Bra skrivet Shitkicker, det var så bra att jag läste det flera gånger, en riktig tankeställare.
Man kan vända på det också, de som kallas gnällspikar är ofta sådana som verkligen hatar att förlora, tex vissa i vårt lag som är omdebatterade och jag till stor del känner igen mig själv i personlighetsmässigt.
Även jag själv hatar att förlora oavsett vad det gäller vilket kan uppfattas som att jag gnäller och visar dåligt humör, tex slår söndertennisracketar och liknande. Är däremot allergisk mot uttryck som vinnarskalle, pannben och liknande, skulle aldrig ta dem i min mun annat än i sammanhang som detta, den som kallar sig själv något av dessa kan jag inte ta på allvar överhuvudtaget för att säga diplomatiskt ![]()
En bra och ödmjuk vinnare är jag dock alltid.
Ja, men jag kommer ihåg det där vagt. Malmö hade försett Foppa med tre ryggsäckar hela finalserien. Särskilt Rydmark hade fått en
-uppgift. Foppa var typ 19 och bar nästan Modo till ett SM-guld. Det agerandet var vinnarskalle av en tonåring och helt förståeligt.
Men nu är gubben 50+, framför TV:n och föreslår att man ska värva en Donald Brashear-typ. Och allmänt hållet domar-gnäll. Töntigt.
Tycker domarna missade saker åt båda håll och inte att det var någon anmärkningsvärd snedfördelning.
tycker också att domarna gjorde ett klart bättre jobb i kvalet än överlag i grundserien.
Ja, det var ganska jämnt fördelat i misstag, om något tycker jag (helt opartiskt såklart) att Modo kom undan med mer skit, men misstagen i HV’s favör blev uppmärksammade för att HV gjorde mål strax efter. Hade AP avgjort i sudden 10 minuter senare hade det inte blivit samma skriverier om avblåsningen när Fransson låg ner. Hade HV inte gjort mål efter “icingen” hade ingen brytt sig, precis dom ingen brydde sig om icingen som blåstes trots att Luoto var först på pucken. Hade Modo gjort mål direkt på tek efter det hade samma domarmiss fått betydligt mer uppmärksamhet skulle jag tro.
Låter som en avancerad konspirationsteori, att en linjedomare utgår skadad, transporteras till Ryhov (allt rent skådespeleri med falsk ambulans) , sen kommer en Jönköpings-domare in och avgör genom att inte blåsa icing
ha ha
Precis
Vi får också tacka domaren som lät Powell hämta in pucken från HV-båset i finalserien i HA ![]()
HV e ju från bibelbältet så det är klart vi har Gud på vår sida ![]()
![]()
Deus vult = Gud vill det! ![]()
Fast hade domaren missat en sån icing som vi gjorde mål på så hade vi också gnällt!
Likaså när de blåste av när Fransson låg skadad!
Nu njuter vi men hade det varit tvärtom och vi åkt ur så hade vi inte varit glada!
Men nu är vi glada!
Alltså, är det bara jag som blivit helt tokig av det här kvalet?
I morse, ni vet precis när man är på väg att vakna upp, så drömmer jag att HV tydligen råkat torska match 6 och att det blivit en sjunde avgörande. HV har ledningen med 5-2. Men med bara några minuter kvar gör Modo två snabba. Precis då vaknar jag till på riktigt. Exakt samma känsla som när man drömt att man blivit jagad av en mördare, tappat alla tänder, you name it.
“Det var bara en dröm, HV är kvar i SHL, det vara bara en dröm, HV är kvar”, upprepar jag tyst för mig själv för att bli lugn.
Du har inte stora problem du. Själv vaknar jag med “bara bada bastu” på hjärnan…
Tycker man även kan droppa det anonyma vita bortastället o köra med gult istället
Jag hade en skum dröm inatt, jag befann mig i ett rum fyllt med skepnader som flög runt, dom var otydliga, halvt genomskinliga och man såg inga ansikten, de hade dock tydliga namnskyltar på bröstkorgen där det stod hjalmarsson, huusko,örnskog , abrahamsson mfl, en enda av dessa hade ansikte, det var kenneth kennholt iförd en rejäl hockeyfrilla…
Sedan föll jag ned i en bassäng och blev jagad av en björn i vattnet som jag brottades med under ytan, sedan klättrade jag upp och när jag torkade av mig på bassängkanten kom återigen kennholt gående mot mig med ett stort leende.
Enkel tolkning av drömmen är att jag är orolig över att lagbygget blir lite blekt och att vi behöver riktiga hockeyprofiler.
Att hålla på HV tar på psyket.
Det här är en för stor del av ditt liv. Du måste lägga in dig själv på rehab!
Jeeesus… kanske ska vi ha en drömtråd?
Drömtråd fick just en ny innebörd.
Som född på Barnarpsgatan i Smålands Jerusalem vill jag ha en Jesustråd.
Säsongens:
Vilken spelare är mest korsfäst? Tedenby?
Vilken spelare är årets frälsare? Dichow?
Vem är Petrus, klippan man bygger på?
Vem är Johannes, den mest älskade?
Vem har mest barnatro?
Vem är Judas?
fel sida unnegången??!!
Nej, självklart var det en dröm om HV, forna stortider, under ytan, kravlat sig upp och Kennholt ler, för han vet framtiden ![]()
Denna vecka hoppas vi på avtackning av samtliga med utgående kontrakt.
Förlägning med AP 1år ( 150k)
Ett nyförvärv av hög kaliber som visar lite att ”nu jävlar” tex Pilut.