Hjälte!
Löser det!
Edit: Står på EP att han gjorde ett mål denna grundserien, nån som minns vilken match det var?
Nej
Mot Malmö den 10:e Oktober.
Får se om Nubben nappar
Jag såg allt vad du gjorde där!
“När Tommi Tikka…”
Helt j-vla underbart! Nu visar vi verkligen världen vilken fantastisk spelare vi sitter på!
Sen det där med highlights generellt. Kommer nog inte dra några större slutsatser av sådana när folk lägger upp liknande klipp på nyförvärv framöver.
Utifrån din video skulle jag nämligen beskriva Tikka som en spelare som ständigt går på mål, som ofta är på rätt plats vid rätt tillfälle och på det har ett riktigt vasst skott…
Haha 23 matcher 200 mål:joy:
Och ändå är han spelartypen som framförallt blir farlig i slutspel!
var inte det den beskrivningen som ”Ni-vet-vem”, ”Han-som-inte-får-nämnas-vid-namn” eller ”Mörkrets herre” skrev i pressmeddelandet?
Kan väl göra troll mejl och dra iväg länken från den till honom för att se utvecklingen i de hela?
Jag ser att diskussionen kring kravställande är uppe igen. Det är självklart enormt viktigt att man har en tydlig och hög kravställan i en elitklubb. Detta är förhoppningsvis spelare som ska utvecklas att spela i NHL och landslag.
Men jag tycker det finns en stor missuppfattning om vad kravställan är. För mig handlar det om att komma så väl förberedd för uppgiften som möjligt (fysvärden, göra allt på träning, visa god attityd) och att prestera på match.
Här är ledare olika.
-Vissa ledare skriker och härjar mot de som inte presterar i de båda delarna.
-Vissa motiverar och hjälper spelare så att de når upp till målbilden (kraven) som ställts upp.
Når inte spelarna upp till målen så lär båda ledartyperna ställa över spelarna för att nå upp till målen som man satt upp.
Vad man ofta ser är att ledartyp 1 ovan ofta kan funka vid tränarbyten då man behöver en snabb effekt. Det kan väcka spelarna, men efter ett tag tröttnar de på skriket och det får motsatt effekt - de tappar omklädningsrummet helt.
Tror att kravställan från tränare har mindre betydelse vi har provat mjukbyxetränare vi har provat skinnbyxe med nitar tränare. Tränarna ska förädla individer och spelsystem och kravställan måste komma inifrån truppen och den typen av spelare har vi saknat tycker jag.
För fint! Nu blev man sugen på att se AP eller Borgy i liknande format
Svar ja abstinensen efter Hv är stor…
Kravställan är givetvis superviktig.
Alla som kommer till HV ska få ett tydligt besked om vad som förväntas av en.
Du förväntas vara vältränad etc. Du kan inte komma efter semestern som en uppblåst jänkare och förvänta dig en plats i truppen.
Enkel, rak kravställan.
Däremot kan jag tänka mig att det blir svårare för gamla rävar att omställa sig.
Jo men en allmänt satt kravställan måste ju komma från förening och ledarstab samt i nån mån i samråd med spelare. Sen kan driver att uppfylla kravställan komma från spelarna. Olika saker. Blir rörigt om spelare själva ska sätta kravställan.
Vi tycker olika. Klart det ska finnas en tydlig kravställan från föreningen men jag tror du kraftigt underskattar informella ledare i en grupp. Lite som i arbetslivet du får en beskrivning vad du ska utföra av chefen men det är de informella ledarna som driver dig framåt och puschar
Ja men det är ju ungefär vad jag skriver också. Att kraven måste vara satta och kanske till och med kommuniceras vid rekryteringen av spelaren, sen behövs de som säkerställer att alla lever upp till den…
"HV71:s valberedning informerar inför årsmötet som kommer att hållas den 18 juni 2025 i Husqvarna Garden.
Medlemmarna i HV71 har nu rätt att inkomma med förslag på kandidater till styrelse 2025/26. Valberedningens förslag samt från medlemmars inkomna förslag meddelas senast 3 veckor innan årsmötet som hålls den 18 juni.
Förslagen kan mailas till valberedningens ordförande Anders Magnusson: andersmagnusson1@mac.com"
Kanske är dags med en forumrepresentant nu!
Det kan bero på att kraven och målbilden inte kommunicerats tillräckligt tydligt. Ifall ingen vet vad som förväntas av en och att man inte vet vad konsekvenserna är ifall man inte lever upp till förväntningarna - ja då blir det hönsgård.
Alternativt att man har kravbilden tydlig, men att det är helt utan konsekvenser att man inte lever upp till kraven. Då blir det också pannkaka. För då börjar spelarna åka på en skridsko, det finns liksom inga konsekvenser.
Här tror jag klubben måste bli tydligare. Vad som förväntas av spelare i HV, allt från värdegrund till fysvärden och sätta tydliga individuella mål för varje spelare som de realistiskt kan nå upp till. Dessutom ge spelarna individuellt stöd till att nå målen.