Det har varit tuffa år och min son blev stolt över att de firade med den. Så om det kan ge lite glädje till de som aldrig upplevt ett slutspel för Hv så klagar inte jag.
Jag är med på det. Mina ungar älskar låten, jag älskar låten. Men jag är rädd att det slutar vara Vår låt.
Den används ju inte tex Malmö-Fhc under en period paus utan bara när det ska firas och man är glad.
Kommer alltid vara HV71 låt 100 procent.
Fan vet, men ibland känns det som motståndarna får minst lika bra energi som oss av att åka in till låten
Förstår tanken, samtidigt så kan jag tycka att det är roligt och stort på ett sätt. Att ha ett lag som berör. Speciellt idag när så mycket annat tar plats.
Det är hur skönt som helst att Luleå som SM-segrare kan ha tillräckligt med distans till allvaret och fira med Crut. Underbart och roligt.
Nu idag HV podden med ALI och Nylin med medlemmarnas frågor, ser i fram emot ev kommande inlägg.
Lyssnat. Enligt mig mestadels övergripande hur dem arbetar i verksamheten i de olika avdelningarna. Dam, herr, ungdom, arenan och styrelsen. Gällande daglig rullians och målsättning.
Det verkar bli ett operativt plus resultat för verksamhetsåret som slutade 30/4. Inga siffror klara för april när podden spelades in. Man inväntar dem sen kommer man deklarera det totala utfallet minst 3 veckor innan årsstämman 18 juni.
Man arbetar på med arena frågor, stora förändringar kräver sin tid och mer resurser. Senaste årens sportliga resultat har såklart en påverkan. Man kan inte göra någon större förändring under tiden. Gällande marken utanför HG så pågår diskussioner med kommunen om ett övertagande och ägande. Vilket ändrar förutsättningarna för ev lån och förändring av HG.
Damerna har en liten budget, tror de va 8 miljoner. Man arbetar mer på att stärka laget, arbeta långsiktigt. Målet är att undvika kvalet och etablera sig. För att framgent utmana i ett slutspel.
Inte så mycket om ungdom, kanske missade jag något. Man pratade lite om Nybergsfonden b.la.
Herrarna då. Det stora. Det avgörande. Svårt för dem att svara på sportsliga frågor. Hänvisar till sporten. Men att man behöver va noggrann i rekryteringar och lönesättning. Tyckte mig inte riktigt förstå målsättningen. Nylin säger att vi ska spela hockey efter 52 omgångar i positiv bemärkelse, vi ska inte spela kval. Medan ALI är mer rakt på sak, vi ska spela slutspel. Och om 2-3 år mer än så. Så sätt är det tydligt men jag hade hoppats på lite ödmjukhet. Ambitioner och målsättning är bra men ställt till senaste åren så hade det varit mer realistiskt.
Kort om annat. Priserna i HG är höga, men varken dyrast eller billigast ställt till övriga serveringsställen i stan. Ölpriserna kommer inte höjas.
Man tittar på att förändra ståplats. Tills det så kommer ev sittplatser närmast att sälja som lösbiljetter med benämning aktiv sittplats.
Spelschemat är va det är. Man lämnar in en önskan utan garanti. Man får det man får. Sen får man föra en aktiv dialog under säsongen. Andra evenemang som ex Mello och kommande handsbollsmatch vet man om senast ett år innan.
Lite av det jag snappade upp. Kanske har jag missat något!
Anna Lena säger att Björn har iår fått högre budget för sporten än vad tidigare varit.
” vi har budgeterat för slutspel”…
Finns egentligen ingen anledning att inte göra det. Två lag av 14 får inte spela vidare. Kval är slutspel med. Play in är dock snäppet sämre ekonomiskt.
Sant
Det är ju lite intressant. För någon som inte är så insatt i ekonomin, vad ingår i detta utöver lönebudgeten?
Med tanke på rykterna som gått om att vi ska sänka lönebudgeten
Det beror väl på om man vinner eller förlorar åttondelsfinalen tänker jag.
Tänkte inte på det är ju egentligen fördelaktigt hamna där med hermmafavör rent ekonomiskt istället för topp 6.
Sporten, inkluderar det dvs alla lag, inte bara herrlaget?
Vem var det som sa att den skulle sänkas? Har inte så bra koll bara hört det här inne. Nu tror jag det inte är så svårt att sänka den om man använder sina juniorer mera och inte har överbetalda spelare i linje 4.
Troligt är väl att man har en lönebudget för säsongen och sedan räknas alla utköp/kostnader på brutna kontrakt vid sidan av. Man får helt enkelt ta av sin kassakista där.
Ska vi tro rent lönemässigt att LaLeggia, Kaski, Seppäla (kanske även Engsund) går rätt så jämt ut med Borgman, Hansson och Hatakka.
Om jag kommer ihåg rätt så kommer det från Madhawk från början
Vissa frågor man haft den senaste tiden kring värvningar försvinner nu när man får höra att budgeten faktiskt ökat, tvärtemot det som skrivits i media.
Däremot är jag inte helt förtjust i det här med att man budgeterat för slutspel. För ett gäng år sedan när HV började gå minus så var man en av de första föreningarna att enkom budgetera för grundserien. Man var ett föregångsexempel i SHL. En förening med koll på ekonomin. Att räkna in slutspel känns på sikt som en rätt riskfylld ekonomisk strategi.
Tycker också det är bättre att bygga och budgetera för grundserien och se slutspel som en bonus - som man också kan dela med sig av i form av bonus till inblandade.
Att budgetera för grundserien tycker jag väl är ett tecken på förståelse och sund inställning. Lite mer realist. Att sätta slutspel som mål för budgeten är naivt och lite nonchalant kan jag tycka.