Tråden om HV71

Det känns mest som medlemsmötet är ett försök att visa att vi i styrelsen lyssnar på er supportrar men tyvärr vi har redan bestämt oss för kontinuitetens och processen framgångsrika väg framåt.

2 gillningar

Ja helt klart, men får man inte chansen så får man aldrig veta..
kolla magnertoft .. hur många minuter har han fått ..

1 gillning

Tror ändå att med rätt spelare hade läget varit bättre, tänk er vad en Karlkvist hade kunnat tillföra i målskytte t.ex.

Jag tror inte man ska underskatta att vissa har bättre ögon för att samla talanger och är villiga att betala rätt pris för de som verkligen gör skillnad.

Sen finns det spelare som är “tillräckligt bra” som man fyller ut med.

Med Luoto och Borgman borta har vi nu också stora problem med spelarkvaliteten, så även med helt perfekt coaching är det inte alls säkert vi tar poäng i kommande matcher.

Jag tror att det är exakt den här typen av retorik som flyttar fokus från det verkliga problemet.

Det handlar om hur talangerna förvaltas.

2 gillningar

Media får inte vara med på medlemsmötet skriver JP. Och varför skulle medlemmar ”hämmas” av ett just media är på plats och bevakar mötet? Bullshit!!

4 gillningar

Jag tror att en Lodin eller Karlqvist misslyckats i HV. Förutsättningarna är problemet

4 gillningar

Börjar fundera på varför jag ens ska bry mig om HV71 längre! Det tar så mycket energi och man får inget tillbaka från dem.

Händer inget nu under uppehållet så är det lika bra att skita i det! Man blir bara förbannad och svårt att sova! Det är inte värt att lägga så mycket på dem när man tillslut är den som blir mest lidande! Styrelse och sportchef skiter ju i det! Uppmanar alla att stanna hemma framöver och verkligen att vi fans visar vårt missnöje! Kan lova att det skulle räcka med 1-2 matcher så skulle styrelsen och Stillman tvingas att agera! Men nu rullar cashen in som vanligt och det blir inga konsekvenser! Är som ett skolbarn som beter sig illa! Det klappas medhårs gång på gång och man får fortsätta bete sig illa!

Jag är ingen “fan” av AB och byter gärna, men ledsen om jag inte passar in exakt i nuvarande “narrativet” - jag tror du och andra kommer bli grymt besvikna om ni fått för er att AB är det enda stora problemet. För det är så klart inte bara AB utan ett helt team som vrider och vänder på spelarmaterialet och ändå inte lyckas.
Ett tag trodde alla att Lindbom skulle frälsa HV när det vände med honom vid rodret o.s.v.

Exakt, och det är de som inte har säsongskort som skulle behöva stanna hemma. De räknar ju publik utifrån sålda platser, inte verklig publiksiffra. Man tycker de borde behöva redovisa riktiga siffran.

1 gillning

Det finns kortsiktiga problem (anton), mellansiktiga problem (björn) and långsiktiga problem (Styrelsen, föreningsledning, ungdomsverksamheten, damverksamheten, “allt föreningen HV”)

Varje del ovan har olika lösningar.

Så nej, Anton är inte det enda problemet, men har är ETT problem. Ett ganska stort sådant, då allt föreningen gör överskuggas av den roll han tagit sig.

10 gillningar

Ja, men jag skiljer kanske ut mig i att jag tror spelarmaterialet spelar större roll än de flesta här (även om jag förstås hört att även andra säger att laget är felbyggt och att det beror på folk högre upp i hierarkin).

Det gör mig ingenting alls. :slight_smile: Jag säger det jag tror hela tiden .

Det kanske är just känslan för vändandet och vridandet som är problemet?

Det finns så mycket i årets HV som vittnar om att glädjen och kreativiteten saknas och då måste man ju så klart ställa frågan varför.

Sedan vet jag inte riktigt vad det är för narrativ du syftar på, att AB inte funkar som HC efter 1,5 års uteblivna sportsliga framgångar?

1 gillning

Ja, att jag påpekade att det fanns brister i spelarmaterialet verkar ju enligt dig betyda att man flyttar fokus från det verkliga problemet - och jag vet inte hur andra resonerar, men åtminstone för mig kan två saker vara sanna samtidigt och i olika grad .

Alla resonerar vi olika, men får jag välja mellan en riktigt bra värvning och att AB ryker - då väljer jag antagligen det första , medan andra säkert tar det andra alternativet.

Vi har olika åsikter och det är väl bara bra

Absolut kan vi tycka olika, men om det är sant att AB inte klarar av att förvalta det spelarmaterial han förfogar över, vad är då vitsen med att lägga pengar på nya spelare?

2 gillningar

Det känns som en ledande fråga - du verkar ha din bild klar av exakt vad som är problemet.

Bra så, men jag har redan förklarat hur jag ser på saken och ser ingen mening att fortsätta dialogen för att försöka övertyga dig eller andra.

Det jag skrivit i senaste inläggen räcker nog för att förstå hur jag ser på saken.

1 gillning

Men en tom arena är en tom arena även om säsongsbiljetter räknas! Stanna hemma kära Hv fans!

3 gillningar

Njae, försöker bara föra ett logiskt resonemang.

Om du redan är på fel väg kommer du inte komma fortare till målet för att du gasar och kör fortare. Du kommer istället bara ännu längre ifrån målet.

Betänk att vi har en HC som säger sig jobba dag och natt för att nå målet. Alltså, en HC som gasar och försöker köra ännu fortare.

Det är utifrån detta enkla tankeexperiment som jag menar att vår HC riskerar att göra mer skada än nytta genom att vara kvar.

1 gillning

intressant han fortfarande ställer upp på hv sponsrade poddar, han är ju inte direkt populär i våra kretsar.

1 gillning

Jag har följt HV slaviskt sen början av 80-talet, innan de ens spelade i högsta serien. Under alla dessa säsonger har varje förlust tagit ganska hårt på mig. Nu, men redan förra säsongen, har något förändrats. Intresset har börjat svalna. Inte på grund av dåliga resultat, det är jag van vid som mångårig supporter, utan snarare för att klubben håller på att tappa sin själ. Avsaknaden av en stomme och kulturbärare är en del av förklaringen tror jag. Jag känner inte igen mitt HV längre och för första gången på över 40 år kan jag inte ens namnen på alla i truppen. Sorgligt, men också lite befriande att inte ta det så allvarligt längre, särskilt med tanke på det prekära läget.

24 gillningar

Madhawk? Vad har jag missat? Jag tycker oftast att han är ganska rätt på det.

6 gillningar