Tråden om HV71

Att läsa vad du och @BrandX skriver till varandra värmer mig något enormt inombords, det är vad HV handlar om för mig :heart: även om jag är lite för ung för att ha varit med då. Respekt till er som var med back in the day :saluting_face:

Vi alla förtjänar så mycket bättre än vad vi får just nu!

Gott Nytt vänner!

5 gillningar

Gott nytt år mina vänner!

6 gillningar

Fan va gött med nytt år.

Inte en enda torsk på hela året!

Låt blommorna blomma… Halleluja!

6 gillningar

Halleluljah för helvete :sweat_smile:

Det blir nog både torsk, abborre, och plattfisk det här året (olika sorter av förluster). Låt oss hoppas på så få förluster som möjligt

1 gillning

Bajen bör väll falla under kategorin storlag med samma visa?

1 gillning

Bajen gick i konkurs.

2 gillningar

Nya året har knappt börjat och HV rivstartar med en ”varför-i-hela-helvete-då?-värvning”.

Bådar gott. Eller verkligen inte. Senaste värvningen är så oerhört talande för allt HV är och har blivit. Stillman fattar inte ens att resten av Hockeysverige skrattar åt honom. Av hån.

Magiskt. Allsvenskan är så nära att man kan känna både lukt och smak.

Var det till såna här värvningar man skaffat fram ytterligare 5 miljoner till spelarbudgeten?! Och över nästa säsong också. Då har vi förstört även den, oavsett hur den nuvarande går.

Ingen ljusning. Det kan inte lyfta. Man bygger ju ”flygplanet” av solitt bly!

1 gillning

Nej de är verkligen bara mörker.
De kanske blev billigare att göra såhär än att fortsätta låna från allsvenskan men ska man ta in allsvenska spelare tycker jag man iaf ska försöka gå på toppskiktet av spelare. Laz kommer självklart inte göra oss en mm bättre. Inget emot honom men de är ju inte ens nära vad som saknas.

Klubben för inbördes beundran kämpar på. Stillman har uppenbart tappat den känslan han hade då han senast va SC. Detta SKRIKER Leise då spindeln är någorlunda.

Liljander, Anton och Leise va de absolut sämsta vi kunde plocka in. Efter att ha vandrat i oändligt mörker med Agne, Lindbom och Nubben så trodde man verkligen på bättring men fy fan.

Avgrunden har tydligen inte nåtts än, vi gör allt för att gräva oss ännu djupare.

5 gillningar

Ja detta är en 100%-ig Leise-värvning. Man tittar efter specifika egenskaper i statistiken och hittar spelare efter det. Man hittar inte spelare och sedan tittar på deras statistik. Alltihop är fullständigt bakvänt. En sån här spelare hade aldrig varken hittats eller värvats om det inte vore en ren statistikvärvning som programvaran antagligen föreslagit.

Eller så har man redan påbörjat ett lagbygge inför HA och då bör väl Laz utan problem kunna gå in som 3-4 center.

2 gillningar

Det är min tolkning. Passar väl in i det system av utlåning av spelare nedåt som HV håller på med också. Man förbereder nästa års trupp genom att ge de unga spelarna som man vill bygga en stomme av erfarenhet av allsvenskan, eftersom det är där man kommer hålla till.

Lite tur i oturen igår att forumet låg nere. Gav mig tid att inte spy ur mig den värsta gallan över Laz-värvningen. Istället har värvningen fått marineras över natten. Så här kommer mina tankar (som fortfarande innehåller en mängd galla).

Jag fattar INGENTING!

HV och Stillman agerar så jäkla irrationellt.

Vi tar inför säsongen in Johnsen (8:a i allsvenskans poängliga förra säsongen). Ger honom chansen för att efter några månader låna ut honom till allsvenskan.

Laget skriker efter klasscentrar. Stillman svarar upp med att köpa loss Hampus Eriksson, 29 år, från Nybro – som slutade på plats 51 i hockeyallsvenskan poängliga.

Folk försöker rationalisera värvningen med att vi tar in en STOR fjärdecenter.

Eriksson skadar sig och nu tar vi alltså in 29-åriga Victor Laz kontrakt på TVÅ säsonger från Skellefteå.

Laz gjorde 30 poäng ifjol för Kalmar. Det gav honom plats 44 i HA:s poängliga. Han hade dessutom sämre poängsnitt än Eriksson.

HV har alltså ersatt en allsvensk toppcenter genom att ta in TVÅ allsvenska centrar som inte ens tillhör toppskiktet i serien.

Vad f-n är planen? Hur ska HV ställa upp centersidan när alla är hela? Med tanke på att man inte verkar vilja ha Kloos, Ang, Woods eller Heponiemi som center, tänker man att centersidan ska se ut så här?

Rousek-Lindström-Laz-Eriksson

Hur blir HV ett bättre lag av att ta över Laz kontrakt?

Den här värvningen skickar som många varit inne på extremt dåliga signaler till våra unga spelare. I HV är juniorer och talangfulla spelare inte önskvärda. Vi fyller hellre våra platser med 29-åriga halvbra spelare från allsvenskan.

Sånt jäkla resursslöseri, på alla möjliga plan.

Jag fattar INGENTING.

28 gillningar

Helt enig med allt du skriver.

Som jag själv skrev igår, vi har letat i hela världen enligt Stillman och vi värvar Eriksson och Laz. Panik räcker inte ens. Detta är fan ännu värre.

Signalvärdet just nu är hopplöshet och panik.

Dessutom tappar vi HP till Malmö.

En egen kille till Malmö.

Flera egna produkter säger Liljander.

Pinsamt rakt av pinsamt säger jag.

Föreningen har uppenbarligen helt gett upp och hoppas att vi vinner kvalet igen.

13 gillningar

HP kanske vill lämna? Vad vet vi om hans skäl? Ska vi ge honom 300k i månaden bara för att tvinga honom att stanna?

JA.

Det kommer att vara värt det i framtiden om han fortsätter sin utveckling. Kanske inte 300 men 230-250 just nu.

Kalla mig galen.

Nej, det skulle vi inte och det hade vi naturligtvis inte behövt heller. Vi skulle gett 300 k/mån till AP och LaLeggia. Sen skulle Hugo ha fått ett bra kontrakt och en bra roll till nästa säsong.

2 gillningar

Ja du är galen. HP har mycket kvar att bevisa för att tjäna 250k. Men är ett stort fel av HV att man tappar HP. Tror mer det handlar om att han hela tiden blivit bortvald och skickad till HA.

Måste göra ett instick här. Vi har ett väldigt ungt U20-lag, som ligger näst sist i serien.

I poängligan ligger egna produkten Noel Skarby på 21:a plats med 11+13 och vår malmöprodukt Magnertoft på 27:e plats med 11+11. Nästa, och sista HV-spelare på top 100 är Philip Lantz med 10+4 på 84:e plats.

Vi har helt enkelt inte juniorforwards som håller, anser jag. Sen får ju de unga backar som faktiskt håller på den här nivån, Annborn och Malte G med flera spela.

Sen att ta in en relativt billig Laz är väl ok i det perspektivet att lån från HA kommer att bli svårare nu när SHL spelar kontinuerligt torsdag/lördag och HA onsdag/fredag. En kropp är en kropp liksom.

Avslutningsvis…det måste ju funnits något i denne Victor Laz eftersom Skellefteå plockade in honom.

10 gillningar

Vi får helt enkelt hoppas att han kommer tillbaka i framtiden. Gör som Pettan. Den äldre alltså. Om vi håller oss kvar blir det väldigt konstigt att se honom i Malmö. Varje PP kommer man att vara orolig.