Tråden om HV71

Samtidigt är det ju enormt viktigt med en bra start varför det känns så där att testa allt första veckorna, som det känns när man ser Åke och Tikka i PP. Jag hade ju gått på säkrast möjliga första veckorna just och testat lite när man får andrum.

Vem syftar du på med förkortningen AD?

Tack!
Såklart ska alla få en chans men det ursäktar inte en centersida som är alltför tunt bygd från start.
Allt sunt förnuft säger tydligt att måste du värva redan efter en match är lagbygget fel byggt och det finns inte en chans att inte CA +AB sett detta.
Frågan kvarstår varför åtgärdades detta inte i tid?

Vi är ute på jäkligt djupt vatten och att försöka värva nu känns allt annat än optimalt och ett högrisk projekt.

Hur ser det ut med NHL/AHL? Kan det fortsatt lossna någon därifrån eller är det helt spikat överallt?

Vem skulle de ha tagit in? Abbott vaskade fram Kero och de har flyttat upp juniorer. Är först nu i månadsskiftet och framåt som det finns möjlighet att förstärka. Blir nog en tombola med NLA och spelare från nordamerika.

Abbott kom in i början av maj på en nästan död marknad.

Min fru, litteraturprofessorn, har sett mitt kroniska lidande och har därför tagit hälp av sina kollegor inom Akademien att sammanställa en litteraturlista för mig i mitt lidande. Eftersom den hjälpt mig tillbaks till livet vill jag gärna dela med mig till Er alla här på forat. Ni mina medbröder och medsystrar i lidandet.
Inferno - Dante
Balance in Life - Tee Denby
Full fall apart - Tikka von Tikka
No Blame on Me - Nub Bee
Give it too me, sexual advice for beginners in BDSM - Stakk E Stad
Listan är på 28 titlar finns tillgänglig om någon är intressad.

13 gillningar

Andreas Davidsson

Nja det är nog inte korrekt.
Det är på sommaren och mellan säsongerna det finns spelare tillgängliga.
Nu är alla trupper satta men visst kan det finnas någon eftersläntrare som kanske blir ledig när NHL lagen sätter sina slutgiltiga trupper.

Sedan vem man skulle tagit in utgår jag ifrån att CA vet bäst.
Jag är dock övertygad om att spelare funnits sedan i maj, min fråga är just varför man inte tog in en center till?

Rimligt, den borde jag tatt! Tack!

1 gillning

Frågan kvarstår inte. Jag svarade på den ovan. Bara för att du tycker att du ser något, så är det inte facit. Det är inte nödvändigtvis så att du har rätt, eller att du har sett rätt, eller uppfattat rätt. Framförallt så kan du inte anta att CA tar dina ord för vad som är “rätt”.

Sen att jag håller med dig, det har inte med saken att göra. Inte heller om du har rätt eller fel.

Nej det är under våren europeiska spelare skriver kontrakt. Sedan finns det ett fåtal ahl-spelare som behöver lämna pga. veteranregeln som Kero.
Du kan gå igenom antalet centervärvningar som gjorts sedan den 9:e maj, blir nog en ögonöppnare för dig.

Jag tror det är som du säger med, och jag kan verkligen förstå det.
Tänk att komma in på en ny arbetsplats och direkten säga “VAFAN ÄR DET HÄR?!” jag vill sparka alla och köpa in nytt på alla platser NAAAAAU!" även om jag är rätt säker på att han hade dom tankarna inombords så förstår han ju att han varken kan säga så, eller framförallt agera så. Det är ju omöjligt att reparera Nubbens skitbygge på 1 säsong, så han får pussla bäst han kan så fort det är möjligt. Just centersidan kan jag dock tycka är lite märklig som ni säger, troligen trodde/hoppades Abbot lite väl mycket på Kero och OFM och får isåfall ses som Abbots första misstag i Hv71, Det står isåfall 1 fel till Abbot och typ 765 till Nubben/Hult som en liten ursäkt så är det inte så att andra lag hittat super centers heller, verkar ha varit en riktigt tuff marknad på just centers ett tag nu.

1 gillning

Bra fråga!

Otto Koivula
Henrik Haapala
Brian O´Neil
Jacob Peterson
Mikael Ruohomaa
Arttu Rutsalainen
Felix Robert
Forwards
Robin Kovacs
Mathias Bromé

mfl.

Det är knappast en fråga om rätt eller fel.
Jag och många med mig ställer oss frågande till varför denna senfärdighet inom HV71.
Forwardssidan är minst sagt svag och centersidan ännu värre och man tvingas gå ut och värva efter en match. Borde inte detta kunnat förutses?
Har detta varit ett känt faktum?
Om ja har man fått Nej till att värva?

Och jag gav dig forumets “samlade” åsikt/antagande om varför det tar tid. Ett mycket sannolikt antagande om du frågar mig.
Tycker du inte det är sannolikt, då behöver du motivera varför du inte tycker det är sannolikt, och inte bara ställa om frågan igen, igen och igen, som du nu gjort

1 gillning

Totalt fem namn av de du listade är centrar (om man inte lever i Nubbens verklighet där alla som gjort en match som centrar är centrar).
Alla utom en av dessa har gått till topplag.

Jag är helt enig i att vi behöver centrar och har tjatat om det i tre år. Vi gick in i den här säsongen med en mer center än förra året vid säsongsstart (Kero) och jag är övertygad om att Abbott gör vad han kan för att förstärka.
Men det är först nu och en månad framåt det finns en rimlig chans att faktiskt förstärka centersidan.

2 gillningar

Någon som har koll på vad som gäller när man lånar ut spelare ? gör man det helt gratis eller “hyr” man ut spelaren ?

Skulle vilja se en justering i spelet och det är att spela lite enklare.

Exempel: Day kommer ofta farande från egen zon, lämnar pucken till forward och går på mål men utan att forward får iväg pucken. Skulle önska att vi slänger pucken framför mål i det läget eller skjuter för retur på målvakt eller sargen. Rätt ofta som Day skapar möjligheten för en halvchans utan att det blir något för att vår forward kladdar runt istället för att ta det som bjuds.

7 gillningar

HV “Kladdar runt” 71 skulle kunna vara det formella namnet de senaste åren. :cry:

2 gillningar

Arttu Routsalainen har spelat center under stora delar av karriären och till och med varit center i VM i finska landslaget. Petade Tikka för 2 år sedan.
Felix Robert har också varit center men Växjö har satt ut honom på en kant.