Tråden om HV71

Hade varit väldigt positiv till att få in Pettan, Hult, Ullström i styrelsen. Klar uppgradering från vad vi har nu.

Det speciella med nominering till styrelsen i en elitförening i jämfört med i näringslivet är att det inte finns några givna gruppen som nominerar.

I näringslivet tillsätter största ägarna en representant för sina intressen i styrelsen.

En väg hade varit att låta olika grupper få tillsätta en representant. En från NBS, en från huvudsponsorn, en från fd spelare, osv

Denna grupp kan senare kompletteras med rena styrelseproffs. Samma med valberedningen.

Hade gärna sett en betydligt större styrelse. Då minskar inverkan av enskild inkompetens. Kan man inte hitta en person som kan lösa ett uppdrag får man hitta två som kan göra det tillsammans.

2 gillningar

Japp, det är helt sjukt att man inte får en fråga eller påminnelse, detta klarar väldigt små företag, organisationer och föreningar men inte en stor klubb som HV(obs stor klubb, ej storklubb).

Det känns som klubben inte bryr sig om supporterskap eller medlemskap, man har liksom haft stödet sedan 70-talet och skiter i om man har medlemmar eller ej.

1 gillning

Jag har också reagerat på detta. Har t o m skrivit till medlem@hv71.se vid två tillfällen och påpekat att man borde mejla ett “förlängningserbjudande” till alla befintliga medlemmar.

Men…som den storklubb man tror sig vara, varken svarar man mig eller ändrar på sitt beteende. Det är svagt.

9 gillningar

Mailet gick till Blomman istället och han sa ja

6 gillningar

Håller helt med. Det bästa just nu är att släppa och skapa distans till HV.

Det finns så otroligt mycket viktigare saker i livet än hur det går för ett hockeylag :grin:

Småklubbar behöver pengarna från medlemmarna medan HV har pengar från företagen. HV ser väl gärna att vi som har åsikter här inte är medlemmar då vi inte kan påverka?

2 gillningar

Vinnarskallar, det var de som gjorde Hv framgångsrika en gång i tiden…Hur många i styrelsen är vinnarskallar ? jag vågar säga att styrelsen har jagat bort varenda vinnarskalle som fanns kvar. Vi måste få till en total utrensning i styrelsen annars kommer detta aldrig vända, oavsett vilken tränare, sportchef, spelare vi har i laget…idiot besluten som sänker oss (Värva Nubben, Värva Liljander, Värva Anna lena eller vafan hon heter med noll hockeykunskap) kommer att fortsätta.

Styrelsen idag består av företagare, företagare som gjort det bra i sina företag, som är vana och vet vad som krävs för att klara sig på en hög nivå i businesslivet, och det är…att kunna dunka rygg och vara politiskt smart, vän med alla. Sen har vi Jesper Fasth som jag undrar hur aktiv han är egentligen ? Ett gäng slappa gubbar (och en tant som verkar ha NOLL pondus) som tar hand om varandra framför att ta hand om Hv71. Förstår ej varför de är kvar dock när det gått åt helvete med dom bakom rodret ? får de mycket pengar för att sitta i styrelsen ? eller är det ren stolthet ? hur stolt kan man vara att sitta i ledningen för Hv när allt går åt helvete ?

Hade det varit jag och som nu att jag brytt mig om HV så hade jag tackat för mig och ställt min plats till förfogande. Men makten och prestigen är viktigare. HV71 kommer inte först. HV borde vara något som står över allt.

Ja det känns som det precis som du säger. Just därför kommer det inte hända ett skit. Det hela är som en enda stor cancertumör som sakta sprider sig och livnär sig på det som en gång var friskt. Det går inte att bara ta bort en liten del av tumören om man någonsin vill ha chansen att bli frisk igen.

Jag tänkte den tanken också men slog bort den, men stämmer detta är ju ännu värre än jag trodde.

Vill ha in ett “verkställande utskott” i organisationen. Bestående av fd spelare, som t ex Pettan, Sundh, Ullström, Davidsson, Thörna, Önerud med flera. Evt 1-2 av medlemmar framröstade supportrar/medlemmar.

De blir rådgivande med vetorätt vid rekrytering av GM, HC, Styrelse osv. Samt alla andra större beslut runt föreningen.

Ta tillbaka makten från sponsorer och andra ja-sägare.

En hockey och medlemsdriven förening.

4 gillningar

Exakt! Det där borde ju funka då de ställde krav på varann och sig själva även på ”istiden” :wink: (alltså de när de var spelare)

Fan nu kunde jag inte hålla mig det blev ett mail :person_facepalming:

14 gillningar

Det är inget jag skulle ha gjort (jag försöker ha så mycket självkontroll som möjligt) men jag kan se det komiska i det

2 gillningar

Är det någon som vet ifall man som medlem kan få tillgång till protokoll från styrelsemöten? Eller är det bara revisorn som får ta del av dessa?

I de flesta andra föreningar jag varit medlem i har det stått något om detta i stadgarna, men HVs stadgar säger bara att ett protokoll ska upprättas och att revisorn alltid har rätt att ta del av dem.

Nej, generellt sett får inte medlemmar läsa styrelseprotokoll. De kan ju innehålla känslig information om t ex personalärenden, ekonomi, löner, ambudsförfarande mm.

4 gillningar

Två matcher kvar sedan ett uppehåll, väldigt osäkert om det blir några poäng där, då är halva serien och 26 matcher spelade.

Jag tror inget kommer att hända denna vecka utan blir det någon förändring så är det under uppehållet på ca 10 dagar. Sannolikt är det ändå för sent men man måste ändå göra ett försök att nå plats 12. Gör man inget åt HC och GM sidan så visar styrelsen att man skiter i hur det går bara man kan köra sin väg och prestige ända till slutet. Ett nytt kval blir nog sista rycket i klubben och man åker ur SHL.

Det sura är bara om det sker så blir av att det går kanske inte att stå emot mer. Inte för att det är nödvändigt.

Medlemsmötet är 8/12. Så för att undvika möte med obekväma frågor så.

Jag synar och säger att HV sparkar AB söndag kväll eller måndag förmiddag. Om dom gör det. Så går vi till medlemsmötet med glögg och pepparkakor och en ny HC och hela föreningen andas morgonluft. Vi tar veckan och så hörs vi kring det här om en vecka isch.

Nån som länkat denna?

nån som läst den?

”HV71 är världsmästare på felbeslut”

Fler och fler följer efter forumet… Skönt, pressen växer…. Eller så växer vi mot dem-mentaliteten, sekt-mentaliteten.

Kanske därför man inte gör något, det blir ändå bara fel, och alla vet ju att den som ingenting gör, gör heller ingenting fel

3 gillningar