Ja, det vill säga, han har ”rätt” när han tycker som du. Tyckte det bara var lite lustigt när du som sagt ifrågasatt det Svensson säger, tycker och delar med sig av de senaste veckorna för att sen hylla en krönika som ligger i linje med det du tycker
Med det sagt. Jag tycker Svensson också har en del poänger i sin krönika.
Stor press på OSL och Brännström nu att leda detta lag. OSL har jag sätt som ersättare för AP framöver då revär snarlika som spelare. OSL är bättre defensiv då AP inte vill spela defensivt och därmed tror jag är en av anledningarna AB oC CA tvekar om AP i de nya spelsystemet
Jisses min skapare vilka omtumlande timmar denna dag medfört. Nu är tankarna många och dem är inte lätta att sortera. En sak vet jag klasspelare är en sak och dem behövs.
Men ingen är större än föreningen HV71
Vid behov återkommer jag när jag sorterat färdigt denna soppa.
De kommer ersätta honom var inte så jag menar. Men hursomhelst även om de ersätter, vilket är givet, ser jag det är än viktigare att OSL och Isac blir mer bärande.
Spännande tider. Många har vädrat att de velat ha nyheter från Abbott och förbannat tystnaden.
Sen.
BOOOM! En riktig bomb!
Nu vet vi ju inte så mycket mer än det som står i JP, samt att flera, i normala fall pålitliga och välinformerade skribenter skriver att HV brutit med AP. Folk spekulerar i anledningarna, och det finns nog grund för vissa av funderingarna. Ingen rök utan eld osv.
Intressant att se ett nytt HV ta form. Frågan är vad priset blir. Och resultatet. Själv förhåller jag mig avvaktande intill det jag sett hur laget formerats och spelar. Jag stirrar mig inte blind på namnen. Jag vill se hur de spelar. Moneyball osv.
Fick beskedet efter ca 20 mil av en 60 mils resa. De sista 40 milen gick åt till AP analys så min fru är hyfsat trött på mig nu.
I kort så vet ni som läst mina inlägg att jag är ett stort AP-fan. Här börjar jag dock svänga, att helt sonika inte vilja hedra sitt sista året på sitt kontrakt för att man vill ha ett nytt kontrakt med samma lag känns väldigt märkligt.
Undrar om det förhåller sig som höken skriver att AP ändå har beter sig som större än laget?
Mot bakgrund av att AP följer sin (tokiga) agents råd lutar jag åt att det är rätt beslut att bryta med honom.
För att bli framgångsrika igen måste vi ha spelare som sätter laget framför jaget.
Abbot spelar sjukt högt spel. AP är den enda riktigt skickliga forwarden vi har. Hv har inte råd tappa den kvalite han besitter enligt mig. Träffat AP flera gånger och aldrig fått nån känsla av han är en diva alls eller sprider dålig energi. Varit jätte positiv till nya tränarna mm och fysen mm med.
Jag tror det ligger till så här. Pliko är en idiot och Abbot vägrar föra diskussioner med honom. Kravet på AP byt agent annars kommer inget hända.
Det är väl Nubbens fel även detta.
Har väl lovat saker som han inte borde lova.
Samtidigt är det otroligt märkligt att man redan nu gör utspel om framtida kontrakt.
Säsongen har inte ens börjat.
Någon som vet mera om denna soppa? @Zico@TimpanHV71@Quila ?
Alla måste ta ett djupt andetag här och nu. Jag har varit relativt försiktig med att uttala mig om André även om jag givetvis har många tankar och åsikter som snurrar i huvudet.
Just nu är inget presenterat. När besked kommer så håller vi god ton. Att läsa reaktionerna kring Engsund när han lämnade Oskarshamn är ovärdigt och sån skit hoppas jag INTE att få läsa här.
Sen är ordet givetvis fritt men tills något är officiellt så får vi inte glömma att andas.
Hoppas jag inte han blir. Tror mer de flesta blir väldigt besvikna mm tror inte de kommer en hatstorm likt den mot Engsund. Så tråkigt detta bara. Jag tror inte Hv blir bättre utan AP i alla fall.
Det var min tanke också… Det skulle förklara varför organisationen bad Petersson att inte komma till återsamlingen. Annars skulle väl Petersson själv ”vägra”…
Tack! Det dras väldigt mycket slutsatser. Vi får väl helt enkelt se när allt blir officiellt. Tycker speciellt på X att det varit väldigt snabba reaktioner på saker och ting och generellt borde man kanske försöka andas en extra gång innan man kommer fram till något