Otroligt tråkig man. Men han lyckas ju få en ganska svag Malmö-trupp att år efter år klara sig.
aldrig.
ge fan i att pilla på folk från bottenskrapet. Vi behöver en erkänd, erfaren tränare. När hade vi det senast? 500år sedan?
Räknar inte in Samuelsson eller Lillis här. De kom in i en helt annan kontext.
Kan man för en gång skull sikta högt och rätt!
Vi har inte råd att chansa på oerfarna kort! Vi skulle behöva en riktigt gammal räv som har under många år jobbat med SHL hockey! Tommy Samuelsson va rätt man men med en trupp utan dess like så brände man honom.
Jag hade ju gärna sett en Roger Melin ingjuta mod och harmoni i HV71 under 1-2 år! Sakta med säkert bygga upp än hela tiden quickfix som inte funkar!
Tror också att Roger Melin vore perfekt! Kolugn pianist som kan sin hockey.
Tror att Roger har sagt att han inte kommer hamna i HV.
Om jag inte missminner mig så sa han att om han skulle ta en klubb i SHL igen skulle det vara en han vart i tidigare.
Jag kan dock ha fel.
Jag upplever att av allt som HV tappat de senaste åren så är det mest frapperande i år att man har tappat trovärdigheten. Det smärtar mest. Alla uttalanden, alla beslut, alla försök att rätta till saker. Allt. Precis allt får motsatt effekt i förhållande till avsikten.
Det går inte att lita på nånting. Det är svårt att känna hopp. Det är svårt att ta på allvar. Allt som kommer ur HV nu känns som ogentänkta panikåtgärder. Man försöker säkert, men allt görs fel. Rakt motvänt mot vad som känns intuitivt rätt som supporter från sidan. sArg-gubbe kallar det intuitiv inkompetens, vilket jag anser vara ett oerhört träffsäkert uttryck som beskriver precis vad som präglar hela föreningen och allt som sker. Och det sker ju inte av illvilja. Man är tyvärr bara inte bättre än så här.
Jag har svårt att se HV klara sig kvar i SHL. Men även om man gör det så är man ett bottenlag och en bottenförening i alla avseenden och man kommer att så förbli. Man saknar helt enkelt trovärdigheten. Ingenting fungerar. Ingenting blir rätt. Trots att medvetna beslut och medvetna ickebeslut ligger bakom allt som sker. Man är helt inte bättre.
Åtgärderna man vidtar är långt ifrån tillräckliga. Jag menar - byta plats på ansvarsområdena för tränarna?! Vilken annan klubb i samma situation och läge kommer fram till det som en rimlig lösning för att få säsongen att vända?!
De förändringar som krävs för att få hela HV att som förening lyfta sig från att vara en bottenförening kommer kräva otroligt mycket. Det kommer ta flera år. Och det förutsatt att rätt folk tar över.
Det känns fruktansvärt uppgivet nu. Precis som både VGB-podden och Nedsläpp HV71 pratar om. Och jag tror, precis som de är inne på, att även gemene man börjar ge upp på HV nu. Gemene man tror inte på det här längre. Man tror inte på föreningen längre. För trovärdigheten är förlorad. Otroligt nedslående.
Klockren text.
Här är ju nåt liknande när Brynäs var skärrade. (Utdrag från Hockeynews)
Brynäs har gjort en lyckad omkastning i båset.
Huvudtränaren Niklas Gällstedt och den assisterande coachen Anders ”Masken” Carlsson har gjort en omfördelning av arbetsuppgifterna i tränarstaben.
Så visst, det förekommer men i HVs fall räcker det sannolikt inte.
Omöjligt är det inte, men jag tror det kommer ta en massa år och arbete. Det viktiga tror jag är att man inte panikar, utan att man tänker efter innan man gör något beslut. Vad som krävs vet jag inte
Det som krävs är att det av slumpen hamnar rätt person på rätt plats.
Kanske det, frågan är bara hur man ska hitta den?
löste det något?
Där ser man. Fler är desperata. Vi får se hur det går. Jag uppfattar åtgärden som ett desperat försök i kombination med att man kategoriskt bestämt sig för att inte sparka någon. Jag hoppas att det faller väl ut och säsongen vänder totalt i och med detta. Men jag tror inte det. Ingenting tyder på det. T o m Stillman ser ju inte ut att tro på det. Hans blick och lilla leende säger mig att även han är uppgiven och bara ”hoppas” att det ska lösa sig.
Tja, vem vet. De har i alla fall vunnit 6 av 9 efter förändringen. Men, det hade de kanske gjort ändå!?
Här har du en vars passion för föreningen svalnat rejält.
ALI är inte min ordförande.
Nyhlin är inte min klubbdirektör.
Liljander är inte min sportchef.
Blomman är inte min tränare.
Alsing är inte min kapten.
Laget bestående av en majoritet legoknektar är inte mitt lag.
Ibland undrar jag varför man inte bara skiter i allt. Men så träffar man någon på forumet. Man går på en match och ser sonen jubla när HV gör mål.
Då fattar jag. Men däremellan. Det finns absolut noll och inget med dagens HV som är HV för mig.
De styrande i HV har gröpt ur själen med en trubbig kniv. Ont gör det. Som fan.
Föreningen HV71 mår inte bra! Så mycket skit i denna förening som gör att man aldrig kommer komma till rätta. Man har bara skrapat på toppen varje gång och analyserar aldrig på djupet!
Någon, minns inte vem, sa i en diskussion för hundra år sen om hur mycket man sket i nått, eller inte brydde sig:
-Jag är inte ens aktivt ointresserad.
En dräpare, dit man behöver nå för sinnesfrid ![]()
Håller tyvärr med…Just nu är det väldigt lite man gillar i HV…typ Ang, Woods, Borgman, Hugo P, Hugo F sen tog det nog slut, ev Dicken med men är fortfarande inte beredd att se han som en stabil första keeper på SHL nivå. Han har det i sig dock, men har djupa dalar…iofs jag gillar faktiskt Stillman med, men sen hittar jag inte en kotte till. legoknektar och stolta envisa gubbkärringar i styrelsen
Rousek och Heppo håller ändå bra nivå!