Tråden om HV71

Jag gillar det man hörde om det långsiktiga arbetet i Frölunda som KD och Roger jobbat med. Där verkar det vara tydligt vad det innebär att spela för Frölunda. Vi har säkert liknande saker, frågan är hur tydligt detta är när varje person i föreningen byts ut varje vecka samt galningar som knet och AD härjar runt med brända jordens taktik.

För att sådant skall funka, för att vi skall få till en kontinuitet, så gäller naturligtvis att vi har rätt personer på rätt ställe. Jag är väldigt tveksam till att så är fallet i vår förening.

1 gillning

Jo men det har vi, det har ju ALI förmedlat så tydligt. Skämt och åsido.

Jag pekar inte på din åsikt utan jag frågar finns det några namn och rollsättning som gör dig tveksam?

Precis, just vad jag menade också men lite utförligare :grinning_face:

Alla?

1 gillning

Den är ju tuff och utmanande, samt oroväckande om du upplever det så!

Vem kan vi med stor sannolikhet säga har rätt roll just nu?

Någon i damlaget, kring dess sportsliga ledning? Inklusive björn? Om detta vet vi inget.

Någon kring herrlaget? Anton? Knappeligen va? Min åsikt är att Anton inte klarar detta. Inte ens med stöd. Så björns kramande av anton gör att jag nu tvivlar på björn oxå.

Den som har enklast uppgift att visa sig värd tro och hopp är ändå björn. Hans jobb de kommande månaderna kommer ge oss ett hum om var vi har honom. Alla andra? Finns det någon annan vars insats vi kommer kunna bedöma under denna period och som skulle kunna ge oss info som säger att vedebörande är på rätt plast, med rätt kompetens och driv?

Ge mig gärna exempel om du/ni har.

2 gillningar

vi är lika lost idag som vi var för ett år sedan, kanske mer.

Det enda jag baserar på är det vi faktiskt har att gå på. AB:s enda säsong, och det har ju inte gjort mig övertygad precis. Och jag är inte säker på att han växer in i det i HV. HV är ingen plantskola för kommande SHL-tränare. Sen kan AB absolut växa in i det någon annanstans.

Gällande BL, den väntar jag med, det är som du säger, kommande månader är avgörande för hur vi bedömer om han är på rätt plats eller inte. Att anställda analytiker och säkra upp andra positioner ser jag som en självklarhet och därav inget som landar in på bedömningslistan.

Tar vi ex Nylin, i min lekmans uppfattning så tycker jag att han ägnar sig mer åt marknads relaterade saker än KD uppgifter. Men det kanske mer beror på att man saknar rätt person på rätt plats här. Här torde man enligt mig rekrytera Davidsson.

Att vi är lost, den kan jag köpa, men att vi är mer lost? Hm tvek. Status Quo?! Det enda som jag oroar mig för är.

Här väljer jag att selektera utifrån.

Styrelsen och ledningen har valt AB
Men det är inte BL:s tränare

Vad händer om nästa säsong börjar dålig igen? Vem beslutar vad? På vems bekostnad? Där tycker jag att man är lost.

Du har fömodligen rätt och det gör mig orolig, har försökt att intala mig att allt ska bli bättre.

1 gillning

Någon som är intresserad?

Behövs ju någon som bor i närheten och har drivet för uppgiften.

1 gillning

allt är ju inte bevisat kasst, inte ännu. Så hopp kan man ha, men jag håller igen lite, vill inte bli besviken igen.

2 gillningar

Jag bor inte i närheten och har inget driv, men jag har åtskilliga gånger erbjudit mig att ta ett långtidskontrakt och få sparken med bibehållen lön i flera år. Det borde räknas för något.

9 gillningar

Finns jobb i Sundsvall har jag hört!

2 gillningar

Kravställan har vi diskuterat åtskilliga gånger och nästan varje gång så nämns kravställan i samma andetag som ”hårda tag”, ”gap och skrik bland HC” och dylikt. Detta har NOLL att göra med kravställan, som är mer av en lagkultur medan ”hårda tag” syftar till någon slags form av förlegat och bristande ledarskap.

För många av våra konkurrenter är en hög kravbild lika självklar som given. Inget behöver myntas utåt genom skridskotest och ingen behöver heller slå sig för bröstet - detta eftersom det ska vara SJÄLVKLART i en elitverksamhet.

För HV verkar det däremot vara viktigt att påtala sin numera höjda kravställan. Jag hoppas man tonar ner detta och låter resultat tala för att på sikt låta detta utgöra grunden för en kultur där hård träning är lika självklar som den ska och måste vara för att kunna ta sig uppåt och framåt.

Mindre snack, mera verkstad. Inga genvägar. Ingen bullshit.

20 gillningar

Fin hint med gula LL

15 gillningar

Det här med förening och kravställan.
Jag har högre krav på HV71 och ägg. Artistiska krav.
Ett blåmålat ägg hade räckt.
Snyggt öppnat.

Färjestad plockar alltså in Christer Olsson och Mikael Karlberg som assisterande tränare, där snackar vi beprövad tränar-trio, till skillnad från HV…

2 gillningar

Ja, där rök två intressanta namn i ett svep.

1 gillning

Lägg där till man hade en tränare som fick en rejäl tuppkam efter detta. Som sedan blev sparkad och som sen återkom som GM/Klubbdirektör och anställde Nubben, för att sedan bli tränare igen och körde på med samma konstiga sätt. Men har ju haft individer som varit sina egna chefer osv. Inte konstigt det tagit tid att få bukt på saker och ting.

1 gillning