Tråden om HV71

Tror du bosse står :thinking:

Det hoppas man ju!

Finns väl ingen som spelat i Schweiz som tar bilen till Jönköping och vill spela hockey i HV71.
Tror jag man tar andra transportmedel.

Troligtvis det första och sista jag har gemensamt med Radan… :joy:

Jag har pratat om båda. I fallet J18 så är tränarbytet viktigare än många utan större insyn inser.

När det gäller materialarna så har jag under säsongen gjort observationen vid ett flertal tillfällen att HV-spelare ramlar helt omotiverat, som om de tappar skäret. Det beror ofta på att skridskorna är illa slipade och skärytorna på skenorna är ojämna, vilket i sin tur ofta beror på att slipskivan på slipmaskinen är ojämn. Detaljer, men ack så viktiga. Jag är inte säker på att materialarna är tillräckligt duktiga och noggranna med detaljer, helt enkelt.

9 gillningar

Om detta är fallet kommer teden bli en gud i vinter :stuck_out_tongue: när han inte ramlar hela tiden

9 gillningar

Att man skulle höfta med slipningen i SHL har jag svårt att tänka mig, i div3 kanske men i SHL hoppas och tror jag att man tar varje minsta detalj på största allvar.

meh va tyst det varit ett tag nu, man är sugen på nyheter kring gm, sportchef, spelare ut, spelare in

1 gillning

Kan någon förklara logiken med att madhawk säger att Abbot är klar, han är så klar att han redan börjat rekrytera, men så hår inte Hv ut med att han är klar ?

För att man kan vara “klar” utan att man kommit överens mellan klubbarna.
Exakt hur det där ser ut vet vi inte, men Abbott har ju betalt av Rögle. Det finns massor av potentiella scenarion när officiellt startdatum blir en bricka i spelet.

Rögle vill bli av med lönepost, HV vill minimera lönepost. Åtminstone under den tiden Abbott har kontrakt med Rögle.

2 gillningar

Nubben ska nog bara avsluta sitt med förlängningar av spelare ( Strålman och Kaski? ) och Foppa case sen lämnar han nog och Abbott presenteras direkt.

Man kan ju ha köpt en bil när man bott där som man inte har lust å släppa…finns folk till allt.
Men jag tippar på Rebers familj på besök.
Hyfsat ospännande, jag vet :slight_smile:

Jäkla stort när man på tåget från Degerfors (fråga mig verkligen, verkligen inte varför) stöter på en HV-forummedlem som man nu sitter och tar en öl med👍

20 gillningar

Varför? Och vem? :joy:

Oerhört trevligt, sjuk högoddsare

2 gillningar

Hur kom ni fram till detta? Kände varann sen förut?

The Great Escape!
Slugt ta tåget!!
image

9 gillningar

Det var planerat hela tiden :wink:

Tåget

Forumedlemmen

Branden.:wink::heart:

2 gillningar

Faan va sjukt ändå. Världen är liten som man brukar säga…

Skål på er Hv bröder… :yellow_heart::blue_heart::white_heart:

1 gillning

Jag kan säga som så. Mina fördomar stämmer in. Är du från Jönköping med omnejd så är du otroligt trevlig. :+1::grinning:

4 gillningar