Någon som kan sammanfatta?
Inget nytt eller intressant.
snubben vill ha in Önerud och strålman… “för att”. Inget vettigt.
Haha Strålman är inte topp sju nu kanske inte topp åtta.
Kan vi inte ta in Strålman som mental coach? Det har vi ingen och Strålman med sin stork*k aura saknas i laget.
Jag kan ställa upp annars har hört jag har den auran med
Tack ni som ändå skriver hoppfulla meddelande för oss som ligger i copium-respiratorn.
Håller med i vad de flesta verkar överens om. En stor del av laget är inte SHL mässiga och då spelar det ingen roll om det är AB, Tortorella eller Monthen som är tränare. Så här dåliga, med varenda tränare vi haft, kan man bara vara om spelar-materialet i grunden är dåligt.
Jag har försökt behålla hoppet de senaste åren om att det inte är enbart spelarnas fel för det är ju det svåraste att åtgärda (och man vill stötta de som krigar på isen) men det är just det vi behöver göra. Det är inte fysiken eller inställning det är fel på. Det är själva kunnandet.
Det enda hoppet jag har är att CA ändå lyckats bygga ihop en hyfsat bra backsida nu. Så småningom kan han göra detsamma med forwards. Men fram till dess så kommer det vara som det är tyvärr.
Jag gillar Strålman men med tanke på hur vår backsida ser ut så vore det waste of money, inte där vi behöver förstärka alls, vem ska Strålman peta lixom ? vi har redan för mycket backar.
Nubben eller Challe kanske skulle funka som mental coach, eller kanske båda två.
Tror ärligt talat Challe fungerade lite så när han var i Hv, lugnade ner grabbarna och fick dem att slappna av
Önerud gjorde efter ett års skadeuppehåll, 35 år gammal, på 45 matcher förra säsongen fler poäng än Tedenby, Nättinen, Tikka, Lindbäck, Stakkestad. Betydligt bättre +/- än Tikka och Stakkestad.
Dags för en intervju med Abbott om skadeläget, starten och hur han tänker framöver tycker jag.
Positivt men ändå skrämmande siffror som belyser nutidens spelare i HV71. Och det är dom som matchas som hårdast när det är tänkt ska hända något på isen.
100% verkligen, jag gillar Abbot och Blomman, men deras hemlighetsmakeri i det läget som laget är i nu det skapar lite frustration. Hade varit snyggare om de går ut med vad tanken är framöver för att ha en god chans att vända på den här skiten, letar han spelare ja/nej ? hur många och vad isåfall? Är vi ev nära någon? hade varit lite lugnande att få reda på
Håller med. Samtidigt förstår jag att man är tyst.
Oj, inlägget har fått ligga kvar 14 timmar. När jag skrev exakt samma ord blev inlägget borttaget och mod skrev ett långt meddelande till mig… Skillnad på folk och folk här inne…
Bajsmackan från tidigare sportchef/klubbdirektör osar fortfarande i klubben, kommer ta tid att vända. Har stort förtroende kapital till Blomman och Abbott, hoppas dock de visar att de inte har det med vissa spelare saknar hockey IQ i truppen. Hoppas innerligt att vi kan gå ifrån denna vecka med 4 poäng.
Hur vill folk ha det egentligen?
När nubben körde öppna kort med allt och alla så blev det ett jävla liv om att han glappar och det är oprofessionellt.
Nu när Abbot kör precis tvärtom och försöker sköta det mer professionellt, så gnälls det över det.
Var det inte precis så här folk ville ha det? Att klubben skulle tvätta bort skojstämpeln och sköta kommunikationen som en seriös klubb.
Ur led är tiden inom HV71!!
Efter alla bra och nödvändiga saker som hände efter förra säsongen skruvades mina förväntningar upp rejält inför ny säsong. Inte så att resultatet skulle bli enormt mycket bättre eftersom alla förändringar tar tid och resultaten kommer alltid långsiktigt. Jag hade stora däremot stora förväntningar på att Abbott skulle kliva in och börja gör förändringar i truppen och att vi skulle se framförallt en rejält uppgraderad centersida eftersom det enligt alla som har minsta förståelse inser för att både offensiva och defensiva spelet drivs av starka centrar.
När vi så går in i säsongen gör det vi det med följande centersida.
Kero
Borgström
Fisker
Tikka
Det öppnar direkt frågor omkring hur sjutton man har tänkt?
Förra säsongen var det tydligt att Borgström var ett enda stort frågetecken.
Kero skulle väl vara Shores ersättare?
Fisker borde kunna bli en stabil 3:e center med en möjlig uppsida.
Tikka är en stabil 4:e center men troligen alltför dyr men det kan man kanske leva med.
När så HV71 får en skada på en center i första matchen ringer alla varningsklockor, vi har INGEN backup!!!
Det går inte komma ifrån det faktum att här är en hund begraven och varför går vi in med ovanstående centersida som på förhand innehåller dels en mängd frågetecken men också har en total avsaknad av backup?
CA har nog många med mig ett enormt förtroende för, han har gjort ett omtalat bra arbete i Rögle. Jag kan dock inte låta bli att förundras över ifall han inte sett ovanstående risker?
Jag tillhör dom som är 100% säker på att han gjort just det och därmed kvarstår frågan varför har man inte agerat tidigare?
Det blir allt starkare rykten omkring att CA tillsammans med AB velat förstärka laget långt tidigare men fått NEJ av ledningen inom HV71.
Det är i givet fall anmärkningsvärt och man spelar därmed rysk roulette med klubben och resultatet är minst sagt tydligt och uppförsbacken väldigt brant.
Vidare fick jag mfl. nys om ett rykte under förra veckan som berättade att AD valde att kliva av då det fanns en större oenighet omkring just ovanstående saker.
Vi är några som försökt gräva i detta men inte fått fram någon mer info runt detta.
Det är djupt oroande och någonstans blir man förundrad över hur en klubb med det facit HV haft senaste åren går in i en säsong där man inte tål en skada på en 05:a och inte har någon backup vid skada. För övrigt är forwardssidan alltför svag vilket också är övertydligt i dom första matcherna.
Jag och många med mig anser att det här har CA och AB sett men av någon anledning sitter man nu och måste värva när det troligen är snustorrt på marknaden och ännu troligare svindyrt.
Varför gjordes inte detta rätt från början???
Något stämmer inte och det är vår klubb som får lida för denna senfärdighet.
Välkommen.
Jag tror att svaret ligger i det som det spekulerats om tidigare:
CA vill ge alla en ny chans, se saker med egna ögon, innan han agerar.
Är detta rätt? Inte om du frågar oss här inne, men samtidigt skulle jag nog agera likadant om jag fått tag i en grupp människor att bygga ett team runt. Jag skulle ta in tidigare erfarenheter, men om jag i slutändan skall vara ansvarig för ett nybygge, för vilka som skall vara kvar eller skall bort, ja då vill jag nu skapa mig en egen åsikt. Ge det lite tid, utvärdera. Jag tror och hoppas att det är där vi är. Sen kan det mycket möjligt vara så att gropen var för djup, för att detta räcker till för att undvika avgrundsdjupet. Men ingenstans är detta en enkel balans. Man kan ju inte begära att CA glider in första veckan och skickar 10 pers, bara för att ta in 10 nya, baserat på … vaddå? Han måste ju gå till styrelsen och be om pengar. Han måste ju bygga ett case för att spränga budgeten.