Tråden om HV71

Jag invänder skarpt mot detta inlägg…

18 gillningar

Det är exakt detta.

Jag skiter i siffror. Jag förstår inte varför siffror blivit en så mäktig faktor som folk kikar på. Vinn matcher. Gör mål.

5 gillningar

Nej det funkar inte så. Det är nog alla medvetna om, även om det i affekt kan verka som tvärtom. Men grejen är ju den att vi bytt ut flera saker över tid nu, med det enda resultatet att resultatet blir ännu sämre. Historiskt uselt faktiskt. Men trots det andas det framtidstro på vissa platser i och utanför föreningen. Men vad baseras den på? Hopp? Tro? Okunskap? Galenskap?

Jag vet inte. Men sett till resultaten så har man ju inte hittat rätt med nånting än. Vi har ju inte blivit bättre sen återkomsten. Inte tagit ett enda steg framåt. Inte ett enda steg uppåt. Snarare tvärtom. Och hur ska det förklaras?

1 gillning

Jag tror koncensus är att tålamodet med AB snart är slut … det är en av de rimligaste tidiga åtgärderna om debaklet fortsätter … Det får inte låtas rulla 15 omgångar utan att vi stigit i tabellen.

1 gillning

På riktigt kanske vi skulle fundera på att starta en ny klubb och ta tillbaka själ och hjärta. Tänk om vi alla på forumet gick samman.

1 gillning

Ja, men de råden tror jag inte direkt hjälper heller … ALLA lag använder statistik och analys via programvara etc som alla lag har , och det är knappast det som är problemet - det är inte det som skiljer oss från andra lag.

1 gillning

Det är väl nästan omöjligt bygga hjärta i laget. Önerud skulle man behållt sen känns det tomt på spelare. AP då kanske.

Brännström och Tedenby är för dåliga så dom går inte bygga runt. Forsberg var väl den annars man kännt hade hjärta för klubben och Borgström.

1 gillning

Som F.C. United of Manchester. Jag har tänkt tanken åtskilliga gånger de senaste åren. För det här man levt med de senaste tio åren. Det är ju inte i närheten av den förening jag lärde mig att älska.

Jag kommer på mig själv att endast bli glad för HV när det rör precis allt annat än hockey. Typ som när jag ger mina barn alla supporterprylar igår, eller när man tänker på det som varit. Här och nu känner jag ungefär noll. Ingenting. Juniorerna och de egna HV-killarna kan få mig att brinna till hemma i soffan. Men annars. Nada. Det är INTE längre HV. Det är något annat. Nån slags muterad otäck version av det vi en gång älskade.

Tillägg. Jag tror helt ärligt att om det inte varit för forumet och de människor jag träffat genom det så hade jag inte ens pallat. Låter kanske lite klyschigt, men det är mötena med er som får en att påminnas om varför man ens följer det här laget.

17 gillningar

falsk sanning … att vi har mycket puck men att vi inte gör något av det

Säger Anton innan nedsläpp igår, för att sedan motbevisa sig själv under 60 minuter. Vi har inga målskyttar, vi åker och svänger med röfven, men det finns inte många som gör det lilla extra.
De som försöker få in pucken framför mål är i stort sett bara två spelare: norrmannen som försöker passa in in pucken, samt Louto som kör in med den, pansarvagn-style.

1 gillning

Många lag får det som ser ut som “oförskämt enkla mål” genom parkering framför mål och back-skott, men inte mycket av den varan för HV … HV har mycket puck och åker bra ,men motståndarkassen behöver sällan vittjas …

1 gillning

Det har gått alldeles för långt med siffror och underliggande statistik, detta skall vara ett stöd och hjälpmedel för att ta ett underbyggt beslut vid värvningar och kontrakt. Nu verkar det som statistiken är basen för värvningar och kontrakt, då kan ju lika gärna använda AI och skicka iväg både Liljander och Leise.

3 gillningar

De måste kunna se skillnaden mellan att gång på gång gå och köpa en rutten tomat (inga liknelser i övrigt bara det första som kom upp) för att tycka ”konstigt att tomaten är rutten” för att istället nästa gång kontrollera tomaten innan man väljer den. Som vi som handlar det mesta online på Willys men som insett att just grönsaker kanske vi ska handplocka i butik.

Ah jo men jag hade hellre varit kvar i HA med hjärta (om det är spelare som håller den nivån) än att se på detta spektakel senaste åren.

Helt enig

1 gillning

Såhär skrev jag den 18:e augusti när hyllningskören var som starkast.

Det som emmellertid stör mig rejält i klubben HV71 är att man aldrig tycks lära sig av sina misstag utan dom upprepas istället gång på gång och ursäkten tycks alltid vara någon annans fel.

I november förväntar jag mig höra följande.

Vi behöver ha in en back till.

Vi måste rekrytera minst en center.

Vi saknar tyngd och insides spelare

Vi har inga målskyttar……

Jag återupprepar det jag skrivit om här tidigare, gör rätt från början det vore att verkligen ha sjukdomsinsikt.

Det verkar som november kom tidigt i år…….

Saknar “sparka Blomman pronto” i din analys.

Där har vi nänligen tillräckligt med historia att gå på.

1 gillning

Knappast till vår fördel att hela hockey-Sverige känner till lagets oförmåga att ta sig till kassen. Lättare lär det inte bli. Krisstämpeln lyser rött alla redan.

Varför sparka? Hjältten Bull skulle han spela bra.

Jag kan tycka att den som är ytterst ansvarig och som satt ihop både sin egna stab med numera 11 personer i och runt laget att jämföra med 6 personer tidigare samtidigt som han satt ihop ett lag med total avsaknad av både spets men ännu värre noll rollspelare bör synas mycket mer i sömmarna.

Vem av nyförvärven har överraskat positivt?

Vilka spelare har vi som kan stänga ner motsåndarna första kedjor?

Vilka ska spela boxplay?

Vilka ska spela PP?

Vilka spetspelare har vi?

Målvaktssidan hittills lika mycket mellanmjölk som tidigare…..

Håller med om att vår HC inte fått ut det man kan hade hoppats men frågan är hur bra det här laget egentligen är? Eller kanske snarare hur dåligt det här laget är?

Hitills föga imponerad men hoppas såklart flera spelare kliver fram

1 gillning

vilka tar pucken mot mål?

Vilka kommer göra mål?

1 gillning