Tråden om HV71

Lite det som är charmen med att hålla på ett lag som inte är lokalt.
Får ofta kommentarer om HV-plagg.
Dock minskat rejält jämfört med 90-talet eftersom hockeyintresset svalnat rejält här nere.

Stod i mål i innebandy som ung.
Hade ett vanligt namn så beskrevs kort och gott som ’han i HV-tröjan’.

/Skåning

:grin: :notes: :oncoming_automobile:

Kan meddela att jag var i Kalmar häromveckan och då spelade nån “DJ” utomhus i en park. Plötsligt slog han igång hv låten och drog ner ljudet när “hv71 spelar bäst ändå” och publiken sjöng för fulla muggar. Kalmar är HV land, så är det bara :yum:

2 gillningar

Så skönt att AP gillar läget. Att BM fått fart på honom. Kanske KB:s attityd och vänskap kan inspirera JD? CB gjorde det bra här men AB fick ju med sig IN just för att vara humörhöjare.
F.ö kan nämnas att det tar längre tid att läsa en förkortning. Dvs att tankeflödet stoppas upp. M.fl förkortningar hackar läsrytmen.
Så, skörda osv, sa bonden.

6 gillningar

Land och rike runt :yellow_heart::blue_heart:

Vad är det här nu då :sweat_smile:

Snacka om att Abbot är stenhård.

1 gillning

Klickbit eller finns det anledning till oro?(har ej plus)
Jag vill bara ha lugn och ro nu.

Om det har med agenten att göra då vet jag inte riktigt hur jag mår

Om det har med agenten att göra att AP inte kommer till återsamlingen kan han lika gärna stanna hemma säsongen ut.

1 gillning

Citat Abbott.
”André är inte med laget idag. Det är någonting jag inte kommer att diskutera i media. När vi har information att delge kommer vi att göra det via våra egna kanaler. Han har blivit informerad av vår organisation att han inte skulle vara med här idag. Vi kommer att ha mer information senare gällande hur framtiden ser ut”

Han har ett år kvar på kontraktet, men är det inte säkert att han spelar i HV71 kommande säsong?
”Som jag sa, när vi har något att kommunicera så kommer vi att göra det via våra egna kanaler. Sedan förstår jag att det kommer att bli frågor, men det här är vad vi har att säga just nu”

Sååå. Luktar brytning va?

Å ena sidan. Som lag kanske man svetsas samman av en eventuell brytning med lagets storstjärna. Å andra sidan. Har HV verkligen råd att tappa en av seriens bästa spelare?

Fy fan. Jag blir nervös.

5 gillningar

Det känns väldigt infekterat när man läser Abbotts kommentar.

3 gillningar

HV71 har inte råd att bryta med AP20.
Hoppas att det löser sig på bästa möjliga sätt utan massa energiläckage.

3 gillningar

André prata om förändring i intervjuer. Nu fick han det och HV har fått struktur och krav vad det verkar. Då ska han sätta sig på tvären om ett kontrakt nästa säsong. Snacka om dubbelmoral. Var nog bekvämt med Nubben och Lindbom och gubbarna.

9 gillningar

Men för fan, lägg av. AP har kommit hem, köpt hus, startat lokalt företag med frugan, varit kapten i HV…. Bryt med agenten och stanna i HV. Finns inget annat.

5 gillningar

Gör han inte detta som du säger så säger de väldigt mycket om AP. Då kan han stanna hemma.

6 gillningar

Men för helvete. AP har ju kontrakt för nästa säsong. Det kan han ju inte bara skita i för att han inte fått förlängt innan säsongen ens startat. Vad är det här för skit?

2 gillningar

Man kan ju lugnt säga att det inte är så bra att ens agent insinuerar att ens chef är en clown. Vi vet ingenting, men oavsett hur mycket jag än vill ha kvar AP så tycker jag samtidigt Abbott har all rätt att ta sig en funderare eller två på allt detta.

Okej, vi ska inte spekulera, men det är jäkligt svårt att låta bli. Kan det helt enkelt vara så att AP vill utomlands och att agentens tweet var ett första steg i planen ”bryta kontraktet”?

Fan. Jag är så sjukt kluven. Som genuin HV-kille och på det dessutom en firad SHL-stjärna har AP lite mer rätt än andra att ställa krav mot föreningen. Det är min åsikt. Men det finns ju en gräns för hur mycket klubben kan acceptera. I det här fallet är det ju omöjligt för oss utomstående att veta huruvida den gränsen nåtts. Men jag hoppas verkligen att Abbott inte ser det här som ett fall där han vill statuera exempel och visa på handlingskraft från sin sida. Abbott kommer in för att styra upp och ställa krav. Absolut. Samtidigt får det inte bara bli the Abbott show av detta utan han måste också forma ett HV som fortfarande är just HV, ett lag byggt med killar från bygden, ett lag med spelare som brinner för HV. Det får inte bli en främlingslegion.

Som sagt. Jag säger inte vem som har rätt eller fel i detta fallet. Jag hoppas bara innerligt att Abbott ser de värden jag ser i HV-produkter.

3 gillningar

Jag hoppas Tedenby får samma tips :joy:

5 gillningar

Om AP var en genuin HV-kille hade han fokuserat på att föreningen lyckas denna säsong istället för 3 nya år på kontraktet. Hans krav har också blivit besvarade om förändring.

3 gillningar