Kanske off topic men bästa nyheter under denna silly season är ändå att Marcus Högberg lämnar LHC. Hoppas på en lång och lyckad karriär i NHL…
Då lär ju LHC å andra sidan hugga på Kaski och Laleggia .
Vet inte riktigt om Högberg ut = Kaski/LaLeggia in dock. Fokus bör nog i första hand ligga på att ersätta Högberg med en målvakt, inte med en offensiv back.
Dom två har nog lite svårt att skola om med tänker jag, inte de mest defensiva i ligan
Nog för att Högberg ut troligtvis gynnar HV71 - men det finns ju en trådar som SHL 24/25 - Här kommenterar vi de andra lagens trupper! - Nr 11 av 1586kvadrat och Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor) - Nr 922 av Haard
Varför känns det som att Källgren hypas mer än Alnefelt? Båda har i princip samma stats på andra sidan pölen?
För att källgren varit med längre i shl tidigare och liknande
Ingen Pilut då han skriver på sin instagram att han spelar kvar i Schweiz
Tråkigt men ändå väntat.
Nu behöver vi inte spekulera mera och kan sluta hoppas.
Källgren van ju SM-guld med Växjö och är mer känt namn i SHL. Hugo har ju aldrig var 1 målvakt i SHL än och därmed lite mer under radarn.
Han hypas nog mer för att han visat en fin högstanivå medans Hugo egentligen aldrig spelat på en hög nivå.
Statsen är ju inte allt. Beror ju lite på utespelarna med. Tycker AHL statsen är svåra att utvärdera.
Av fans i andra forum så är han inte hypad vad jag sett. Mer flopp risk bland kommentarer
Den bästa jämförelsedatan för en målvakt tycker jag är den där “oväntade räddningar” - “oväntade mål” kvoten. ( I klarspråk: idioträddningar - tavlor). Cmore presenterade den i någon hockeylördag för några veckor sedan.
Högberg hade +10 eller nått sånt och var bäst i SHL, strax före Lasse Johansson och Filip Larsson. Ortio var klart sämst med -18, och Jonas Enroth näst sämst med -10. Tycker den stämde bra med den känsla man hade över målvaktsrankingen i SHL. Går det att få fram den statistiken för Alnefelt/Dichow?
Den tar ju inte direkt hänsyn till vilken kvalitet det är på laget som man spelar i.
En Ari Heikkinen har börjat följa HV71 på Instagram. Är detta en släkting till Anton Heikkinen? Kan det vara något här?
Kontrakt över nästa säsong.
Vad tror ni ? Blir det abbot som presenteras imorgon?
Hoppas är så och jag håller tummarna!
Tror och hoppas det