Tråden om HV71

:eyes:

4 gillningar

Jag gillar ändå Stillmans intervju, han är en del av det HV jag vuxit upp med och identifierar mig med. Har svårt för snacke-Pellar som BL.

Får känslan av att det han själv en gång tyckte var självklart som spelare, att bita ihop, kämpa och ge järnet för klubbmärket, verkar vara rocket science för nuvarande trupp.

Frågan är bara vad han drar för slutsats om orsaken till varför.

1 gillning

Glifford i kassen för IKO ikväll. Lehtinen matchavgörande imorgon? För bortalaget alltså

1 gillning

Han gjorde ju en fantastisk match senast mot Skellefteå!

Ville bara kasta in att den retro tröjan var jävulskt frän. Men så är det när historien är bättre än samtiden.

1 gillning

Jag tycker att känslan är just det här.

Då kan man dessutom rädda ansiktet på sig själva och hävda att AB har satts under hård press och att man lyfter lite på den under resten av säsongen, och kommentera lite om hur lovande han är och hur många timmar han lägger på att analysera spelet[1].

1. eller hur dåliga HV är på att hålla hans arbetsliv på en rimlig nivå ↩︎

Ja.

Man borde förlänga med Lassi asap. Så han känner att han är HV’s förstaval och framtid.

På samma sätt som att Le Fleur är den framtida demoncoachen så är Lassi framtidens vägg.

Leve Kontinuiteten!

1 gillning

Du skämtar! Aldrig att han kör två dar i rad. Man vågar alltså inte gå med Glifford som är sååå mycket bättre och stabilare. Ren o skär idioti! ORKAR INTE!!

Tror inte de handlar om våga! Det handlar om vem som tjänar mest! HV71 i sitt nötskal!

1 gillning

:smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

5 gillningar

Känner jag gett upp på årets lag. Hoppas de klarar sig kvar men ja…

Jag funderade ett tag på vad grundorsaken till detta svaga ledarskap som genomsyrat organisationen i flera år är. Har vi haft flyt att haft väldigt bra upptagningsområden med Småland som producerar väldigt mkt bra unga spelare. Det ihop med en fantastisk publik kanske gett för bra förutsättningar där det inte ställts krav på ledarna att växa. Att utmanas, lära sig från andra ligor, klubbar, andra ledare. Jag saknar någon som är HVs starka man/kvinna. Som känns trygg, kompetent och modern.

Det jag önskar är att om HV behöver börja om så leta upp ett gäng ledare som är modiga nog att ta sig an utmaningen att skapa ett nytt HV, ett tufft lag, både fysiskt och psykiskt där man vill lära sig och utvecklas. Att det finns en nyfikenhet hos alla. Att inte vara rädda för pressen utan drömma om att stå inför en av Sveriges bästa publiker.

3 gillningar

Det där är ju bara elakt…hockey handlar inte om att vinna utan om “att spela bäst ändå” och “where the passion is”… SAIK tog guld förra året men inte i år så dåligt med kontinuitet också.

Någon här som ska på medlemsmötet nu nästa vecka?

:man_raising_hand:Jag tänker gå! Men inte för nöjets skull utan jag vill något,

4 gillningar

Jag med. Ja vill ta upp frågor, speciellt hur de resonerar kring ab varför han är rätt man. Sen så klart kräva hans avgång, de har haft sina chanser. Vi fans behöver sätta press.

3 gillningar

En verksamhet är inget mer än det innehåll medarbetare tillsammans bidrar med. Om inte viljan att ständigt utvecklas finns stagnerar både medarbetare och verksamhet. Kanske är det vad vi just nu bevittnar?

Jag tror nämligen att i princip varje ledare och verksam inom HV idag är en generellt sämre upplaga än motsvarande för 20 år sedan, dvs innehållet de bidrar med är av lägre kvalitet nu än då.

Självklart får det konsekvenser, i synnerhet när dessa sämre upplagor ”livar” storklubb i fornstora dagar.

Utifrån det tror jag att HV måste börja om och bygga något nytt från grunden, lappa och laga kommer inte att hålla i längden.

Närmaste dagarna med två matcher samt medlemsmötet kommer att bli avgörande vad som sedan händer under uppehållet. Ifall HV tar4-6 poäng och bottenkollegerna tar 0-2 poäng så kan styrelsen hävdar att det har vänt och att processen går framåt. Sker det motsatta hända och det skiljer 10-12 poäng upp till plats 12 så kan inte styrelsen komma undan och någon genomgripande förändring på HC/GM måste göras.

1 gillning

Malmö och Linköping har uppåtgående trend och Örebro avfärdade HV väldigt enkelt senast (det var ren klass-skillnad)

Brynäs och Luleå kommer aldrig nånsin att kunna hamna efter HV i tabellen

Det lutar helt klart åt kval nu.

Luoto skulle verkligen behöva komma tillbaka för att ge mer stabilitet & tyngd åt HV.

1 gillning

Wennerholm skriver i en text på Aftonbladet att han tror att Tomas Kollar hade vart ett perfekt namn för HV i framtiden. Vad skulle ni säga om det?

Spontant så gillar jag kollar men ogillar våra värvningar från malmö