Han har kontrakt med HV71, han ska då självklart komma till jobbet om inte chefen säger annat.
Problemet är att AP kommer få ett nytt jobb enkelt med kanske högre lön. HV kommer inte att kunna få in en spelare i AP klass.
Han har kontrakt med HV71, han ska då självklart komma till jobbet om inte chefen säger annat.
Problemet är att AP kommer få ett nytt jobb enkelt med kanske högre lön. HV kommer inte att kunna få in en spelare i AP klass.
Men känns märkligt att AP känner att pengar väger tyngre nu?
Nu var det ju dock chefen som sa annat, enligt JPs intervju med Abbott.
Exakt så. Hult förde in begreppet “bra karaktär” under sin tid i HV, och det verkar ha satt sina spår i stora delar av supporterskaran.
Det finns otroligt många exempel genom åren på spelare med, hur ska jag uttrycka mig, ”udda” karaktär som ändå passat in i truppen. Tänker exempelvis på Hrdina. Folk snackade om en tjeckisk diva när han kom. När han lämnade hade han varit tredjelänken i vår Hanson-kedja tillsammans med Ledin och Jämtin.
Jag tror på en dynamisk trupp med olika personligheter. Och precis som du skriver. Det är tränarens uppgift att foga samman allt detta. Är allt strömlinjeformat, ja, då får man trupper som de vi sett de senaste åren.
För jag tror inte det är så enkelt att man kan peka ut två, tre spelare med dålig attityd som förklaringen till att allt gått åt helvete. Däremot kan man titta på den breda massan. Däri ligger HV:s problem. Exakt allt ser likadant ut, både sett till personlighet och spelstil på isen.
Med det sagt. Jag tror tyvärr AP är förlorad. Men det är av andra anledningar än hur han är i omklädningsrummet.
Någon som vet om ispremiären streams någonstans?
Gjorde det förra säsongen på youtube så kanske kan förvänta sig det igen?
Hmm tappar vi AP måste vi ju in med super spets, inte helt lätt att hitta. AP är Dock lite random med skador. Men ut med Tedenby då??
Tråkig dag helt klart. Men jag har fortfarande stort förtroende för Abbot. AD sa i våras att det kommer att göra ont på flera ställen, och det gör det allt idag.
Men, det måste ju vara fler saker som vi inte vet om som har hänt mer än att hans agent har uttryckt sig klantigt via ”X”.
Det gör ont idag, men kanske är det bästa för vår förening på lång sikt.
Ska AP tjura kan han likväl lämna. Visst han är jäkligt bra, men håller Borgy högre än AP.
Jävligt jobbigt att få in spets, men hellre att man bryter än att man lägger sig platt. Jag tror CA har totalt 100% koll på detta, litar på honom.
Hörni, när vi diskuterar det som enbart rör AP20 så gör vi det i hans egen tråd ![]()
Yes, blev lite för till mig ![]()
Skriver här då de inte handlar om AP egentligen.
De värsta i allt dehär är att om nu ledare har gått ut med att AP inte spelar i hv kommande säsong så har de skett inom jävligt låsta dörrar.
VEM ÄR DEN LILLA RÅTTAN SOM DIREKT LÄCKER UT SÅNT HÄR TILL MEDIA???
Om inte nu Sportbladet hittar på.
Finns ganska mycket folk som pratar åt olika håll. Ofta sprider det sig fort när spelare får veta likt snöbollseffekten, så inget konstigt alls att det snabbt får fäste i media. Ingen råtta, passar sig inte att skriva så förövrigt.
Kanske inte är nån större hemlighet och HV gör ett pressmeddelande snart ändå. Hur som helst så känns det som ett sundhetstecken för föreningen att kunna ta svåra men rätt beslut.
Klockren skrivning av Svensson på expressen nu . Bort med André och bygg nytt
Du har ifrågasatt Svensson konsekvent de senaste veckorna, men nu har han alltså plötsligt rätt? ![]()
Älskar nya HV71 redan nu!
Kravställande och vår bästa spelare valde att inte dansa med. Så här ska det vara där man gör allt för klubbmärket och inte enbart för sig själv.
Kokkonen vet jag har utttalat sig att många spelade bara för sig själva och sina egna poäng och inte för lagets bästa och vinster.
Nu lär det vara slut med detta!
Två helt olika sammanhang.
Han har troligtvis gissa rätt.