Jo, jag ger mig.
Hur kan jag glömma Alsing, Lenc och Ang. Och deras utveckling.
Kanske vi fans som också “avvecklats”.
Fem år utan glädjeämnen och vi klamrar oss fast vid det lilla.
Day har utvecklats sen första tiden. Helt annan grej kanske. Men ändå. Tikka är en MYCKET bättre spelsre idag än när han kom hit. Från låg till medel div-1-klass.
Ja.
Nu är vi här. Sista SHL-matchen spelad.
Kvar har vi ett kval där vi har chansen att förödmjuka oss lite till. Kräma ur de sista.
Det är längesedan man kände glädje nu.
Fan.
Kärleken till den här föreningen är 99% smärta och 1% glädje, vi behöver något, ett jävla köttben. Något som är positivt. Snälla, säg att någon sitter inne på något?
Det ända jag har är att om vi åker ur så kan vi äntligen bli av med alla långa dåliga kontrakt och Björn få bygga ett nytt lag från grunden.
Och åker vi inte ur ja då åkte vi inte ur iaf vilket ju är bra i sig.
Efter regn kommer solsken… oklart när bara.
Du bor inte i göteborg märker jag. Efter regn kommer mer regn.
Det är du Andersson711, som sitter “inne på något”.
Du vet nåt jag inte vet!
Var fan har du hittat den där procenten glädje?
Ut med det.
För oss helfyllda av svärta och smärta vore den procenten Ett skinande ljus i dödsskuggans dal.
Han har säkert fått jobb av HV i något år utan att behöva göra något likt vissa känns de som…
Jag fick för mig igår att tänka långsiktigt. Att det är lite skitsamma i vilken liga HV spelar i. Oavsett vad så behöver vi tänka kontinuitet i den bemärkelsen att vi fortsätter förädla våra juniorer som med tiden kan utgöra den där kärnan i laget varifrån ”kravställan” kommer. Ge det fyra-fem år så kanske en sån som Victor Olofsson är en av dessa spelare. Gör om, gör rätt fast med ett längre tidsperspektiv. Åker vi ur så bryts värdelösa kontrakt och vi kan bygga med någon form av tanke. Sen är kanske inte kontinuitet med Anton B rätt, men det lär väl visa sig vad som händer med det. Jag är inte alls säker på att han är kvar om vi åker ur.
Det ger iallafall mig nån form av lugn.
Ja men absolut, förutsatt att spelarna dels vill vara i HV dels vill vara i HA. Förstnämnda beror ju vad hur organisationen mår under ytan. Mår den inte bra lämnar de lovande och nya kommer inte välja HV:s HG.
Om allt verkligen allt rensas från topp till botten och man bygger upp HV71 som det en gång va så är jag inte emot en omstart i Allsvenskan.
Men det lär aldrig hända så om vi inte är kvar i år så är HV71 ett minne blått från finrummet!
Ett gäng glada amatörer sköter föreningen!
För mig är de såhär. Kontrakt eller inte, det finns absolut aldrig något bra med att åka ur SHL.
Håller med det är så att säga den enda fördelen jag kan se i nåt som annars är väldigt dåligt.
Andreas Davidsson gästade vitagulablå.
Han menar att lyckas göra liknande satsning som senaste degraderingen blir oerhört svårt.
Om vi hamnar där.
Inte så oväntat dock.
Men att gå upp direkt på nytt.
Dom nöjligheterna är nog små.
Försök att tänka som jag gör: Det är trots allt ’bara’ sport.
Ett strategiskt val att gå ut med innan kvalet.
Mail från ledningen och svar på mina frågor om Björn blir kvar oavsett eventuell degradering samt hur man jobbar med lagbygget
“Björn är kvar och håller på för fullt med lagbyggen till båda alternativen och det ser riktigt spännande ut. Vi ska göra allt vi kan för att få till truppen på ett bättre och mer balanserat sätt till nästa år. Björn och Linus har ett helt annat sätt att bygga lag än vad vi haft tidigare kan man lugnt säga. Hoppas bara dom pallar trycket utifrån som just nu är helt bananas…”
Sista meningen är ju störtlöjlig.
Löjlig eller ej, känns ändå som vi har rätt man på plats vid sportchefsrodret.
Det vetefan. Kanske för kort inhopp hos oss för att mätas men att inte lyckas hitta en målvakt eller center innan deadline är rätt dåligt. Dom hade ju knappt behövt vara skridskokunniga för att sno en tröja. Gjort bra saker i Malmö, kanske är mer rättvist att bedöma hans jobb där.
Ny var det iprincip inget lag i hela Europa som lyckades med den bedriften…