Tråden om HV71

Vi lånar Hampus Karlsson från Oskarshamn i morgondagens match

Kan ju tycka att vi kunde ha lånat in Joni Ikonen om man nu ska låna in en center från Oskarshamn

Matteus Ward är också en kandidat, i förhållande vad han presterade förra säsongen

Fan det är så sjukt att det plötsligt dka inträffa skador och jvm varje år - hur ska man kunna planera för det? :joy_cat:

Om man såg våra rykten in skulle man tro att vi redan spelar i HA…

Har Hampus Karlsson spelat en match för oss tidigare under säsongen? Det var nytt för mig. Menar de förra säsongen?

1 gillning

Tolkar jag detta rätt så kommer man på fullt allvar och med öppna ögon gå med AB hela kontraktet ut vad som än händer med degradering och spel i HA. Översätter man detta till spelarenivån så skulle man aldrig göra sig av med en spelare hur kassa de än är?. Herregud min klubb har tappat det totalt.

4 gillningar

Ja det är svårt att få ihop varför kontinuitet med en kass tränare är viktigt, men man verkar inte ha ansträngt sig speciellt mycket för att behålla LaLeggia, AP, Kaski, Kero osv utan där skulle det nästan bytas ut spelare just för att byta ut spelare.

3 gillningar

Funderar lite på det här med nyförvärv om det kommer påverka nått nämnvärt. Kanske i början men sen när dom kommer in i spelsystemet faller dom tillbaka. Senast i göteborg när 2-0 kommer så tillkommer det av slarv lr? Jag ( min åsikt) tycker att samma situationer uppkommit väldigt många gånger och skulle vilja hävda att det är ett spelsystem vår eminenta coach har bonkat in i skallarna på spelarna. Är det nån mer som uppfattat det lr är jag ute och cyklar

1 gillning

Fy fan vilken sorglig läsning.. Jag måste ändå erkänna att jag hade förhoppningen om att Stillmans HV-hjärta skulle vara stort nog att ta de svåra besluten. Nu verkar inte så vara fallet.

Nu måste vi medlemmar mobilisera oss och byta ut delar av styrelsen och rensa bort alla som sitter handlingsförlamade!

Har vi någon som har kontakter nog att lägga fram ett seriöst motförslag till vad valberedningen kommer lägga fram?

Egentligen kommer detta inte som någon överraskning. Stillman är glasklar. Har varit så hela tiden.Han kommer inte göra ett skit. Han kommer lappa och laga lite, men i övrigt tror han på kontinuitet. Fullt ut.

Jag har således ställt om min spaning om framtiden:
Jag tror inte vi kommer bli av med Anton denna säsong, vilket jag trodde för några veckor sedan. Jag trodde pressen av att ligga toksist framåt 40e omgången skulle vara nog att rucka på skeppet.
Min nya prognos är att vi kommer gå skilda vägar någon gång nästa säsong i HA. När Anton inte lyckas få till det där heller, med en av ligans dyraste trupper, då kommer styrelsen inse att de satsat på fel hästar. Så, lagom till nästa års julfirande, då kanske. Kanske en bit in i januari. När slutspelsplatsen i HA ligger i farozonen.

Gravt deprimerande.

8 gillningar

Än finns chansen att vi slipper kval. Yippiiiee!

1 gillning

Ganska slimmad dock i kontinuitetens tecken.

Jag har givit upp, från att ha varit övertygad om att AB skulle få sparken för ett år sen, till att sen bli chockad över förlängningen. När sen BL anställdes så tändes ett hopp i alla fall, det hoppet förändrades efter seriestarten till full misär. Vart vill jag komma? Jo vi kan inget göra, vi kan bara sitta still i båten och hoppas att den inte sjunker, vilket den förmodligen gör. Det låter uppgivet, men det får mig se matcherna utan att bli nervös, deprimerad eller upprörd.

Härliga signaler man sänder till de juniorer som var med och stal en poäng mot Frölunda.

Blir intressant se vilka som blir ersatta med “habia” HA lirare.

Suck.

2 gillningar

Ja. Vi tar 2p per match framöver och går till slutspel!!

1 gillning

Juniorerna var för bra. Planen är att förstöra för allt och alla.

1 gillning

Kontinuitet i resultat, man vet vad man får.

1 gillning

Själv kollar jag alltid tabellen, utgår från att det blir en förlust igen, och blir glad för alla poäng som de får.

1 gillning

Hv71 som förening har tappat det helt! Det handlar inte längre om resultat utan om att hålla varandra om ryggen internt. Varför ska man ens lägga tid och pengar på detta?

Jag har tappat intresset kring HV71 och snart är det noll intresse kvar. Finns så mycket man skulle kunna säga men man finner inga ord längre på hur misskött denna förening är numera.

HC Dalen är snart det lag man lägger tid och pengar på för hockeyn är fortfarande en stor bit av livet. Men inte HV71 länge till.

Notera frågan Stillman får om hur stort tålamodet är. Stort tycker han, starkt förtroende från klubbledningen.

Okej Stillman, samma fråga, fast sett till supportrarnas tålamod? Det kanske inte är av relevans för er del?

1 gillning