Tråden om HV71

I dessa mörka dagar borde det väl vara extra styrelsemöte varje dag.

1 gillning

Lägger denna här, skvalpade runt i flödet.

9 gillningar

Trodde inte att Anton skulle ryka för några omgångar sedan men nu är jag övertygad han försvinner nästa uppehåll. Det går inte att inte göra det, han ryker.

Man är väl medvetna om det misslyckade lagbygget och kommer betala rejält för spelare. Som sagt, risken är för stor att inte göra det.

Tror Liljander blir kvar om han inte själv avgår.

2 gillningar

Läste om NHL26 med hjälp av Perplexity.

Hade HV71:s karriärläge på managementnivå gått spela hade en AI som gett vad vi nu ser INTE uppfattas som verklighetstrogen.

Det fattas väl inga beslut på ett sånt möte?

Om du får rätt så vågar jag inte tro på mer än att N Rahm blir HC, ev någon från annat HV-lag blir assisterande eller om vi har tur någon rutinerad (pensionerad) räv som hoppar in som assisterande som interim. Plus att man försöker köpa loss någon center med mindre lyckad säsong hittills i Schweiz. Tror inte att något SHL-lag släpper spelare inte heller topplag i HA. Möjligtvis SM-liiga men att något topp-3 lag (som det måste bli i så fall) skulle släppa en toppcenter tror jag inte. Så ett schweiziskt långskott eller möjligen en AHL-center som tröttnat på sin situation, möjligtvis en europeisk spelare likt Hatakka.

Håller med det dom säger i “Vita Gula Blå” att Melin och Challe hade behövts in för lite härlig stämning. Sen är vi i enormt behov av AP20 och minst en center som kostar skjortan.

2 gillningar

“Ingen” banan-röstar…

Tänk nytt ledarskap och samtidigt in med AP och kanske Pilut om det gick, plus Önerud i fjärde

2 gillningar

Följde bara diskussionen med ena ögat och tänkte att det kunde vara relevant!

1 gillning

Jag frågade Perplexity hur ett pressmeddelande kunde se ut. De har ju lätt med den hjälpen nuförtiden, de ansvariga. (jag fick rätta en sak om AP20:s senaste äventyr annars oförändrat).

”Om HV71 skulle sparka tränarstab och sportchef samt analytiker i detta läget, för en total omstart med nytt team och ny spelidé och samtidigt värva hem Andre Peterson, hur skulle ett sådant pressmeddelande se ut?”

Svar:

”Det här är ett intressant tänkt scenario – ett pressmeddelande av den typen skulle behöva balansera mellan att signalera förändring och framtidstro, utan att ge intryck av panik. Här är ett exempel på hur HV71 skulle kunna formulera det; tonen är professionell, men med känsla och tydlig riktning.”

Pressmeddelande
Jönköping, 30 november 2025
HV71 genomför omfattande förändring i den sportsliga organisationen – ny ledning och ny riktning framåt
HV71 genomför en omstart i den sportsliga organisationen för att lägga en ny grund inför framtiden. Klubben har beslutat att avsluta samarbetet med nuvarande tränarstab, sportchef och analytiker. Arbetet med att forma ett nytt ledarteam har inletts omgående.
– HV71 står inför en ny fas. Vi vill bygga ett lag och en spelidé som tydligt speglar klubbens identitet – mod, fart och laganda. För att nå dit krävs ett nytt ledarskap och en ny sportslig inriktning, säger klubbens ordförande.
Samtidigt kan HV71 meddela att forwarden Andre Peterson återvänder till klubben från sejour i Schweiz.
– Andre är en spelare med stark HV71-identitet, och vi är oerhört glada över att han vill vara med och leda den här nya resan. Hans energi och skicklighet kommer att betyda mycket både på isen och i omklädningsrummet, säger tf. sportchef [namn].
Målet är att presentera den nya tränarstaben och den sportsliga organisationens struktur inom de kommande veckorna.
HV71 tar nya steg, men håller fast vid det som alltid varit klubbens kärna – engagemanget, viljan och stoltheten över att vara en del av HV-familjen.
För mer information:
[Namn], ordförande HV71
[Telefonnummer]
[E-postadress]

Vad tror vi?

2 gillningar

Slog mig att det var helt i min smak det här, inga namn och inga tack…

På något vis så ser man nu också hur illa allt är.Jag är flitig besökare av forumet sedan många år tillbaka, skriver inte jätteofta, men läser alltid igenom allt nytt.

Kanske bara är jag, men upplever att aktiviteten på forumet har stagnerat. Vi(ni) experter har gett upp, orkar inte mer. Känns sorgligt!

6 gillningar

Man inväntar kanhända Antons mentala sammanbrott. Man slipper ju sparka om han avgår av hälsoskäl.
Om vi mår dåligt, hur mår då inte spelare och lagansvariga?
Döljer sig något kallsinnigt elakt där inne i HVs innersta? En Saruman?
När jag läser om hur illa det är inom alla delar av verksamheten så isar sig blodet.

Ja jag undrar också hur de mår. Spelarna har det nog inte alls bra. Men utöver dem så tror jag faktiskt att det förvånansvärt få som är speciellt brydda över läget. Visst, de tycker kanske att det är lite trist med alla svarta rubriker, men när klockan slår fem och man går hem så tror jag att det inte är så många som egentligen bryr sig. De lämnar jobbet i HG. Och häri ligger det ”stora problemet” enligt mig. För få brinner, lever, andas, äter, sover HV71. Det är ett jobb. Inget mer. Just nu går det lite dåligt, men det är säkert nån annans fel.

2 gillningar

Kikat spelschemat och man har ju två matcher nu 4/12 samt 6/12. Därefter är det ett 11 dagars långt break, matcher 18/12 och 20/12 innan det återigen är ett lite längre break över jul. Man har med andra ord otroligt generöst med tid kommande veckor för att göra förändringar. Både i spelartruppen, på ledarsidan och i spelsystemet. Även skadade spelare bör ansluta. Även om det inte finns någoting just nu som tyder på att HV71 kan lyckas med konststycket att ta ett rätt beslut så är det lite nu eller aldrig som det gäller. Efter december-månad så är utrymmet att agera otroligt begränsat. Dags att vakna Håve!

3 gillningar

Nej, jag kan inte riktigt tro att majoriteten är så okänsliga.
Tabelläget visar - helt öppet - att verksamheten fungerar uselt.
Ett sjukhus, en förvaltning kan förneka.
Jag tror alla inom HV lider av att vara sedda som klåpare.
För spelarna måste det vara ett rent helvete. Förutom alla förluster, omgivningens besvikelse, så rasar deras eget värde.
Deras chefer är sjuka.
Ingen finns runt dem som kan bära eländet.
Enda trösten är att de är så bortom alla förväntningar att även massmedia slutat bry sig om dem. Och det är inte mycket tröst.

Det var absolut ingen kritik mot dig, mer mot NBS om någon :slight_smile:

1 gillning

Inte riktigt det man andas i korridorerna dock. Same old, Same old. Skiten tuffar på. Inte mer med det. Snarare så.