Tråden om HV71

Glad påsk! :hatching_chick:

1 gillning

Glad påsk :hatching_chick:

Hade ju varit kul att få en till påskpresent från HV :winking_face_with_tongue:

Enligt Vita gula blå ska en rutinerad assisterande vara klar…

1 gillning

Spännande. Undra vem det kan vara :thinking:

2 gillningar

Ja vad finns det? Popovic, Rhodin, Rahm är några jag kommer på. Liljander plockade lip-Bert till Malmö, kan det vara han?

1 gillning

Jag repostar en lista över tänkbara tränare som jag skrev för en vecka sedan. Blir intressant att se om namnet finns med på listan:

• Challe Berglund (lämnar Leksand)
  • Ante Karlsson (lämnar LHC, men läste i intervju att han helst vill fortsätta som huvudtränare i annan klubb)
  • Nicklas Rahm (skulle eventuellt kunna lämna jobbet på förbundet?)
  • Christer Olsson (klar för Färjestad)
  • Thomas Rhodin (lämnar Färjestad, ryktades tidigare till Leksand men nu avskrivet rykte)
  • Tommy Samuelsson (lämnar Nybro)
  • Mikael Karlberg (lämnar Leksand, klar för Färjestad)
  • Roger Hansson (lämnar Rögle, men ryktas till Schweiz)
  • Peter Popovic (verkar vara utan kontrakt sedan dec 2022)
1 gillning

Då måste laget vara igång fortfarande!
Gissar på:

1 gillning

Kan det även ligga längre fram i tiden? Rahm efter VM? Vet inte hur det historiskt sett ser ut med Coach rekryteringar och tidslinjer (När de tillkännagivs)

Bra spaning. Han och Anton var i Malmö samtidigt.

1 gillning

Hade känts tryggt ändå, varit runt i många länder som spelare och tränare, varit mycket huvudtränare också. Borde samlat på sig mycket erfarenhet. Sen kan han passa på att ta med sig Koukkanen och Pilut i bilen också.

4 gillningar

Perfekt. Precis en sådan ass blomman behöver. En riktig mentor som har erfarenhet av HC jobbet med!

1 gillning

Nu vet jag inte hur man ser på sparkningar å sådär när det gäller tränare. Men han har fått sparken 3 gånger under sin inte superlånga karriär. Låter inte superlovande. Vilka resultat har han levererat?

Samtidigt är två av dessa tre sparkningar när han var assisterande tränare åt en huvudtränare som fick sparken. Dvs inte nödvändigtvis Peter man ville få bort utan mer att han fick gå som en följd av att huvudtränare fick sparken/nya tränaren ville få in sin stab.

Oavsett vem lotten faller på så tror jag att en rutinerad tränare, som har stake nog att säga ifrån när det är fel men samtidigt inte känner ett behov av att hävda sig, är det vi behöver. Stillman var rutinerad men det känns som att han “smekte Blomman medhårs” (i brist på bättre ordval). Vi behöver någon som kan markera lite mot Blomman. Det tror jag behövs för att Blomman ska utvecklas. Han behöver utmanas för att växa men samtidigt få det stöd han behöver när hans orutin lyser igenom.

8 gillningar

Vad är egentligen HV71? Apropå historia, nutid och vad som komma skall gällande vart spelare vill spela och tränare vill träna:

Det finns lag som de senaste åren nästan alltid varit i toppen, tänker på lag som Skellefteå, Luleå, Färjestad och Frölunda

Det finns forna storlag som trots mindre bra spel de senaste åren ändå är giganter inom svensk hockey, tänker på lag som Leksand och Brynäs.

Det finns nya uppstickare som bitvis lyckats väl, tänker på lag som Malmö och Växjö.

Det finns uppstickare som varit nära men aldrig riktigt lyckats hela vägen, tänker på lag som Örebro och Linköping

Det finns lag som inte väcker de största känslorna men ändå är där, tänker på lag som Timrå, Modo och Rögle

Och sedan finns det lag som HV71.

Glad påsk alla blå-gula nördar!

1 gillning
6 gillningar

Man är ju duktigt nyfiken på vem vår nya ass ör.
Nån som hört nåt viskas?
Kan undra om hans lag är i spel fortfarande?
Spännande som fan. Hoppas på ett riktigt bra namn.

2 gillningar

Vet någon vad som händer med rollen skill coach när KB blir assisterande?

Ja, tyckte Liljander nämnde att han behåller den rollen utöver ass-jobbet

1 gillning

what. någon hint av HV på twitter om guldmålet 2017

1 gillning

Reagerade också på det.