Vad göra nu, när HV inte spelar match? Enkelt!
Gå ut och skär av lite björkkvistar, spetsa med toppen av en enebärabusk, köp en flaska ättiksprit.
Bind riset hårt.
Hitta ett utrymme där ingen hör dig.
Klä av dig. Piska sen varje kroppsdel hårt. Ja, därnere också, men hoppa över hals och ansikte. Häll sen en rejäl dos av ättikan över hjässan och låt vätskan sakta rinna ner över din sargade kropp.
Två gånger i veckan.
Inte lika smärtsamt som att se HV71 spela. Men det funkar som ett sätt att fasa ut.
Oklart. Den har jag inte löst än. Golfsäsongen är på ingång, det underlättar.
Däremot är jag glad, njuter av varje dag som HV är ett SHL lag. Tänker att det är lika bra. Lättare att njuta nu än under säsongen, där brottas man med så mycket känslor. För det här kan snabbt gå över.
Jag har inatt haft min första riktigt bra natts sömn, på väldigt länge. Samtidigt så “saknas” något i livet. Något “stort” är borta ur medvetandet. Jag minns inte riktigt vad…
Ölbärs?
Ångest?
Dags för lite kultur på er morgonkvist.
Säsongen är äntligen slut. Och det slutade lyckligt för vår del.
Nu kan vi se fram emot ett halvår med hopp, guldkant och spekulationer. Sen börjar helvetet igen i September.
Jag funderar litegrann över vad vi behöver göra för att ta nästa steg.
Brynäs ändrade kurs efter sin degradering.
Förändringar som gjordes förutom nya tränare var följande.
Analysgrupp:
Brynäs analysgrupp bestod av representanter från partners, medlemmar, supportrar, ideella krafter och anställda. Syftet var att utvärdera klubbens prestationer, analysera tidigare misstag och identifiera förbättringsområden inför framtiden.
Sportsliga rådet:
Föreningen valde att tillsätta en så kallad Sportslig Advisor Board, på.
Främst med syfte att Brynäs inte ska bli beroende av enskilda individer som sätter ribban i Brynäs sportsliga riktning, som det har varit de senaste åren, utan att frågan ägs direkt av föreningen samt att klubben ska få förutsättningar till att kunna jobba långsiktigt.
“Grupperingen skall bestå av personer som med olika erfarenheter och kompetenser aktivt bidrar rådgivande till den sportsliga organisationen med den långsiktiga strategin i fokus. Samtliga ska ha ett stort engagemang och hjärta för Brynäs IF.”
Nåväl nog om Brynäs.
Björn Liljander är helt rätt person att bygga vårt lag.
För att han ska kunna göra det krävs dock att vissa kontrakt bryts, vilket innebär att klubben kortsiktigt kommer att behöva betala ett högt pris för att rätta till tidigare felrekryteringar och osunda avtal.
Det är också avgörande att förväntningarna vid framtida rekryteringar är tydligt definierade. Jag är trött på att vi värvar spelare på dyra kontrakt och sedan förväntar oss att de ska axla roller de aldrig haft tidigare. Det är en strategi som leder till frustration och uteblivna resultat.
Klubben måste även vara ödmjuk i sin kommunikation med både partners och supportrar. Just nu är vi en bottenklubb, och vi behöver bygga långsiktigt, ta steg framåt varje år och successivt återvända till toppen.
Ledarskap och kravställning måste komma uppifrån och genomsyra hela föreningen.
Vi kommer att behöva köpa ut spelare som Tedenby och Tikka. Det måste bli ett slut på att ingå långa och dyra kontrakt baserade på magkänsla.
När vi bygger laget måste det finnas en tydlig
hierarki och en genomtänkt kostnadskontroll. Dessutom måste det vara kristallklart vilken roll varje enskild spelare har och vad som förväntas av dem.
Slutligen är ledarskapet inom laget en avgörande faktor som måste tas i beaktande vid lagbygget.
Helvete vilken abstinens det blev, nu behöver jag någon intervju ut snart, med Liljander eller Blomman eller vad som helst, GE MIG NÅGONTING!
Vi behöver en Silfverberg, en ledare på isen med själ och hjärta för klubben som med både ord och handling går i bräschen!
Den spelartypen har saknats väldigt mycket i HV dom senaste säsongerna.
Hoppas att en Pilut kan vara den spelaren om man nu lyckas få hem honom.
Ja jag har extremt tråkigt om någon undrar ![]()
Det blir inte mycket gjort på jobbet ![]()
Jag tror nog man ska vara försiktig med att dra för stora växlar av vad Brynäs gjorde, det kan absolut vara så att alla såna åtgärder är anledningen till att dom vann serien, men jag tror att det lika gärna kan bero på jackpott med hemvändare. Kolla bara Timrå, fått hem Lander, Hållander, Dahlén är kvar osv…det gör inte Nubben till ett geni.
Svinbra. Äntligen kanske vi får en bra start som HV71 verkligen behöver.
Jag kan bara hålla med.
Silverbergs betydelse för sitt Brynäs går inte att blunda för.
Jag delade bara lite tankar såhär några dagar efter säsongens slut.
Vad som är rätt för HV71 vet inte jag.
Vad vi kan konstatera är att nuvarande väg behöver utvärderas och korrigeras om vi ska ta steg framåt.
Sant, jag bara undrade varför just Örebro skulle vara ett bra motstånd.
De har en svag ekonomi och kommer troligtvis inte ha en av de bästa trupperna. Sen är det hemmaplansfördel för HV.
Antar att du håller med om att det är bättre än att börja borta mot Luleå då vi knappt aldrig tar poäng i delfinen.
I år var konsensus här på forumet att vi troligtvis skulle förlora de fyra första matcherna och så blev det.
HV71 är väl den klubb i SHL, nej hela hockeysverige, som är mest i behov av en bra start på säsongen/serien. Där är en premiär hemma mot ett, troligen, halvdant Örebro något av en vinstlott sett till att det kunde blivit betydligt värre.
Det finns ju fördelar med att möta tuffaste motståndet i början/direkt i premiären. Just då man troligen har störst chans att skrälla innan motståndarlaget och dess spelsystem satt sig. Visst HV71 är inte 100% då heller men skillnaden är mindre när lagen spelar på 75% kontra 100%/när allt sitter. Men med årets säsong färskt i minnet så är det nog inte heller optimalt.
Jag vill minnas att på senaste medlemmötet så togs spelschemat upp. Att dem inte va nöjda med hur det va utformat. Och att man skulle göra sin röst hörd inför nästa säsong. Där man önskar inleda hemma, eller åtminstone spela hemma omgång 2.
När kommer matchtråden ? ![]()
Jag funderade lite på det där, om det stämmer är det väl okej. Jag har inte så stor koll på lagens ekonomi och så där, jag följer mest resultaten i tidningen och ser på matcherna, sedan vilka spelare som har sålts var, vilken ekonomi lagen har, för mig är det överkurs, det är mer än jag vet.
Samma här ![]()