samtliga är “nya” spelar i Hv, jag gillar det med!
Detta känns helt rätt. Alsing ser ut ha vuxit mkt med mer ansvar.
Håller med ingen av dom kommer ihåg föregående säsonger och halvdana träningar utan kommer in med “normala” krav.
Känns helt rätt. Ingen av dessa är färgade av den slapphet med ordning och reda och struktur som varit de senaste säsongerna. Jag tror även att det är lättare för spelare som var med förra året att köpa nya lagkaptener när det är nya tränare och ny ledning. Det fullföljer så att säga nystarten. Tror även André kan tycka att det är skönt att “bara” koncentrera sig på att visa att han är en topp presterande spelare i SHL.
Tycker också att det är bra kaptensval alla tre! Men det måste vara helt unikt att tre nya spelare får alla bokstäverna. Verkligen nystart på alla sätt.
Ang. kaptensvalen. Det viktiga är naturligtvis att det gynnar gruppen och HV. Här får man lita på tränarna. Och det gör jag.
Med det sagt känns det otroligt färglöst och identitetslöst, samtidigt som valen inte lite skvallrar om vilken främlingslegion vi blivit. Jag hoppas det blir bra, jag hoppas att det här är början på en framtida stomme. Men som sagt. Identitetslöst.
Lite orolig för Alsing som ännu inte peakat karriärsmässigt. Han kommer hit och ska gå in som en ledande toppback och på det får han nu bära ansvaret som kapten. Lite som om vi satt ett C på Martinsson i samband med att han kom hem.
Det har ju varit så länge nu att det saknas en stomme med ledande spelare som antingen är fostrade här eller varit här länge nog för att bli en stomme. Nu har man helt enkelt inget val.
Tedenby är inte kaptensämne och han är väl den mest ikoniska HV spelaren som finns kvar i laget. Att det är rätt karaktär är viktigare än att det är en ur-HV spelare tror jag.
Man får hoppas att kaptensvalet inte blir ett sänke för Allsing som det blivit för andra spelare. Jag kan tycka att det är lite synd att ingen av “de gamla” spelarna får ett A, men Blomman vill väl visa att nu är det nystart, på riktigt.
Ja, nej. Sett till lagbygget och hur försäsongen gestaltat sig så är nog det här de naturliga valen. Egentligen inga konstigheter. Mer än att det rent personligen skaver lite, sett till hur HV en gång sett ut.
Känns som ganska naturliga val, och även spelare som figurerat flitigt här i diskussionerna om valet. Visst, idealt hade väl varit att de som kliver fram som ledare i en grupp också är välförankrade i klubben och har en stark status även i den aspekten. Dock så har ju ett av lagets största tillkortakommanden de senaste åren varit just bristen på ledarskap och naturliga stöttepelare, något man därför aktivt sökt som egenskap i rekryteringarna i år. Det här är väl ett tecken även på det, och att man faktiskt lyckats hitta ämnen bland de nya som kommit in.
Samtliga tre har gjort fin avtryck på mig så här långt och det här tror jag blir bra som nystart även här.
Är Luoto given som andra A? borde det inte vara typ Kero?
Tror det är lite personlighet där. Kero verkar va lite mer tystlåten och behöver få arbeta i ro för att komma in i grejerna. Luoto verkar gillar att jiddra och tar för sig direkt. Sen spelar väll Aet mindre roll egentligen.
Luoto känns mer given än Kero för mig. Vad får dig att tänka annorlunda? Som Regnet här ovan nämnde verkar Luoto bara den som tar för sig och gjort det sen dag ett.
Kero å andra sidan har inte (än) visst upp något sådant.
Kero är, som tidigare nämnt, för tystlåten för att vara ett kaptensämne. Därmed inte sagt att han kan vara en ledare genom att visa vägen med sitt spel. Återstår att se.
Jag gillar valen av Alsing och Luoto. De har visat vägen under försäsongen tycker jag. Engsund är jag inte lika imponerad av spelmässigt, för jag tycker han är för långsam och endimensionell. Typ Dick Strömberg eller vad han hette från Timrå. Men han har kanske andra kvaliteter i omklädningsrummet. Jag litar på ledarstaben.
Har det någonsin någonstans hänt att tre nyförvärv blir kaptenstrio?
Säger lite om ledarskapet som funnits i gruppen.
Hoppas och tror att det ändå kan bli bra!
Vi känner ju inte spelarna ännu. Luoto kan vara eldfängd, Engsund en hotfull surgubbe och Alsing karismatisk och kalkylerad. Då har vi den gode, den onde och den fule som på den gamla goda tiden.
Att det känns identitetslöst för oss är inte så konstigt. Vår kapten kommer dessutom hem till nästa säsong.
tittat på denna nu:
Och många här vet ju hur negativ jag var emot Hult, jag var inte lika negativ mot Nubben men var ju självklart inte super nöjd med honom heller, men Abbot…jag tycker det känns så bra alltså, jag tror verkligen Hv kommer lyfta riktigt mycket under Abbot, så proffsig i intervjuer och en riktig vinnarmentalitet! Lets go Abbot!
JP startar ny podd om HV. Gött. Mer sådant.
Kul!
En tidsfråga innan den når land och rike runt