Hv skulle bli det mest vältränade laget i SHL.
Pinsamt Björn. Gubbarna vinner inte en närkamp.
Hv skulle bli det mest vältränade laget i SHL.
Pinsamt Björn. Gubbarna vinner inte en närkamp.
Fantastisk period. 2 idiotutvisningar och ett hjärnsläpp i egen zon. Lägg därtill ett giftigt anfallsspel så är det ju kassaskåpssäkert.
Säger som dom flesta. Uppehållet var ett välkommet inslag. Ge oss fler sådana
Stämmer bra det!
Kul om vi får en ny Liv i mål! Mitt tålamod med honom kommer att vara oändligt. Skulle det bli så att han bildar målvaktspar med Huskvarna pojken Glifford kommer jag inte kritisera målvakterna överhuvudtaget nästa säsong. Två genuina HV-killar skulle kännas otroligt kul och viktigt.
I övrigt så måste jag säga att jag har oerhört svårt att ta HV på allvar numera. Clownerna i ledande positioner i kombination med ett gäng legoknektar har fått mig att mer eller mindre börja se HV som en dålig dokusåpa typ Paradise Hotel eller Villa Meduza.
Någon som läst denna (Silly-surr: SHL-klubb nära skyttekungen i hockeyallsvenskan) och kan peka på vem vi skall dumpa?
Han dumpas av HV71 – letar ny tränare
Gistedt
Om de spelar dåligt då? Jag säger inte det här för att vara ett arsle, alla kan ha dåliga säsonger. Det kan vara bra att tänka på olika saker som kan hända, då är det lättare att förebygga en katastrof.
Vilket enormt power-move…
![]()
Huvuden rullar. HV har identifierat problemet. Allt var Gistedts fel!!!
Skämtåsido. Ang. diskussionen efter gårdagens match om att problemen är större än Anton. Att Gistedt dumpas är bra. Vi har haft sjukt dålig utveckling på målvaktssidan som har varit ren cirkus sedan tre säsonger tillbaka. Så visst är det bra om man går skilda vägar i det fallet.
Men att Gistedt ensam ska få bära hundhuvet för lagets misslyckanden? Jag hoppas det kommer fler rykten/besked om ledare som plockas bort.
Allt är redan så bottenlöst dåligt i föreningen att det inte spelar någon roll hur de spelar. Jag har hellre HV killar som spelar dåligt än Lassi, Ortio eller Alnefelt som spelar dåligt.
Om clownerna försvinner och vi börjar spela med ett mer hemvävt lag (även om de spelar dåligt) kommer mitt intresse och engagemang att bli betydligt större än vad det är idag. Jag minns när vi var ett botten/lågt mittenlag på tidigt 90-tal då var det exotiskt om HV värvade en dalmas eller stockholmare. Jag saknar den tiden.
Hellre vara ett bygdens bottenlag än ett ihop köpt lag med blomman som tränare, Björn som SC och Alsing som kapten.
Så är det. HV har som förening vänt och vridit på i stort sett allting. I ett desperat sista försök har man sökt sig utanför 036-området, samma område som gav oss framgångar, för att hitta spelare och ledare som ska frälsa oss. Man har samtidigt medvetet valt att bryta med allt och alla som faktiskt känner något för HV (man är också på god väg med att bryta med ett gäng trogna supportrar…).
Det enda HV som förening inte gjort är att gå tillbaka till grunderna. Att satsa på det man faktiskt har.
Jag säger därför precis som du. Jag åker hellre ur med ett lag jag känner något för än det lag vi ser idag. Jag har aldrig känt en sån distans till laget som jag gör idag. Det är typ HP, Fransson och Teden som får hjärtat att slå nångång ibland. Men däremellan. Liljander och Blomman har med ALI:s godkännande bränt ner allt det HV en gång stod för.
Sorgligt men sant.
Liljander är bland de sämsta som hänt HV71.
Går ju ganska mycket bättre för Malmö utan honom.
Sen är det så jäkla tröttsamt att kan vi välja på 2 alternativ så väljer klubben konsekvent det sämsta alternativet. Bara det är en prestation i sig.
Allt börjar med svagt ledarskap uppifrån som genomsyrar föreningen i stort.
Svaga chefer känner sig hotade av kompetenta medarbetare och väljer medarbetare som inte utmanar deras position, eller rekryterar chefer som liknar dem själva.
OK, jag förstår, undrade bara hur du tänker. Jag vet inte riktigt vad jag tycker i den frågan annat än att läget är eländigt.
HV71 är en misskött klubb.
Preach
Är Björn vår minst ekonomiska sportchef någonsin?
Byter ut stjärnor mot skräp. Säsongslån med talanger som vi behöver i laget. Svindyr målvaktslösning och trots det behöver vi ta in en femte (!) målvakt på kontrakt.
Björn har förhoppningsvis gjort sin sista arbetsdag. Kontakta facket och inled förhandling om utköp NU!
Björn är riktigt usel. Så många felbeslut han har lyckats ta på så kort tid måste vara någon form av världsrekord för en SC.
Det är bara att gratulera mif till att både ha blivit av med honom och fått betalt för det.
Håller med, förhoppningsvis ser vi aldrig mer Björn i HV. Jag hoppas han går till LHC- fatta vad mycket han skulle kunna ställa till med där ![]()
Om han går till lhc kan vi förlänga hans kontrakt, bidra med 100% av lönen och ett par sköna miljoner i bonus. En Björntjänst som skulle sprida glädje i hela smålad.
Lite “Nubben-junior” varning på BL. Påminner delvis om när Nubben gick från Timrå till Frölunda. Vissa personer/sportchefer presterar bättre med lite mer begränsade förutsättningar (ekonomiskt), och därtill mindre krav från omvärlden/supportrar.
Ja tänk, det gick överträffa Nubben. HV lyckades.