Tråden om HV71

Nubben är en väldigt skicklig SC i jämförelse med Björn.

Kaski, Laleggia, Shore och Maalahti var lyckade under säsongen värvningar. Miele, Borgström och AP var också bra värvningar.

Björn ba ”här ska byggas lag, jag plockar in min och Leises favvo Pasic”…

Mörkret med Björn går inte att skoja bort.

Edit. Det är inte värdigt för Nubben att vi jämför honom med Björn. Nubben är en SC- Björn är en kille som hade sålt snake oil i vilda västern.

2 gillningar

Större budget är alltid enklare för att du kan riskminimera. Tyvärr är Björn och Nubben inkompetenta och min teori är att det i Malmö och Timrå fanns starka personer som räddade deras kassa jobb och ibland sa nej.

1 gillning

Jag vill inte försvara endera, men….

Jag utgår ifrån att kontakter tas redan nu inför nästa år, eller iaf under våren.

Vem vill gå till ett kvalande lag där kontraktet kan brinna innan start med osäker framtid.

…och vem vill till ett bottenlag…

Värvningar således problematiskt och bara pengar att locka med…

Det de kunde gjort mkt bättre är ju dock att värdera befintlig talang och egna förmågor.

Där finns inga försvar…

Man kan också välja att INTE göra värvningar.

Att värva Lindström och släppa Kero?

Sedan gjorde han sig av med bra spelare. Släppa Laleggia? AP? Träff? Inte plocka in Önerud?

Björn har skapat mängder av problem i onödan. Både när det gäller ledarskap och lagbygge.

Jag hade kunnat förstå om man släpper Träff utifrån att man inte hade en passande roll men varför då värva Pasic som inte spelar försvarsspel?

Vi gör oss av med lättskadade spelare och tar in Hatakka? Wtf?

Tittar man på vad vi släppt så har vi nästan enkom nedgraderat med vad vi tagit in och då från ett sjaskigt lagbygge. Tikka hade för helvete platsat i detta bottengäng.

Den enda som uppskattar Björns arbete är komiske-Ali som gjort HV71 till ett pruttskämt.

9 gillningar

Det kanske är som med plockepinn, man startar med de enklaste…

2 gillningar

EXAKT! Jag vet att vissa klagat på att vi varit för snälla mot våra egna men så länge det finns en tanke med lagbygget och de fyller roller de har en chans att göra nåt bra av med lön därefter så måste de inte vara de bästa.

1 gillning

Det blir ganska svårt att bedöma Björns lagbygge med Blomman vid rodret också kan jag tycka. Klart att det finns brister, framförallt på centersidan.

Med bättre coachning så hade laget legat högre i tabellen. Då hade det funnits mer andrum att bygga laget långsiktigt. Att komplettera och förändra under och efter säsong.

Jag förstår inte jämförelserna med Nubben som görs hela tiden, nästan lite längtande.
Bara för att den ena är sämre än den andra betyder inte att den andra är bra.

2 gillningar

Precis, att behålla talang

Nubben var extremt bespottad och ett stående skämt här på forumet. Nu har vi en SC i Björn som spelar fyra-fem divisioner lägre. Björn har dock på intet sätt fått löpa gatlopp på samma sätt som Nubben.

Jag tycker det är fel och orättvist. Nubben var inte bra hos oss men han är en hockeymänniska som vill sina föreningar och fans väl. Björn är en sopa som skiter i sina föreningar och fans och som likt sin älskade tränare beter sig arrogant. Nu är dock Björn sjukskriven och kan inte försvara sig vilket är synd. Jag hade gillat att se honom stå till svars för all skit han har ställt till med. Nubben stod iaf rakryggad när det blåste.

Alltså, alla jämförelser mellan Björn och Nubben blir bara pajiga då Nubben professionellt arbetar med hockey och Björn, ja om vi ska vara snälla råkar vara anställd av en hockeyförening.

Jag tror inte vi överhuvudtaget skall jämföra dem.
Båda är hemska enligt min mening.
När vi hade nubben då fick vi ta in gamla travkompisar för att få till det.
Och nu?
Ja då får vi ta in juniorer

Men vi siktar alla på kontinuitet framöver.
Således.
Sitt ner i båten.
:winking_face_with_tongue::+1:

Jag gick på myten om Liljander. I regel räcker det ju med att titta på cv:et för att få en uppfattning om hur det kommer att gå. Och i Liljanders fall så har ju faktiskt Nubben meriter att tala om. Just i fallet Liljander fick jag extremt tunnelseende och önskade i princip vad som helst så länge det inte var Nubben.

Samma med Blomman. Han är i klass med Edmonds och Montén. Inte särskilt konstigt med tanke på att hans cv är betydligt sämre än sina två föregångares.

WYSIWYG.

5 gillningar

Samma här, jag gick också på myten om Liljander. Kollar man CV nu i efterhand så är ass GM i Frölunda lite oklart map arbetsuppgifterna, kanske mer handlade om fixa lägenheter och bilar, hämta folk på flygplatser osv. Jobbet i Malmö var ju ett GM jobb och det gjorde han ju väldigt bra med begränsade resurser.
Jag saknar Abbott och tror det hade sett bättre ut med honom vid rodret.

1 gillning

Jag kände mig tveksam direkt mtp hur det hela gick till och även den där första intervjun, det kändes inte förtroendeingivande.

Från pissblaskans intervju med Stillman:

– Bristen på kontinuitet har betydelse för resultaten på senare år. Vi satte en plan i våras, och där är kontinuitet viktigt.

Är det ditt budskap mot klubbledningen att kontinuitet är vägen framåt?

– Ja, det förespråkar jag.

….

Det är alltså inte resultatet som är viktigt, utan kontinuiteten…

3 gillningar

Lite om Blomman med:

Du har jobbat nära Anton Blomqvist i tre säsonger. Vad talar för att han ska få ordning på läget?

– Vi gjorde ett omtag i våras, pekade ut vägen och skapade samsyn över vad vi ville göra som organisation och lag. Anton har alla ingredienser för att vara en lyckosam coach. Han kan hockeyn, är en bra ledare trots sin unga ålder, förstår spelet och är bra i omklädningsrummet.

Ni har även haft stor ruljangs på tränare i HV. Hur ser du på Antons situation?

– Han har fullt förtroende. Vi vill driva det här in i mål och in i framtiden och tror på den här vägen.

4 gillningar

Vad är det han gör så himla bra då???

1 gillning

Ridå.

Sammanfattar det hela klockrent

1 gillning

Julen närmar sig och då börjar HV i vanlig ordning att korttidslåna från Hockeyallsvenskan.

1 gillning