Tråden om HV71

Han skrev “alla klubbar i SHL med någorlunda värdighet”, du pratar om LHC? Vet inte om jag ser sambandet.

11 gillningar

Sant, jag läste inte klart, ber om ursäkt.

8 gillningar

Den förstår jag. Men att prata slutspel när det sett ut som det gjort. Nej tack.

1 gillning

Fast på riktigt skull enågon HV supporter vara nöjd om HV gick ut med att målsättningen var att “ha två lag bakom sig”. Jag skulle vara mycket negativ till ett sånt mål. Det minsta borde vara att ta sig till slutspel.

6 gillningar

Jag hade varit nöjd utifrån hur det tagit sig sedan vi gick upp igen. Eller det börjar ju med som vi alla vet en viss Fröberg. Sen förstår jag det ni säger också.

1 gillning

Menar du att vi för all framtid ska sikta på plats 12? Aldrig ha högre mål?
Hellre sikta på slutspel i min bok.

Att ha som mål att gå till slutspel är inte samma som att budgetera med förutsättning att man når det. Tänker jag.

3 gillningar

Fast det är väl exakt det de innebär. Om man siktar på slutspel så måste man ha en ekonomisk förutsättning för det.

Tänk om man når slutspel och så har man inte planerat för det ekonomiskt?

Nej det har jag inte sagt. Utan jag menar mer här och nu. Eller iaf senaste åren. Men förstår också vad ni säger och vad ALI säger. Det är självklart att dem har det som mål.

Men innan jag ser att man hanterar en SHL vardagar så är jag frågande till målsättningen

1 gillning

Precis. Hand upp den som trodde att Frederic Allard i Luleå vara så bra iår att han skulle slå poängrekord i slutspelet.

1 gillning

Med tanke på senaste säsongerna tycker jag det är ett plus om de stannar kvar i SHL. Starta med enklare mål och höj sedan målsättningen vart efter det blir bättre. Jag tror man måste ha grunden klar innan man bygger vidare så att säga. Enligt Elite Prospects var senaste de kom på en hyfsad plats 2018-2019 då de åkte ut i kvartsfinal, efter det har det varit dåligt.

Jag tror nog inte AP och gänget skulle gå in 110 med sommarträningen om de visste att klubben hade som mål att greja ingenmansland.

Sen klart man i rimlig tid får ändra målet om det skiter sig

1 gillning

Man säger inte ‘i’ Gotland, man säger på. Jävla fasslänningar :heart:

3 gillningar

Svensson nämnde väl 60-65
Anna Lena menar på att sporten ska få större iår än tidigare år.
Kan de vara så att 60-65 ska avlöna spelarna i ”spelande” trupp 25/26. Resterande pengar ska användas för att köpa ut / sälja spelare?

Klart att man ska sikta på slutspel varje år. Men inte till bekostnad av t.ex Leksand som backar 20 millar och riskerar sin existens.
Realistiskt tänk och ödmjukhet inför uppgiften. Det efterspråkar jag.
Säkerställa att HV kan vara en maktfaktor i många år framöver är ett måste, trots att man i vissa säsonger måste ‘rädda’ skutan är ett måste. Då krävs det bra ekonomi.

Det blir ju bara löjligt om HV inte skulle ha slutspel som målsättning när serien börjar.

Första året tillbaka från HA är det rimligt att man behöver för att etablera sig igen.

Men nu med några års SHL-spel och år efter år en budget i toppen av ligan finns inget annat rimligt än slutspel.

7 gillningar

Nja. Pandemisäsongen 19/20 var vi faktiskt rätt bra. Hade slutat tvåa om vi hade tagit leksand i den sista matchen, men den blev ju helt avslagen och utan betydelse eftersom slutspelet redan var inställt. Jag tror vi hade kunnat gå hyfsat långt det året.

2 gillningar

Nu har jag inte lyssnat, men hon sa ”sporten” och inte herrlaget specifikt? För sporten är ju alla lag från juniorer till damerna till herrarna.

1 gillning

En annan intressant sak som togs upp, och sköts ner, var ryktena om att Abbott skulle motarbetats av styrelsen när han ville införa förändringar. Tvärtom hade styrelsen alltid stått bakom och beviljat medel till alla ideer och värvningar han ville göra. AL hade även pratat med Abbott igen när ryktet uppstod och frågat om något missförstånd hade skett, men så var inte fallet.

Totalt påhitt alltså.

4 gillningar

Precis. Sedan upp till BL att födela pengarna.