Kul att du hittat in i rimstugan igen, såhär innan dopparedagen (dagen vi återigen doppar ner oss i HA)
Ja, sjukt häftigt att vakna till liv efter 11 år. Credd ![]()
Jag tror du är helt rätt på det. Hv har i flera år inte velat ha annat än Ja-sägare
HV:s jakt på föredettingar som Dick A och Robert R har diskuterats i andra trådar. Vi kan slå fast att det i alla fall knappast är värdigt en “förening i världsklass” . Det är sånt som en div 1 klubb ägnar sig åt för att locka publik. För mig visar det två saker.
- I omvärldens ögon är vi mer eller mindre ett skämt utan attraktionskraft.
- Vi har en helt verklighetsfrånvänd klubbledning som i bästa fall lever i sin egen bubbla.
Kan vi snälla sluta jaga spelare som närmar sig 40 och inte längre är aktiva spelare?
Svälj stoltheten och kolla vad det kostar att köpa loss Träff istället.
Tycker dessa försök på Rosén och Dick smutsar ner HV71’s rykte enormt.
Känns oerhört oseriöst, förstår inte vad detta har med ”långsiktighet” som dom pratar om hela tiden..
Kan vi “sluta slå på den döda hästen” snart - Dick blir inte av och det är redan tydligt hur det togs emot av flertalet.
Precis så är min känsla också. Men ändå bra att skitorganisationen blottas mer och mer
HV71 är ett företag numera! Man har tappat det fundamentala! Ishockey!
Cashen ska rulla in och det är det viktiga!
exakt så är det, och ledningen är nöjda sålänge det trillar in cash, om vi ligger sist eller inte kvittar.
Med risk att låta patetisk men jag tror enda sättet Hv71 kan bli det som vi har i våra hjärtan igen, är att SAMTLIGA i ledningen går
En enkel fråga…tror ni det skulle vara bättre om cashen INTE trillade in? Det är väl egentligen nödvändigt. Hur cashen används är väl den relevanta frågan.
Tror du fattar var vi menar!
Vi har ju varit där tidigare, hänvisat till just det. Utan frukt. Upp till oss som vill något, givet. Men vi har en ocean av ryggdunkare att besegra. Hur?
Fast jag instämmer med Zico, elitverksamhet idag börjar och slutar med pengar, helt omöjligt att hålla till på högsta nivån på ideell basis. Detta innebär kapital från diverse företag, sponsorer och TV samt att driva verksamheten genom företagsekonomisk hantering och kontroll.
Det brukar väl inte vara någon större trängsel på årsmötena? Så vi behöver antagligen inte vara jättemånga som dyker upp eller lämnar fullmakt om vi pratat ihop oss ordentligt och ser till att veta hur vi vill rösta.
Jag är mer orolig över hur vi ska få fram någon form av förslag på valberedning och/eller styrelse att rösta på.
Nu gick Hatakka av skadad i swiss hockey games Fan
Jag hör dig, just lämpliga kandidater är utmaningen. Det krävs research.
In med Torp eller Glad
Precis. De senaste åren kunde man rimligen kastat pengarna i sjön.
Det mest troliga är att inom snar framtid slutar cash trilla in. Tyvärr min vän