Jag drabbas inte av panik om AP lämnar.
Önskat en annan kapten men insett att man inte flyttar på AP.
Min önskan är ogrundad - då jag vet för lite. Men jag har inte sett att laget haft en samlande kraft. En som varit i mitten av en flock. Vi har inte ens haft en flock.
Lämnar Peterson blir det mer av en nystart.
Alla pjäser får en chans att inta nya roller.
AP har inte kommit till sin rätt senaste säsongerna. Ryckigt med skador.
Han är ett år äldre.
Spekulerar: Har det varit en diskussion om förändring av kapten?
Nytt vin i nya läglar!
Jag kan ta det.
Har en känsla av att AP med familj är sugna på ett äventyr i Schweiz. Detta med bakgrund av lite sociala medier-scoutning där de flera gånger besökt länderna runt alperna och verkar älska det. Dessutom mycket bättre betalt därnere.
Fan också, hoppas känslan slår fel. Visa att du har HV-hjärta nu, AP20.
Pilko vs Abbott i ringen som pausunderhållning på HV-dagen?
Hoppas dom betalar bra för att lösa ut han i så fall. Pengar vi kan lägga på en till center vore trevligt. Sämre för HV att han är kvar om det finns en twist.
Med AP i laget så ser jag HV som ett lag runt plats 10, utan AP så tror jag det blir kval. HV har inte råd att tappa sin bästa och kanske seriens spelare.
Var det inte någon som skrev för någon dag sedan att HV är ute och letar efter en spets till?
Känns ju rätt logiskt nu om André bryter kontraktet.
Ja jädrar vilken dag. Hur skall det här sluta?
Såg med förhoppning fram emot ispremiären.
Men nu kanske det inte är med fullt lag i början?
Vad är Nubben nya jobb? Slipper HV betala hans lön nu?
Edit. Timrå alltså som assisterande sportchef. Den såg man inte komma.
Troligen har “Nubben” fått en klumpsumma, så de spelar nog ingen roll vilket jobb “Nubben” har just nu.
Olustig känsla.
Truppen är mycket “om och men” redan som det är.
Sen cirkus nu med AP20s agent på det.
Hoppas verkligen att detta löser sig!
Det var ju som sagt redan i vintras livat kring attityden hos honom och tedenby. Bra att det rensas ordentligt
Det var du som skrev att 3 spelare bidrog negativt i omklädningsrummet va? Låg nåt i det kanske.
Ja. Ingen rök utan eld.
Var spelar AP 23/24?
- Hv
- Schweiz
- Annan
Oavsett var så undrar jag om inte skadan är omöjlig att reparera.
Tror på LHC ligger med en krok ute nu.
Är det så att AP bidrar negativt till stämningen i omklädningsrummet så är det AB och CAs jobb att lösa detta. Du kan inte skicka iväg din överlägset bäste spelare för att agenten är ett rövhål eller att spelaren har haft dålig attityd. En bra tränare får en spretig grupp att dra tillsammans. AP är så monumentalt viktig för HV att de får helt enkelt se till att lösa det. Inte en chans att HV kan hitta en lika skicklig spelare för samma penning.
Dessutom, ifall det gäller agenten så borde HV göra ett principbeslut att HV inte värvar spelare som har honom, och att de som är kvar sitter utanför tills de gjort sig av med honom. Fotbollsklubbar har arbetat på det viset. I så fall ska Tedenby inte vara välkommen heller.
Helt säker på att han fortsätter spela Allan
Fan här börjar dagen med drömbesked om att Nubben jobbar för att sänka en konkurrerande klubb och sen kommer skiten med AP till ytan? Aldrig ska man få vara glad.
Kan va så att de diskuterar förlängningen och att han inte är med o tränar innan det är klart?
Så kan det vara. Det kan också vara andra saker.