Helt sjukt vad bra AP20 är! Där ser man hur jävla illa det varit med HV71 när han fullständigt dominerar i Tre Kronor och i Schweiz!
Hur fan kunde man inte bygga laget kring honom och investera i bra centrar? Skandalöst dåligt av Bjönen som sover!
Man lärde sig inte ett jävla skit av att åka ut och man inte lärt sig ett skit av att återigen hamna i kval! Man har en styrelse och klubbchef som lever enbart på gamla meriter! Man är så jävla nöjd med att bara ha full beläggning och inget annat!
En ordförande som likväl kunde varit politiker med sitt ordbajseri! En klubbchef i Nylin som inte gör ett skit utan kommer med medhåll varje gång man haft kontakt med honom! Han tycker det är för dåligt men gör ändå inget!
Hela föreningen är så skadad då samtliga lag man säger är elitverksamhet ligger i botten!
Hade man haft kunskap i styrelsen och andra viktiga poster så hade man agerat för längesen. Men de sitter på arslet och tror på underverk!
Totalt haveri! Man skäms att heja på HV71 med en sån inkompetent ledning! Hur fan ska man ens kunna locka till sig spelare för framtiden? Kan ju inte vara attraktivt att komma till HV71 och sänka sitt värde som hockeyspelare!
Inte konstigt att Stillman får leta på pensionärsbänken! Dicken, Rosén är två pensionärer man frågat! Vad väntas härnäst?
Joel Lundqvist, Shampo Knutsen, Thoresen, Ledin? Varför inte kolla med Hrdina också?
Önskar er Alla en Riktigt God Jul och Gott Nytt År. Nu gör jag som jag gjorde förra året och loggar ut från alla sociala kanaler och slutar läsa alla sportnyheter fram till den 24e Mars (Kval4). För det är där det till slut kommer att avgöras för denna säsongen, och förhoppningsvis på ett positivt sätt. För er som inte provat kan jag rekommendera denna metod, man blir faktiskt en lyckligare människa under den tiden man slipper all ångest över detta “lag” skulle jag vilja säga, men det är väl snarare ett ihopkok av resterna från julbordet. Ha nu en fin jul och lycka till med det ni tar er för. God Jul
Någon som har koll vilka kostnader och till vem klubben fortfarande har till spelare, tränare, ledare, direktörer som inte är verksamma i HV?, jag kan gissa på Tikka, Alnefeldt, Engsund, finns det flera?
HV71 agerar enligt JP
Det betyder att HV71 kallar tillbaka backen Karl Annborn från Västerås för att i första hand vara med mot Frölunda på torsdag samt Djurgården på lördag.
Karl Annborn som är dubbelregistrerad för både HV71 och Västerås missar därmed matcherna mot Modo och Oskarshamn i Hockeyallsvenskan.
Oscar Davidsson, utlånad till Vimmerby i Hockeyallsvenskan där han spelat 16 matcher, kallas även han tillbaka. Davidsson kommer också att vara uttagen till spel mot Frölunda och Djurgården.
Detta med att man skickar iväg spelare för att sedan återkomma måste få ett slut. HV71 springer runt med svansen mellan benen hela tiden. Är som ett släcka elden med vått vedträ, kommer bara pysa och ryka för att ta eld lite senare. Paniken är total i föreningen där alla springer runt och försöker rädda upp varandras misstag med tillfälliga hittepå lösningar. Okej att vara sämst men nu har det börjat bli pinsamt.
Ju mer man låter tanken mogna och man smakar vidare på så känns det som en degradering och ett antal år i HA för att bygga nytt och med egna yngre spelare, några toppspelare från HA samt någon/några enstaka importer bättre och bättre. Jag är fullt medveten om att detta betyder bantad organisation, uppsägning av många anställda samt en sämre ekonomi men det klubben nu håller på med år efter år är ju att jämföra med harakiri. Det kanske tom blir så att man längtar att gå på en match eller kollar på TV för det var länge sedan jag hade den känslan.