Tråden om HV71

Tycker iof att det inte är nån större skillnad mot att köpa en tröja eller halsduk

Då har du inte försökt äta en tröja som snacks. :crazy_face:

7 gillningar

Var det inte HV chips för många år sen man kunde köpa med :yum:

3 gillningar

jo år 2000 fanns elitseriechips

Skulle inte ha nåt emot betala några kronor mer för olika produkter som gick till HV i butiken. Skulle ta en jäkla massa plats dock.

1 gillning

Har två oöppnade påsar om du vill köpa!

3 gillningar

Man vill ju en bild på påsarna iaf :slight_smile:

8 gillningar

Kan bli tungt att möta VLH i premiären… Dom kommer alltså att ha 4!!! tävlingsmatcher innan SHL-premiären. Hoppas verkligen att HV sprattlar till där och kniper nån poäng iallafall!

3 gillningar

Hoppas HV slantar upp och låter Abbott gå utanför budget tidigt, dyrare att vänta.

Blir utspelade av Sheffield Steelers idag dock. :slight_smile:

1 gillning

Haha vad i helsike. Den såg man inte komma

Lökars är och förblir ett skitlag.

9 gillningar

Underskattning, brist på motivation pga skitturnering? Ja nåt ab det. Hade aldrig hänt annars…

(Inte för att jag inte njuter av det)

1 gillning

Vet inte om denna artikel lyfts på forumet?

Hur som. Nu börjar experternas tips rulla in. Enligt Hockeynews experter är HV ett bottenlag kommande säsong.

Ek: Plats 13 (kval)
Persson: 12
Hanson: 10 (play in)
Sjöberg: 14 (kval)

Det lirar väl lite med hur man själv ser på årets HV-upplaga. I ett best case scenario kniper vi sista play in-platsen. Worst case, kval på nytt.

Själv säger hjärnan just nu att det inte blir någon förbättring sett till föregående säsong. Alltså att vi hamnar på plats 13. Det för att försäsongen inte gett några som helst svar. Frågetecken är fortsatt frågetecken. Truppen är i stort sett densamma. Och på det oroar skadorna.

Tippar jag lite mer med hjärta så vill jag tro att truppen kommer må bra av att det inte varit så stor spelaromsättning. Det skulle kunna få oss att “lyfta” till plats 12.

3 gillningar

Står fast vid mitt tips om kval. Det är oundvikligt så länge inte Abbott tar 3-4 tuffa beslut och styrelsen beslutar sig för att bränna en hel del av det egna kapitalet.

3 gillningar

Tycker försäsongen visat att vi har en betydligt bättre struktur. Har sett fler varianter för att ta sig ur egen zon än under hela förra säsongen. Bättre positionsspel försvarsmässigt.

Truppen är inte bra och många spelare behöver visa att de platsar i shl, där är jag med men tycker vi gör vår bästa försäsong sedan återkomsten.

4 gillningar

Har HV det tufft tidigt är jag övertygad om att Abbot kommer använda de ekonomiska musklerna. Han kommer inte vänta på vändningen. Jag är inte särskilt orolig för säsongen faktiskt utan litar på Abbot. Tänk känslan att ha Nubben i detta läge. Då borde man vara riktigt orolig…

6 gillningar

Jag får inte riktigt grepp om min känsla (kanske har jag spått mina tankar tidigare) så att detta inte rimmar. Det kommer bli tufft men jag tror lite på att HV förbättrat sig nån procent i varje lagdel/spelmoment. Dvs lite bättre defensivt, bättre offensivt, med pucken, utan puck, vilket kanske kan smitta av sig BP och PP. Tillräckligt mycket för att ta dem där poängen som behövs för att undvika kvalet. Lika med att HV måste alltså höja sin lägstanivå.

1 gillning

När man ser de andra lagens trupper så är det svårt att tippa hv högre än i bästa fall 12:a. Tycker HV, Malmö och Modo har klart sämst trupper på pappret. Det enda hoppet är att ett nytt spelsystem kan göra underverk och att vi slipper sållet Ortio i mål.