ALLT ÄR ÅT HELVETE.
Davidsson är ansvarig för PP och offensiven .
Han håller inte måttet helt enkelt .
Brännström , Tedenhy mfl .
Vi är klass jävla kassa.
Bättre tränade än nångin osv
ALLT ÄR ÅT HELVETE.
Davidsson är ansvarig för PP och offensiven .
Han håller inte måttet helt enkelt .
Brännström , Tedenhy mfl .
Vi är klass jävla kassa.
Bättre tränade än nångin osv
Vi har alltså 2 vinster på de 30 senaste bortamatcherna
Vi vilar med puck och släpper in mindre än vad vi gör framåt! Då kommer Tomasek o Co bajsa på sig ska du se!
Nu måste ju supporterkulturen i bygden och runt omkring börja ställa krav på föreningen. Denna usla statistik håller ju inte och vi kan inte skylla allt på skador, vi dumpar ju för fan puck i PP.
Skicka iväg Davidsson nu på direkten. Måste få in någon annan som har andra tankar och annat mindset.
Helt jävla orimligt usel offensiv.
Vi kommer vara cementerade som jumbo efter 10-12 omgångar .
Hur kan hv år efter år vara så fruktansvärt GENOMUSLA!? nubben har infekterat denna klubben till det grövsta. Davidsson är nog den sämsta pp tränaren vi nånsin haft. NÅTT MÅSTE HÄNDA NU.
111-186 är vår skottstatistik denna säsong, i snitt 18-31…minst skott framåt, lag som spelat mindre inkluderat, flest skott emot av alla lag, inte sjutton kan man säga att detta funkar.
Visst att många är borta. Men PP måste man kunna göra bättre ur flera perspektiv. Uppställning, spelsätt, sammansättning. Gäller naturligtvis för spelarna på isen att göra det bättre, men samtidigt är coachningen avseende allt detta under all kritik. Fullständigt undermålig. Det måste nog in en ny röst för att styra om detta till något som kan fungera.
Det krävs nog inte så många fler torskar och nollade PPn för att laget ska ge upp totalt. Tycker man ser tendensen redan nu.
När förlorarmentaliteten väl satt sig och spelarna slutat lyssna på ledarskapet, ja då kan nog ännu fler bottenrekord slås.
Jag oroar mig inte för att HV åker ur längre. Jag räknar med det. För inget lag spelar sämre ishockey än HV71. Vi hör inte hemma i SHL.
Det som krävs för att ändra på detta förefaller mer och mer orimligt. Samt att det saknas hjärta.
Mycket talande tyvärr. Och det går inte att förklara bort med att vi har en lång skadelista. Vi är för dåliga helt enkelt. Saknar offensiv kraft, struktur och taktik.
Vi är inte i det läget där vi kan ha svaga länkar. Kedjan spricker.
Stillman och AB är nog inga stjärnor tyvärr men duger nog hjälpligt. Är ju ett paket dessutom så båda eller ingen.
Gistedt och Beech är nog bra.
Melin en jätteuppgradering på den förra som konstigt nog är kvar. Var inga vältränade spelare som startade sommarträningen.
Svagaste länken är Davidsson och att Lindbom tyckte att han var bättre än nubbens Challe är skrämmande.
Enda anledningen, enda, till att han haft jobben inom HV är att han var en bra spelare.
Inga kvalifikationer i övrigt och finns inte ett enda SHL lag som skulle fundera på honom som ass sportchef eller ass coach.
Inte seriöst att ha kvar honom. Oproffesionellt.
En nackdel jag tycker med blomman är kanske hans prat man ska inse hv sits. Nu är de som hv har förstor respekt för motståndarna och därmed bara spelar för skydda sig men inte spela för o vinna. Tycker många hv matcher hittills har man gått ut och endast fokusera på försvara men inget mer
Håller med, känns som Hv är rädda för att anfalla.
Plus att det finns ingen botten i detta gäng…
Som brukar känneteckna ett strykgäng .
Individuella misstag . Klumpiga utvisningar .
Obefintligt eget spel . Inga ledare . Osv
Hur ska vi ens kunna ha 2 lag bakom oss efter 50 omgångar ?
Jag kan omöjligt se det .
Det va rätt illa åren innan vi åkte ut. Började väl efter SM-guldets hybris. Har diskuterats förut här
Eftersom dörren var öppen så …
När HV spelar PP så ställer man upp med Ahlnefelt och 5 andra!
Det har inte varit mycket glädje sen Foppas skott i Umeå. Nu saknar man det året, då vi vann.
Lustigt det där. För vissa som ändå trott på det tog det sex omgångar att haka på ”det blir kval”-tåget. För mig tog det sex omgångar att se det många tidigt hävdade redan under försäsongen.
Det finns en bättre struktur i årets lag. Det finns en större kämparglöd och jävlar anamma. Baserat på de sex första omgångarna skulle jag säga att Blomman faktiskt lagt stora delar av det spretiga och fula pussel, där många bitar inte ens passar ihop, som han och Abbott ärvde av Nubben. Visst kan även Blomman och tränarstaben göra vissa saker bättre, men jag vidhåller. Utifrån förutsättningarna ser det bättre ut.
Men tyvärr. Jag är precis lika övertygad som jag var inför säsong att det saknas det mesta vad offensiv heter. Och det var dagens match ytterligare en smärtsam påminnelse om.
Blomman svarade ju själv inför någon match på en fråga om att vi saknar spets, att HV:s spets den här säsongen kommer vara att laget kommer ihop som ett (parafraserar lite nu). Blomman är högst medveten om vad han har för lag. Men en bättre självbild kommer ju naturligtvis inte räcka när det är som det är. Det går inte att förlora skotten match efter match, det går inte att ha noll procent i power play etc etc.
HV kan sluta drömma om play in. En plats i ingenmansland är vad vi kan nå. Max. Men då måste det, precis som inför säsongen, hända grejer rätt omgående. Spelare måste in, spelare måste ut.
Tills vidare är det klart som korvspad att våra juniorer ska sättas före vår inköpta bredd. Tills vidare, innan nyförvärv ansluter, ska vi kanske till och med fundera på att testa fler juniorer? Nordmark, Davidsson, Abrahamsson med flera med flera.
Kanske vi kan få någon tillfällig boost av detta. Förmodligen inte. Men något måste göras. För av det vi sett de sex första omgångarna (nej, jag tycker inte vi spelmässigt varit nära i nån av matcherna, inte ens mot Modo…) så talar mer för att det blir fler genomklappningar som den vi såg idag än att vi börjar ta poäng.
Det måste ju vara en enorm utmaning, som nån skrev om i en annan tråd, att få hit spelare som vill hit för att vinna och kämpa för HV71. Nu får vi för många spelare som kommer för lönen, och som inte bryr sig när det går emot. Otroligt svårt att ta sig ur den stämpeln. Hur?
Vi har så sjukt många spelare som inte tillför ett skit .
Att Tikka, Stakkestad, Lindbäck , Hansson mfl inte håller på denna nivån är ju uppenbart för alla .
Men att Tedenby ska vara såhär klappkass ?
OSL, Brännström likaså .
Dom ska ändå kunna bidra mer kan man tycka.
Centersidan är ett skämt . Tyvärr .
Nää . Hur fan ska ens Abbott lyckas lösa detta
Mmmm. Det är iaf smärtsamt uppenbart att den positiva känsla och framtidstro som ändå fanns efter vårens rockader och nya bemanning, nu är som bortblåst. Ingen tror på det här längre. Känslan i garden är tung.