Tråden om HV71

Bussen används även för andra reser av Smålandsbussen

5 gillningar

Tror många idrottslag i Sverige gör så faktiskt.

Eller bolag rättare sagt.

Det vet jag att man gör! Dumt att låta bussen bara stå i ett garage större delen av året.

Ingen som fått nys om när säsongens ispremiär är?

Jag har t.o.m sett t.ex Örebros spelarbuss här i Göteborg när ÖHK haft hemmamatch. Ingen aning om ispremiären tyvärr.

5 augusti tror jag att jag läste någonstans.

1 gillning

Med tanke på att de tränar is hela sommaren så kommer de kanske inte ha en ”ispremiär” :rofl:

För publik , jo.

Ispremiären symboliserar ju startskottet på säsongen. Spelarnas första tillfälle att visa upp sig och oss fans första möjlighet att hylla och såga alla nyförvärv. Även om HV-dagen är det stora på försäsongen (för HV71/föreningen) så hoppas jag ändå att man bjuder på lite aktiviteter i samband med ispremiären. Möjligt att man kanske kan göra ett liknande upplägg som Rögle där herrarna har en gemensam ispremiär med damerna (främst för att öka intresset för damerna, vilket är smart) där man kör lite separata 3v3, skillstävlingar etc.

1 gillning

Lyssna på dagens Sanny & Svensson.

HV71 från 29:35. Intressant lyssning.

2 gillningar

Ingen annan kan vara C enligt dom. Kan hålla med där men att en C till skulle in känns orealistiskt i detta läge?

Jag har svårt att se det också. Jag tror man kommer vilja ge nuvarande centrar chansen. Tänker då på trion Borgy, Stakke och Tikka. Se lite vart de ligger och om de funkar. Märker man att främst Borgy inte funkar som center (och bör flyttas ut på en ytter) så kan man säkert titta på att förstärka en månad eller två in i säsongen/när spelare droppar bort i AHL/NHL, kommer fel in i Schweiz eller helt enkelt behöver en ny klubb. Tror dock inte man tar in något innan dess, såvida man inte får ett namn/deal man inte kan säga nej till.

3 gillningar

Är det någon som vet ifall det är någon isträning under veckan? För en gångs skull så råkar jag vara i Jönköping några dagar.
Hojta till också ifall någon vill ta en forum öl.

Lindblom och Silfverberg blir nog grymma i pp.
De har ett par riktigt bra checkande kedjor.
Tycker de har minst lika bra spets som HV på pappret men något sämre bredd. Föreningen borde också vara mindre stukad än HV.

Tror Modo, Örebro och Malmö är våra bästa livlinor.

Åk till GBG, där bjussar jag på öl. Noll hockey dock.

2 gillningar

Är återsamlingen imorgon?

Nån som vet om alla är på plats nu i början? Lenc? Joona?

Ispremiären är 5 Aug 17.00

4 gillningar

Admin får flytta om detta blir felplacerat haha!

Ibland känner man sig lite lost här uppe i Umeå efter att ha flyttat hit för prick 10år sedan. Men vissa dagar blir man förvånad.

Stod på macken och tankade bilen när man långt i fjärran tycker sig höra HV-låten. Ljudet kommer närmare och mycket riktigt är det Crut på bandaren för fulla muggar! I rondellen jämte macken kommer en sunkig volvo 740 på bredställ med HV71 klibba som täcker halva bakrutan. Fyra ungdomar sitter i och kan inte annat än att ge ifrån mig en komplimang om helt fenomenal musiksmak en regnig onsdag som denna.

Fyra grabbar i typ 19års åldern ser extremt exalterade ut och säger att “he klart man håll på bäst-laget!” samt lägger en spydig kommentar om att löven är sämst. Ibland så är även Umeå en bra stad att bo i :joy:

22 gillningar

Måste varit @sArg-gubbe som var ute :rofl:

Som sörlänning som aldrig varit norr om Kil bekräftar detta en massa fördomar om vår norra rikshalva.

2 gillningar

Jajamänsan, typiskt nog så lär ju Timrå vinna SM-guld nästa säsong med Nubben som sportchef.

1 gillning