Krävs att vi fans och framförallt sponsorer sätter ner foten, tyvärr är bägge alldeles för godtrogna. Det kommer inte att hända ett skit, för mycket prestige i styrelse och ledning att sparka Anton vilket kommer att skicka oss raka vägen ner i allsvenskan. Sorgligt är det
Den här föreningen förtjänar inte bättre än de resultat man skrapar ihop.
Herr. Dam. Junior. Ungdom. Det är inte mycket som fungerar. Och det finns anledningar. Tydliga sådana. Ingen är skickad för den position man innehar i föreningen. Och då menar jag ingen. Det är makalöst på ett sätt att det kan bli så i en hel förening.
Det kommer att forskas på HV71 i framtiden. Klubben som gick från nationellt ledande till paria och (vad jag utgår ifrån) konkurs på bara några år.
Starkt jobbat, alla inblandade. Intressant ändå att klubbikoner i form av Davidsson, Lindbom, Rahm, Stillman och Gustafsson har haft så framträdande roller i det förfall som HV är och har blivit. Man gräver sannerligen graven inifrån.
Toppa av det med den osannolikt värdelösa, inkompetenta kvartetten Anna-Lena Isaksson, Björn Liljander, Linus Leise och Anton Blomqvist, så har ni det perfekta receptet för den totala katastrofen.
Samtidigt.
På ett sätt är det bra att det går som det går. Man ska inte kunna misshandla en förening, bygga så jävla värdelösa lag år efter år, satsa på så fullständigt inkompetenta sopor, vara så tondöva, samt fatta så konsekvent felaktiga och värdelösa beslut år efter år, efter år, efter år, och komma undan med det. Svensk hockey blir inte bättre av att ha så dåliga föreningar som HV71 i den högsta ligan. Tråkigt för oss som höll på dem. Men det är tyvärr sanningen. HV är en rutten och alldeles för dålig förening för att få vara i finrummet.
Du har så rätt i allt du skriver @shitkicker
Man har så länge misshandlat denna klubb och tillslut så finns det inget liv kvar att rädda!
Tålamod kommer leda denna klubb i graven är jag rädd för! Att harva i Allsvenskan är för mig en död klubb!
Att harva på plats 14 och 15 i SHL är väl lika dött?
Sanny Lindström! Man är för såsiga och slarviga och hjälper inte Glifford!
Sanny ser det men ingen! Totalt blindhet i HV71!
Målet för mig är inte att vara 14-15!
HV är så dåligt att de till och med harvar på 15:e plats. ![]()
Blir ju svårt då det bara finns 14 lag eller? Just det, HV kan nog lösa det ändå
Inget bottenrekord är för svårt för HV71
Om man kollar på en Tabell på sin telefon är vi alltså någonstans i luften under telefonen, starkt!
Kan man slår totalt alla bottenrekord redan så klarar man nog fan av att hamna på 15 plats! Det ska nog Anton se till!
Då kan man ju äntligen sparka honom. Man är inte kvar i SHL men är inte nere i Allsvenskan heller. Med andra ord så gäller inte kontraktet då. Smart…,![]()
Vet någon vad Blomman får i lön?
Meningslöst att lira i SHL om man ideligen harvar på plats TRETTON och FJORTON (då då). Degradera laget!
Eller Stillman? Han tillför väl inte ett skit?
Tiotusen kronorsfrågan är just nu, vid vilken tidpunkt anser styrelsen att AB och BL måste skeppas, ligger denna tidpunkt timmar, dagar, veckor bort? Vad väntar man på, är det uppehållet eller handlar det enbart om beslutsångest?
Jag är helt övertygad om att med nya röster och nytt spelsystem så kommer det att bli bättre i spel och utfall men sannolikt är det kanske för sent?
Örebro leder och glappet blir bara större och större! Mer än 10p efter jul gissar jag på!
Ja Plan KVAL måste upp som troligaste alternativ nu.
Spelare som Alsing, Hansson håller inte ens Allsvenskan under Blommans ledning. Något galet är det ju med hans närvaro!
Så många som blir totalt osynliga under hans ledning!
Har man en gång fått sparken i ett företag brukar det inte vara vanligt att man erbjuds en ny tjänst efter ett par år. Men i HV är det mer vanligt än ovanligt. Sanslöst!!