Tråden om HV71

Börjar verkligen närma sig nu, så många om och men som behöver synas på isen. Detta året känns otroligt spännande just för att det är så många “om” och så mycket nytt. Försäsongen kommer onekligen bli intressant att följa.

6 gillningar

Någon som vet när herrarna återsamlas ?

1 gillning

Japp, i morgon strax efter lunch i min trädgård.
Staffan är konferencier.
Inleder med att vända lite stenar och därefter håller Blomman ett kortare skridskotest (ska tydligen hållas i poolen som AP20 tar med???).
Mårts och AJ har en gemensam föreläsning om vikten av sammanhållning.
Därefter serveras det tilltugg.
Rousek ansvarar för det (Staropramen).
Sen är det dags för det som många anser vara morgondagens höjdpunkt, armbrytningen mellan Melin och Rahm.
Själv ser jag dock mest fram emot den avslutande brännbollsmatchen mellan lag WIN och lag Luoma. :person_in_manual_wheelchair:t4:
Tror även att sovsäcksracet mellan lag Pettan/Ledin mot Ward/Thörnberg kan bli något utöver det vanliga.
Kokkonen har lovat ställa upp som DJ.
Liket och Day kör lite stand up.
Vem som står för kalaset?
Tikka har lovat sponsra med tre promille av sin lön vilket lär räcka med råge.
Tror fan det blir en dag att minnas.

27 gillningar

Ni är säkert många som undrar hur vi hade det i går.
Måste dessvärre meddela att om gårdagen gav en indikation på hur det kommer gå i vinter blir det återigen kval.
AJ vaknade upp med röda prickar över hela kroppen så föreläsningen blev dessvärre inställd då Mårts inte fick ordning på ’det tekniska’.
Armbrytningen bröts efter knappt tre timmars status quo.
Även brännbollsmatchen blev inställd. Stille hade glömt brännplattan och WIN vägrade spela om den inte var originaaaaal. Trots rejäla påtryckningar vägrade han ge med sig.

Kan väl säga som så att Likets skämt gick hem mer än Days. Han stod mest och mumlade.
Inte heller i sovsäcksrallyt kunde det koras någon vinnare. Redan i första kurvan råkade Ledin och Ward i handgemäng. När lagkamraterna väl lyckats dela på dem hade sovsäckarna förlorat sin funktion.

Sist men inte minst, Brummer/Kastak ägde på hockeyspelet, Arla/Grillfors vann boulen och Pelle G regerade på dansgolvet.

Ja, det var väl allt.

16 gillningar

Vad är det här för svammel?

1 gillning

Ber om ursäkt.

Fan i helvetets jävlar vad jag har abstinens nu.

Komma till arenan.
Kolla live och uppdatera forumet en minut innan alla andra när HV gör mål.
Ligga i soffan och svära över att man missat halva matchen pga läggning av barn.
Sitta och kolla higlights efter varje vinst.
Läsa alla artiklar på alla stora nyhetssajter efter varje vinst.
Tjafsa med alla här inne i samband med match.

Kommer förmodligen tappa sugen halvägs in i oktober efter tio raka förluster och en Blomman som käkar pizza i intervjun efter matchen, samtidigt som han rapar sina vanliga floskler.

Uuuuuhhhh….

22 gillningar

Samma här. Kan lägga till att kolla sociala medier inför varje transfer deadline varannan sekund. Posta gifen på Ronaldo varje gång HV gör mål.
:winking_face_with_tongue:

2 gillningar

Ja sommar och semester suger. Haha. Man skulle ha tid och pengar över för att boka Gotland :slight_smile:

3 gillningar

Någon verkar redan se fram mot säsongen märker jag :wink:

2 gillningar

Sitta i soffan och vara förväntansfull trots att man innerst inne vet att det kommer gå åt helvete. Slå med näven på närmsta kudde varje gång motståndarna gör mål pga en bjudning från våra spelskickliga backar. Allt detta varpå dottern utbrister: ”Pappa, det är ju bara vuxna karlar som åker skridskor efter samma puck.”

3 gillningar

Din dotters ord gjorde fan ont på ett personligt plan.

3 gillningar

Du har gjort dotterns arvslös va?? De är dock den stora frågan och något vi måste reda ut… :wink:

”Give them bread and circuses and they will never revolt”

Då var det gladiatorer och brödransoner, nu hockeyspelare och bidrag.

Med lite distans har hon en poäng…

2 gillningar
1 gillning

Så de har återsamlats?

30 Juli återsamlas det fattar jag det som. Läste att Fredrik Sandquist på JP svarade på en tweet innan där frågan ställdes.

1 gillning

Finns säkert lite content inspelat som är schemalagt för publicering redan.

Nu väntar man ju på all access!

1 gillning

Man väntar ju på Hatakka, Rousek och Kloos ska inta garden. Vissa kommer ju tidigare än andra…

3 gillningar

Hatakka är jag jävla nyfiken på.