Tråden om HV71

De duckar i stora delar frågan om styrelsen analys om varför förra säsongen var ett misslyckande. Sammanfattat svarar de att sportsliga ledningen har gjort en analys som har diskuterats i styrelsen, men Anna-Lena säger inget konkret mer än truppen var redan satt (underförstått för dålig?) och sedan kom tidiga skador.

• Anna-Lena sa att hon kom in i juni när stora delar av truppen var satt och man får börja jobba där man befinner sig.
  • Hon tycker att de utifrån förutsättningarna arbetade väl undersäsongen med kompletteringar i truppen och att stötta den sportsliga ledningen.
  • Tidiga skador på säsongen påverkade.
  • Björn Liljander har gjort en utvärdering i det sportsliga teamet och med laget som styrelsen fått ta del av och diskutera — det var många olika parametrar som gjort att vi hamnat där vi hamnat.
  • Anna-Lena tycker att utifrån förutsättningarna har den sportliga ledningen gjort ett bra jobb. (Hon påpekar även att sportchef byttes under säsongen.)
  • Nu måste vi tar lärdom av det utvärderingen visar så att vi inte gör om samma misstag igen. (Dock säger hon inte vad misstagen bestod i.)
2 gillningar

Bra att Hv satsar tycker jag.

1 gillning

Hur ser ekonomin ut för play in vs kval egentligen, med tanke på att kvalet ingår i säsongskorten men play in inte gör det? Visst är väl kval (oftast) fler matcher men jag vet inte hur intäktsfördelning ser ut, hur mycket är biljetter vs. annat?

Ty hon ska va glad att det slutade på rätt sida. Det är lätt att tycka att saker fungerar när resultaten går vägen men inte är det man egentligen hoppats på. Att prata om slutspel provocerar mig. Det får va hur lockande och kittlande för pengakassan det vill. Men lägg ner tack.

Ser två sidor av myntet när man lyssnar på ALI!
Skyller ifrån sig på andra och hyllar sig själv!

Truppen va för dålig innan man gick in i serien vilket man redan så i Gotland!
Fick ta och lära sig allt hon kan från Abbott!
Nu ska hon vara flygfärdig och hoppas på förlängning på sin position som ordförande!
Är man positiv eller inte till detta?

2 gillningar

Det skulle nog provocera betydligt fler om HV inte pratar slutspel.

2 gillningar

Vet någon om det finns någon sida där man kan se hur de slutat i SHL de senaste säsongerna? Jag försökte leta efter HV71’s resultat men hittade inget. Det närmaste jag har kommit är sidor där man kan se vilka som har vunnit SHL olika år. Om någon vet en sida där man kan läsa om det vore det väldigt snällt.

Typ så här? Så fall EP :blush:

2 gillningar

Tack så mycket :smiley:

1 gillning

Slutspel hit och slutspel dit…men blir vi farliga??

5 gillningar

För vem?

1 gillning

Det där guldet efter 2010 var verkligen undantaget som bekräftar regeln

En av sveriges rikaste klubbar ska sätta ett lag på banan varje år som åtminstone kommer till slutspel, det är väl det minsta man kan begära tycker jag. Tyvärr så har ju han vi inte nämner vid namn skrivat tokiga kontrakt med spelare som i bästa fall platsar i allsvenskan.

11 gillningar

Hittills tycker jag Björn verkar utklassa både Abbot och den där vi inte nämner.

Abbots nordamerikanska fingertoppkänsla tycker jag floppa rejält då både Kero och Day är medemåttiga SHL spelare.

“– I Tanner får vi en intelligent tvåvägscenter som tar stort ansvar och är erkänt strukturerad i sitt spel. Hans proffsighet kommer att betyda mycket för vårt lag och vi välkomnar Tanner, hans fru Taylor och deras tre söner till Jönköping och HV71, säger Chris Abbott, GM i HV71.”

Skulle säga att Kero gjorde just det som Abbott beskrev?
Gällande Day så har vi sett glimtar av hur bra han kan vara, blev bättre ju längre säsongen led. Fortsätter han på den utvecklingskurvan kan även han leva upp till Abbotts beskrivning om honom som var mer optimistisk än Keros.

Med det sagt så håller jag med om att Björn har börjat riktigt bra men det är några viktiga poster kvar🙂

6 gillningar

Den här säsongen kommer jag njuta av Kenth Norbergs arbete med att mala ned Timrå. Det har börjat njutningsfullt.

2 gillningar

Menar du vem som skulle bli provocerad?

Alla som kan räkna rimligtvis.

Kanske, jag vill inte höra ordet slutspel. Vill ha ödmjukhet.

2 gillningar

Alla klubbar i SHL med någorlunda värdighet har som mål att gå till slutspel. Allt annat är orimligt. Har man problem med det kanske man ska engagera sig i fotboll eller något annat med trött och tråkig rak tabell.

5 gillningar

Det vet i fan, LHC tyckte att en tolfteplats var bättre än att vinna SM-guld, onödigt att sikta på slutspel då.

7 gillningar