Tråden om HV71

Vad någon lyfter fram är en sak, hjärta är något som visar sig och lockas fram då det är en inre egenskap. Mårts visste vad det var och odlade med framgång, något många andra efter honom kunde skörda. Tror vi har Mårts att tacka för mycket, kanske inte helt oviktigt i sammanhanget att han har just Vätterstads IF som moderklubb.

Vi kan tycka olika, men med ett sant klubbhjärta är det inte framgången som är i fokus. I så fall hade mitt HV-hjärta som supporter stannat efter 2017. Men det slår rent av hårdare nu när det är lite motigt.

2 gillningar

Fy satfläsk vad man längtar efter matchtrådarna :sleepy_face:

2 gillningar

Det stämmer inte.

Arenan ligger i stadsdelen Rosenlund som är en del av Jönköping.

HV har haft sitt säte i Jönköping sedan klubben grundades då de övertog Rosenlundshallen.

Även merparten av Vättersnäs låg i fd Jönköpings kommun. Gränsen framgår fortfarande tydligt på kartor där Jönköping valde att lägga ett villaområde vid stranden och Huskvarna ett industriområde.

Tycker att exkluderingen av Jönköping från HVs historia är skadlig för sammanhållningen och HV som förening. Jönköping och Huskvarna är samma tätort. Varför kan inte HV får vara hela bygdens lag? Varför detta vi och dem?

5 gillningar

Mest för komiken och vänskapligt “tråkande”, tror jag. No biggie.

9 gillningar

Precis! Finns en gammal rivalitet mellan Huskvarna och Jönköping, men det är med glimten i ögat. Lite syskonkärlek.

1 gillning

På E4:an norrifrån möts man av en stor HV71 banderoll vid Huskvarnas hamn. Det borde väl vara ett trevligt inslag vid alla infarter?

7 gillningar

Nytt avsnitt!

6 gillningar

Allas våran egen @Farzan :heart_eyes:

12 gillningar

Man verkar skifta till elbilar, eller iaf elhybrid. Senaste spaningen är att Rousek kör Lynk & Co.

De gjorde de flesta förra året med.

1 gillning

Är medveten om att Temu lämnar mycket övrigt att önska men nu kommer jag iaf att kunna klä läshörnan i klassrummet…

9 gillningar

HV är en Huskvarna-klubb som kapats av Jönköping. Så är det med det. (Född och uppvuxen i Huskvarna men tvingas bo i Jönköping).

F ö: det enda som är bra med Jönköping är utsikten över Huskvarna.

14 gillningar

Mycket stort. Respekt!

Vi behöver oxå ett hockeybockeylag.

Om man kombinerar hockeybockey med ett intresse för italiensk mat, vad får man då?

Gnocchi-bockey.

5 gillningar

Tack för hedersomnämnandet @Farzan! Ser fram emot att sitta på Scandic till hösten och lösa de årliga världsproblemen! :wink: :clinking_beer_mugs:

1 gillning

Alltid Tim!
Snart är vi där.

1 gillning

Det ser ut som om vi får till en reunion hemma hos mig i september. Då är det bortamatch mot Malmö och förhoppningsvis kommer 8 av dom ursprungliga 10, som satt i den första styrelsen hem till mig. Då laddar vi upp hemma hos mig i Skåne innan vi åker till Malmö för att ännu en gång heja fram vårt älskade HV i en bortamatch. Där kan vi snacka tusentals HV- matcher i den uppställningen av gamla supportergubbar.

18 gillningar

Köp aldrig från Temu. Förtjänar en papperskorg!

10 gillningar

Ungefär en månad tills det är match igen! Ska bli spännande se hur laget formeras. Vi får väl hoppas Hansson är klar då…

3 gillningar