Tråden om HV71

Verkligen inte, @lejacques och jag hamnade mitt emot varann på tåget, han fråga om snus, lite kallprat på sport, in på hockey. Inser till den stora glädjen att det är en HV-supporter man sitter med, han frågar om jag mot förmodan hänger här på forumet, när svaret på den frågan var ja så var kvällen ung, världen är väldigt väldigt liten ibland

14 gillningar

Ok. Så det finns ingenting emellan att höfta och ta varje minsta detalj på största allvar?

Det finns det. Men håller man på och ramlar i SHL pga dålig slipning så är det illa skulle jag säga, riktigt illa.

1 gillning

Det är fan kärlek! :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Är fortfarande rykande färsk här på forumet och om skulle råka skriva fel tråd så ber jag om ursäkt!
Tror ni att HV går ut något om SC imorgon? Eftersom vi fick veta att båda Lindbom och Norberg fick gå måndags

Jag tror inte det sker imorgon, men jag har ingen som helst logik att basera det på.
Om det är saker som måste lösas, och det inte var löst i fredags, ja då lär man inte lösa det på måndag morgon… kanske. Eller så blir det precis just så.

2 gillningar

Så du menar att Tedenby trillar på grund av slipningen, då måste Roger o Micke följt med honom runt i hela hans karriär……
Nä det beror nog mer på att han åker på gränsen av sin egen kunskap.
Materialare som hållit på så många år som dom så är slipningen inga problem och de har bättre maskiner och skivor än många andra lag så troligen andra orsaker att klubben inte förlängde med Roger. Att spelarna gillar dom råder inget tvivel om enligt min bror som jobbar matchdagar.

2 gillningar

Hoppas på många bra nyheter denna veckan samt lite skarpa sillyrykten!

3 gillningar

Nästa vecka smäller det tror jag! Sportchef, GM, första center, topp forward, minst en topp back och målvakt förväntar jag mig ska presenteras!

2 gillningar

Spännande första inlägg. Ska bli intressant att följa.

F ö är det spännande att så många vill polarisera så otroligt mycket. Svart. Eller vitt. Inget mellan det. Antingen. Eller.

Märkligt sätt att argumentera och diskutera. Tillika fullständigt ointressant.

Tedenby behöver motsvarigheten till rullskridskor med dubbla skenor. Tror det optimala vore att han spelar på en sparkcykel istället för skridskor.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Hv låten som intro vid MMA fight i Jönköping.

6 gillningar

Den slovakreggade golfen tillhör med största sannolikhet Jakub som rattar J16. Vet att han kör en just en sån bil reggad i slovakien

4 gillningar

Ny Sportchef kommer presenteras i slutet av veckan enligt AD i JP

1 gillning

Onsdag

Jag har inget insyn i HVs verksamheten men kommer ihåg att såg ett klipp från 2012 när de invigde ny skills corner. HVTV: Invigning av Skills Corner | HV71 Använder HV fortfarande den? Kan ju vara bra tillfälle då och då att stå där och skjuter mycket bara man kan så att vi får puckar i mål lite oftare vid matcherna hmmmm

De finns kvar och de används.

1 gillning

Kör man en gammal hederlig presskonferens tro? Går ut med både GM och sportchef

Hade varit underbart med presskonferens