Så sant. Jag är precis där och flera andra, djupt rotade och sanna HV-supportrar jag känner är också där.
Helt fruktansvärt när man tänker på hur tidigare, men speciellt nuvarande ledning har förstört alltihop så totalt.
Jag vidhåller att HV71 som förening betraktat och på alla positioner i klubben, ALDRIG någonsin varit sämre än nu.
Det är det arv och testamente dessa imbeciller som just nu kapat föreningen lämnar efter sig.
Namn som Isaksson, Nyhlin, Blomqvist samt inte minst Leise och Liljander kommer att för evigt vara förknippade med negativitet och den sämsta och mörkaste perioden i klubbens historia. För även om det kan bli sämre, så har det aldrig tidigare varit sämre än nu.
Jag började se framför mig även ett förfall i själva det fysiska. Alltså hur HG i alla sina delar sett ut om nedgången varit motsvarande även där. Ja, ett visst förfall är det men det hade varit några gånger värre. Knappt man kunnat öppna och stänga dörren in till omklädningsrummet. Ännu längre fram, i tiden, skymtar en övergiven anläggning - urban exploration - där folk plundrar stolar.
Kom tänka på Håkan Hellströms textrad ”glöm det aldrig Håkan, parkbänken är aldrig långt borta”.
Efter surr med Nylin och frågan kring AB:s vara eller icke vara eller ett komplement. Namn har varit uppe på bordet, men Stille har sista ordet eller så har HV fått nej i frågan, dom är inte attraktiva på marknaden. Således vi står med det vi har vare sig vi vill eller inte. Och vi vill inte men får svälja skiten.
Hur det ev påverkar ALI:s ståndpunkt i det hela det vet jag faktiskt inte, om hon är så fast besluten vid sin vision, ja då behöver dom inte lägga energi på denna fråga.
Välformulerat! Exakt så är det. Ingenting med HV spelar längre någon roll. Om vi får in några nya spelare så kommer antingen blomman förstöra dem eller så är de helt värdelösa då de värvats på Leise/Liljanders underliggande statistik.
Om de andra bottenlagen förlorar så spelar det ingen roll för HV kommer hitta vägar att förlora sina matcher ändå.
Jag ser ingenting som vi kan hoppas på eller sätta tro till. En liten strimma hopp skulle möjligen vara att Liljander inte kommer tillbaka som SC men han har redan hunnit skada föreningen djupt ner i grunden.
Vi har alltså ett fullständigt värdelöst lag som leds av blomman. Om det ska värvas är det scouterna Leise och Bobas ord som väger tungt. Föreningen styrs av Nylin och ALI som sätter stolthet i att strunta i det sportsliga.
När jag nu summerar auran av medlemsmötet EN gång till. Så landar jag i följande. Som jag också skrev i ALI:s tråd. Detta var inte för oss, det var inte vi som skulle vara där och yttra oss, vi stör ordningen.
Detta möte var för er som är med på planen. Vi visar upp vårt arbete, våra siffror, det är av världsklass. Likt ett företag som ska blomstra.Tack för att ni stöttar oss.
Herrlaget är en parentes.
Dom två största vinnarna i den här jävla skiten är ALI och hennes entourage av ryggdunkare.
För er som hör samma tugg i hockeypoddar hela tiden och vill testa något nytt. Här kommer ett helt annat perspektiv från min podd där vi jämför HV71, Trump och kriget i Ukraina. Det kan låta cyniskt eftersom de två sistnämnda är allvarliga ämnen som får faktiskt ödesdigra konsekvenser för miljontals människor. Men det vi gör att att prata om tre olika sätt av att förhålla sig till siffror och skillnaden i vilka effekter det får för de som vill försöka förstå situationen.
Har aldrig varit så nöjd med ett uppehåll som nu. Skönt med vila. Får gärna fortsätta länge, länge.
Hur som helst satt jag och funderade på de begrepp/värdeord som florerat kring HV de senaste åren.
Värdeord som visat sig vara floskler och många av dom kommuniceras inte ens längre och har mig veterligen inte följts upp på något sätt.
Kravställan
Fysiskt spel
SM-guld-beteende
Kontinuitet
Underliggande siffror
Vila med puck
Har säkert missat nåt.. En smått patetisk floskel-lista.
Hade t.ex SAIK eller Luleå producerat nåt liknande hade jag garvat ihjäl mig.
Du har så rätt, Hv går på en linje som leder direkt till avgrunden. Började egentligen med att Stillman tröttnade på spelare som gjorde sig hörda och värvade AJ som ett filter, ingen som kom med åsikter till kontoret efter det. Tror tyvärr att Stillman fortfarande är av den åsikten och har lite svårt för starka individer. Klart Blomman skulle utmana AP med skridskotestet och att man tyckt att han var lite besvärlig som uttalade sig och som många spelare lyssnade på, ofattbart hur han blev behandlad. Tyvärr har detta varit något som ”satt sig i Hv:s väggar” Man gjorde sig av med Sund och Thörnberg för de var starka röster i omklädningsrummet, tror inte vi åkt ur om de fått vara kvar. Ett bra hockeylag skapas av kraften inifrån gruppen och inte av ledare som tydligt ska markera att det är jag som bestämmer, kommer aldrig bli nåt bra av det. Vi har haft chansen att skapa en stark grupp igen med AP, Strandberg som ville hem redan efter Djurgården. Vet att det har funnits fler som vi kunnat bygga en stark grupp kring, istället för att skeppa iväg alla som ställer krav och är lite besvärliga. Men tror tyvärr att man kört fast och att prestigen och diverse mysfaktorer är viktigare. Resultatet är ett identitetslöst lag med snart ingen från bygden som fortsätter att mysa på och snart tar livlinorna slut.
Säger som många andra. Jag är dock inte från Jönköping eller inte ens i angränsande län men kärleken till laget har funnits hos mig i snart 40 år. Förut kunde man rabbla spelare och nummer i sömnen, var till och med att man kunde nämna dom " kassa" värvningarna, nu är i stort sett dom flesta värvningar sådana här och laget har blivit identitetslöst.
Lite så som Leksand var i en period, är trist att se utvecklingen. Tyvärr så kan man inte göra så mkt än att stå vid sargen och titta på. Laget får ändå min kärlek även om man hade harvat i div 5 Kronoberg men man hade inte varit lika entusiastisk.
Summa summarum är att jag känner en enorm tomhet. Ingen glädje, knappt sorg. Gör Hv mål så jublar man men vet att 3 min senare kommer en kvittering. Enstaka matcher får man vara relativt lycklig så länge man inte kollar tabellen.