ang och de andra - men det missas för mycket och målisarna släpper oftast mer än motståndarna
liknelsen är bättre med regalskeppet Wasa. Titanic var det inte något fel på i flytförmåga, dock inte gjort för att krocka med saker.