Vad säger du om er start på säsongen?
– Det är för dåligt att ta noll poäng på fyra matcher, det går inte att hymla om. Vi måste göra saker bättre helt enkelt.
Så svarar Blomman…en till “hymlare” alltså
Vad säger du om er start på säsongen?
– Det är för dåligt att ta noll poäng på fyra matcher, det går inte att hymla om. Vi måste göra saker bättre helt enkelt.
Så svarar Blomman…en till “hymlare” alltså
Det är som @lejacques säger. nubbens gärningar är skrivet i HV:s historia vare sig vi vill eller inte.
Jag finner det högst osannolikt att en rutinerad SC som CA behöver 3 månader på sig för att bilda sig en uppfattning om att vår centersida är totalt fel bygd och ännu mer att det inte finns någon backup vid ev. skador som inträffar.
För övrigt är det ingen väl dold hemlighet att AP är skadad väldigt ofta eller att topp 6 har en total avsaknad av konkurrens bland forwards.
Ingen har sagt att han ska kicka ut 10 spelare och göra världens rockad men att man hade haft en mer förutseende och riskminimerande inställning än det vi sett hittills tar åtminstone jag för givet.
Jag hoppas jag har fel men känslan är att han fått Nej till att göra nödvändiga förändringar och det kommer vara ett direkt ödesdigert misstag.
Det är knappast så heller att CA är helt ny i detta och han lär ha bra koll både på våra spelare men också potentiella spelare som funnits.
Blomman är en kollaboratör. Det blev ju uppenbart nu. Game over Nu förstår jag varför Tikka fick spela 2:a center denna säsong med
Fast återigen:
Han hade inte tre månader på sig att bedöma dessa spelare. Skall han bedöma dem baserat på löpningarna uppför knektabacken?
Han behöver bedöma dem utefter insatsen på isen. Så det är väl högst troligt att han tagit ett par träningsmatcher på sig att göra en bedömning, något som gjordes svårare av frånvaron i början. Så säg att han haft en månad på sig, från träningsmatchen mot Frölunda den 27 augusti (ty gotland är inget annat än träningsläger). Det är väl en rimlig mängd tid att forma en bedömning på, samt inleda ett jobb för att rätta till saker?
Jag förstår faktiskt inte din kritik. Inte alls.
Att vi här har format en åsikt om vad som behövs, för länge sedan, det är naturligt. Men att försöka få det till att den person som kommer in ny, helt magiskt skall forma en åsikt om ett 20-tal individer, blixtesnabbt. Ja, det är inte seriöst. imho.
Tror inte CA hade någon särskilt bra koll på våra lirare. De kom från kent-lådan, den sämsta av lådor. Där är inte CA och jobbar. Dessutom bröt han tidigt förra säsongen med hockeyn. Det enda som skulle tala för att han hade bra koll på just våra lirare, det vore om han fått frågan att ta över HV direkt. Något han avvisat.
Ruotsalainen är så mycket center att han spelat vinge i tre år. Jättebra spelare men precis som Borgström får han ut väldigt lite från mitten och fastnar i en defensiv roll.
Du missar poängen med att en alltför svag centersida vilken noggrant borde kollats upp. Den är alltför svag från start och det är jag övertygad om att CA haft koll på. Med dagens moderna hjälpmedel kan du kolla upp detta snabbt.
Vidare är det mycket som talar för att CA varnat för detta men fått kalla handen av ledningen som nu enligt samma rykte insett att det var inget bra beslut.
Det är inte 20 spelare att titta närmare på och dessutom återigen finns ingen backup vid skador vilket vi nu lider kraftigt av.
Han har abonnerat på centerplatsen i finska landslaget under senaste 3 säsongerna.
Det tyder trotsallt på att han borde platsa som center också i SHL och i HV71.
missar inga poänger alls, du har inte så bra koll på dina egna argument märker jag.
total spekulation från din sida.
AB 10 mars 2011
"Kent Norberg valde att säga upp sig.
Sportbladet kan avslöja spelet bakom hans avgång.
Sportsligt fiasko, stenhård kritik från supportrar och sponsorer samt missnöje i spelartruppen blev Norbergs fall.
– Jag hatar att ge upp och känner att jag har förrått mig själv. Men jag gör det för att få lugn och ro i Frölunda, säger Kent Norberg i natt till Sportbladet.
Säsongen 2009, utan Nubben kom Frölunda trea. Första året med Nubben, 7:a.
Andra Nubbe-året 9:a.
Så det intressanta, läkningen. Säsongen efter Nubben tog VF 16 poäng mer.
Nubben, fem säsonger bak i Frälundahistorien, och det blev SM-guld.
Går i ide till 2029.
Dina svar är minst lika mycket spekulationer då ingen av oss vet exakt bakgrunden.
Jag har dock starka indikationer som tyder på att det finns saker som styrker det jag skriver och påstår.
Ser inget fel i det @Aviar skrev, så förstår inte vad du åsyftar. Kanske använde du andra ord.
Mitt råd till dig är att kanske inte fokusera på sådana här saker. Det känns inte hälsosamt och dessutom har du ju ingen aning om vem som får tillsägelser eller ej eftersom detta allt som oftast sker ”under ytan” Släpp det och gå vidare.
som sagt: det jag lade fram var en sammanställning av det man kan läsa på detta forum om en möjlig anledning till att vi sitter där vi gör, med den trupp vi har, och varför CA inte kört hela havet stormar. Jag har aldrig påstått att det jag beskrev är något annat än spekulation. En rimlig sådan, som man kan skjuta ner med logik om man vill/kan.
Du påvisade flera gånger att du inte förstod varför det fanns en senfärdighet. Jag lade fram “koncensus-antangande” från detta forum för att visa på att det finns logiska och naturliga förklaringsmodeller på det du inte kan förstå.
Du tycker detta låter konstigt, men kan inte förklarar varför mer än att lyfta fram helt substanslösa* rykten.
Vidare är det mycket som talar för att CA varnat för detta men fått kalla handen av ledningen som nu enligt samma rykte insett att det var inget bra beslut.
Jag har dock starka indikationer som tyder på att det finns saker som styrker det jag skriver och påstår.
*. Här, på detta forum, om man vill föra fram rykten av typen insider-info, som inte går att refferrera till i vanlig media, ja då kontaktar man mods här som får ta del av källor eller beskrivning av källor, och sedan göra en bedömning om detta skall tillåtas att dryftas på forumet. Detta är inte en slasktratt för internet-hittepå eller killgissningar inlindande i vilseledande låtsasrykten.
Är tacksam för den regeln. Hvfantasten blev mördad av alla insiders vars “farbror jobbade på nintendo.”
Med all respekt, välkommen till forumet o.s.v. Det du lägger fram är rena spekulationer och gissningar. Finns ingen logik eller grund överhuvudtaget och går tvärtemot det flera av oss här inne hört från ”insidan”. Detta är inte flashback.
Nä, jag ser inte heller något fel i det. Där av min reaktion.
Tycker detta är mycket intressant om det stämmer.
ad avgår alltså för att han vill ge mer pengar till Abbott medan övriga i styrelsen inte är beredda att göra detta.
ad var på matchen mot Skellefteå för övrigt.
Nopa1995 är du Smithy in disguise??
Helt min tanke också. Kanske admin/mods kan se IP/MAC?
Vi har alltid full koll på läget!