Tråden om HV71

Bättre att ge vår tilltänkta målvakt chansen att revanschera sig än att börja dribbla med förstaspaden.

Skulle spela Hugo på torsdag däremot oavsett.

5 gillningar

Ok men förra säsongen körde vi ju stenhårt på vår tilltänkta etta, Ortio och där blev det ju snarare sämre ju längre in på säsongen vi kom.
Alla vet att vårt målvaktspar är en chansning, om chansningen inte faller väl ut ( vilket vi inte vet än då inte Hugo testats) så måste vi agera. Vi kan liksom inte stå handfallna och ge alla super mycket tid att vänja sig vid stor is, växa in i att vara etta, känna sig bekväm med Bauer klubba etc etc.
Efter 10 omgångar har serien i princip satt sig…

2 gillningar

Tycker dock närmare 13 och 14 minuter på Stakke och Tikka är alldeles för mycket. De ska spela under tio min. Enstaka byten för att avlasta.

6 gillningar

Förstår dig inte riktigt du menar att om Hugo gör en mindre bra match måste vi värva en målvakt till match 3 för efter 10 omgångar är det kört? Tycker du själv det låter rimligt?

Tycker Dichow ska stå på nästa och sen får Hugo chansen. Ser ingen anledning att skapa en målvaktskris från ingenting det har gått en match.

5 gillningar

Inte alls det jag skrev. Jag skrev att om Hugo kommer in och är lika dålig som Dichow så har vi en målvaktskris. Då behöver lagledningen fundera på hur vi går vidare framåt.
Utifrån din och många andras kommentarer här inne verkar det som att ni inte förstår allvaret.
Vi är ett bottenlag med en av de absolut sämsta trupperna i ligan. Vi kommer att kämpa för att undvika kval, då duger det inte att ha en målvakt som kastar in puckar i egen kasse som Ortio gjorde förra säsongen.
Nu förlorade vi med uddamålets borta mot Växjö mycket pga en urusel keeper och folk nästan firar och tycker att det är mycket positivt att ta med sig. Det finns inget positivt att ta med sig av att Dichow gav bort två mål eller att vi tog 0 poäng.

1 gillning

Vilka två mål gav Dichow bort menar du?
Skulle vilja kolla i efterhand.
Jag såg Dichow göra några riktigt bra räddningar då Växjö ledde med 1-0.
Växjös målvakt var bra.

Första och andra målet. Titta på hans agerande i situationen innan första målet. Andra målet bör jag inte behöva förklara.

Inte ute efter debatt om Dichow. Det där med målvakter har varit min ständiga farhåga. Nu handlar det om att få ut mesta möjliga av dem vi har.
Ge dem två matcher var till att börja med. Utan att vara prestationsrelaterat.
Skapa ordning. Fasthet. Trygghet. Följ inte fansen.
Edit: I de fall fansen inte tycker som jag.

Tänk om HV följt fansen. Då hade vi nog inte varit i den här sitsen :wink:

4 gillningar

Hade Petersson satt straffen så hade vi vunnit.
Det var en riktigt dålig straff. Med ditt resonemang skall han aldrig få lägga straffar mer efter den missen.

1 gillning

Nej då hade vi varit bankrutt och tvångsnedflyttade till div 2 :joy:

3 gillningar

Var Dichow verkligen SÅ dålig?
Inte enligt mig. Det är skillnad på tavlor pga nonchalans och otur.
Det finns alltid hål oavsett vilken vinkel skottet kommer ifrån, det kvittar vem som står i mål.
99 ggr av 100 kommer inte skottet där men i går var det tyvärr dags.
Tycker han står för många bra räddningar som jag inte klagat på om han släppt in.

4 gillningar

Om han nu var så kass så borde han väl aldrig stå mer enligt dig?
Tyckte som sagt inte att han gjorde bort sig öht och hoppas att han som tilltänkt etta vaktar kassen i morgon igen.
Varför riskera att ha två stukade målvakter redan efter två omgångar?

2 gillningar

Jag såg inte första målet så det kan jag inte säga nåt om.
Mål 2: ett jäkla skitmål, maximal otur att pucken lyckas hitta en väg in där.
Mål 3: styrdes av Tikkas röv 1m ifrån målet, vad ska man göra som målvakt där tycker ni??
Mål 4: Dichow räddar, det blir en retur som han också räddar. På nästa retur går den in. Gott om tid för backarna att hjälpa till.
Har du redan gjort 2 räddningar där så är du “ur läge” och är inte direkt redo för nästa puck som kommer.

På vilket sätt var detta en målvakt som gav bort matchen, en målvakt som är värdelös och som inte bör stå igen??

3 gillningar

Man får en chans på forumet sen är man sämst under en lång tid. Att han rädda oss i kvalet och var riktigt stabil då verkar inte vägas in nånting.

Dichow gjorde några riktigt bra räddningar. Jag tror han studsar tillbaka.

6 gillningar

Tycker Dichow gör en helt okej match, finns ingen anledning att såga honom jäms med fotknölarna direkt. Shit happens för alla keepers ibland!

3 gillningar

Hoppas jag inte felciterar en legend nu men tror Liv sa att pucken var som en badboll vissa matcher och en pingisboll andra. Dichow hade en pingismatch i perioder.

2 gillningar

Jag tror Hugo kommer stå nästa match. Tycker han var bra andra matchen han stod. Han och Dicken ska ju dela på posten.

2 gillningar

Vem tar kaskis position i pp nu tror ni? Fransson? Day?

Jag tror att stoppar in Alsing i första PP och sedan Day i andra PP

1 gillning