![]()
Troligtvis inte denna gång, men jag hojtar om jag ändrar mig.
Annandagsbandy lockar mer just nu… alltid om jag skall vara ärlig…
11 spelare borta mot Frölunda och Lassi kommer att stå.
Vi har verkligen misslyckats med allt.
Stillman lyckas inte hitta någon som vill komma hit heller.
Just nu är det verkligen nattsvart.
Men Gnagzky är redo.
Om det här laget som ställer upp mot ligans bästa gäng borta försöker efter bästa förmåga ska jag inte hålla det emot dem om de förlorar med 4-5 mål. Om man ändå kan se att de stolt bär tröjan och gav det den infinitesmala chans som existerar, när domaren blåser igång och det fortfarande finns en poäng upp i livetabellen.
Är det bara jag som tycker att rubriken är kul? Det är ungefär att: Allt e skit, men kolla här! Det är som att försöka hitta något positivt trots att 95% är skit - det blir bara knas.
Frågan är om man inte ställer över vissa spelare medvetet. Låter dem vila sig i form till matchen mot Djurgården? Jag menar vi hade högst troligt förlorat den här matchen även med fullt lag.
De tror jag med. Å har ett litet hopp om att några juniorer ger Blomman en knäpp på näsan med bra å modigt spel.
Rubriksättningen är helt underbar om den är ironiskt menad. Alltså jag menar ”Men Ignberg tillbaka” skulle det på något sätt och vis kunna vara något positivt?
Jag skrattade iaf högt när jag läste det ![]()
Lassi startar även. “Felix Sandström klar för spel och backar upp Lassi Lehtinen mot Frölunda”. Går väl att tolka på flera olika sätt visserligen.
Jag skulle kunna spela i HV. Rehab tre månader, en vecka skadefri. Ny skada. Rehab tre månader, en vecka skadefri. Ny skada.
Kan tänka mig ett kontrakt som är 50% prestationsbaserat.
Det värsta är att jag just nu är förpassad till liggande läge och kommer tvingas vara hemma ikväll och se matchen. Finns inga ursäkter, Gnagzky-bowl kommer bli en match att minnas i alla fall.
Övertänt HV börjar bra men tar matchstraff är mitt tips. Lassi gör en ok match men faller igenom i tredje.
Sådär så. Då var uppehållet över.
Var har vi hamnat? Har vi tagit några steg framåt och värvat hit någon?
Svar: Vi står kvar där vi var innan, kanske till och med längre bak med skadan på Hepo och att WIN är tillbaka. Sandström plockade vi hit. Det är allt.
Usch.
Tror mer så här. Hv börjar bra Lassi släpper två jätte enkla mål allt går åt helvete och slutar typ 6-1
Kommer kännas bra om vi hinner göra första målet så man tar en skärmdump på livetabellen innan kollapsen kommer ![]()
Skönt att de är fler än jag som gör det. Skickar även bilden till mina vänner med texten “Blås av säsongen”
Vad menas med modigt spel? Jag brukar i alla fall tänka att defensiven kommer först får då kan man försvara sig om det skiter sig framåt, men man kan ha olika sätt att fungera på i grunden och ändra lite beroende på hur det andra laget spelar.
Spelar dock tyvärr ingen roll hur bra man än försvarar sig om man inte gör mål framåt.
Fan va skönt det är med uppehåll! Man skiter i allt vad hockey innebär och man tänker inte något på hur jävla illa man mår.
Men nu är man tillbaka till skiten och inte något har hänt i HV71. Man har ett ihåligt lag med massor av skador men ändå har inget hänt i truppen. Jo, en målvakt till! 5 målvakter under Hv konto. Har det någonsin hänt för något annat lag?
Helt otroligt hur man kan ha 5 målvakter på lönelistan. Tänk om vi hade haft 5 centrar istället.
Jag är glad över att uppehållet äntligen är över och att man får kliva in i matchspel igen.
Ska bli galet spännande att se ”Nya HV” nu när man verkligen tagit krafttag för att vända skiten man satt sig i… eeeeeeeeh.
Avgå alla.
Håller med, men båda måste funka. Kanske kan man tänka sig att sämre lag måste tänka på defensiven mer så de släpper in mindre mål medan bättre har det mer ordnat och på det sättet kan koncentrera sig mer på anfall? Bara en tanke
Vad är det för jävla mjukglasspojkar vi har? Kör BM för hårt med dem eller är de bara vekare än alla andra?
Knappast en slump att skadelistan är som den är i år igen.