Det svåra är ju att vi behöver få med oss NBS och FB-maffian om vi faktiskt ska kunna göra skillnad och få in en ny styrelse.. Jag flydde FB för några säsonger sedan för att jag inte orkade med allt ryggdunkande i vått och torrt men det är ju de på FB och kanske inte de på forumet som vi behöver övertyga om att rösta emot sittande styrelse. Frågan är vara hur man ska börja en sådan kampanj, ska forumet finnas representerat där likaväl som på X?
Bara så jag förstår dig rätt… Du tycker alltså att klacken ska stå tyst framöver?
Nej, såklart inte. Det är bara att klacken också verkar vara kvar i 2016. Man måste inse att vi inte är störst, bäst och vackrast längre. Man kan ju komma med budskap bara menar jag. Banderoller med vissa specifika meddelanden och saker. Istället kör man sina ramsor om hur bra vi är och att vi är bäst osv osv. Tror hela hallen har tappat det lite, vi är inte bäst längre.
Hade man orkat skulle man demonstrerar mot den här jävla föreningen. Nu är det nog.
Inte konstigt att sådant ledarskap för med sig konsekvenser som i sin tur får nya konsekvenser. Så går det när man inte agerar.
Klubben är så jävla hijackad av egna intressen. Ingen gör nåt.
Mitt HV är alla de egna killar som skickats till höger och vänster, även om några är kvar.
Men istället skiter jag i HV nu till framtiden visar annat. Det är bara så sorgligt. Önskar jag kunde börjar hålla på en annan förening. Tur man har lokala division 2-klubben i alla fall som fortsätter leverera.
Jag var på väg igår att författa ett inlägg om framtiden.
Säsongen är ju mest troligt död i väntan på kval.
Ledningen är ju fridlyst, så jag såg 2 alternativ.
-
Säkra upp juniorer och ge dem chansen, helst utan HA klausul. Går det vägen har vi en egen stomme för framtiden i SHL, eller ett eget gäng att ta oss tillbaks. Sparar lite cash…
-
Töm krigskassan för att hänga kvar med fler knektar, hoppas det räcker och gör samma resa nästa år… eller sämre ekonomi till Ha.
Tappade dock lusten efter vetskapen om HP.
Alternativ 3 verkar gälla. Gör intet för idag och skit i framtiden…
Kommer nog dra mig tillbaks i skuggorna ett tag. HP blev droppen…
Jag var precis ute med hunden. Plötsligt ropar en man lycka till då han ser min HV mössa. Han har en Örebro mössa, vi står och pratar lite och det slutar med att han står och peppar mig och säger att han hoppas att vi ska hänga kvar. En mycket trevlig man men jag hade aldrig i min vildaste fantasi för 10 år sedan trott att Örebro supportrarna skulle tycka synd om oss.
Det totala förfallet vi har fått uppleva måste vara unikt inom idrottsvärlden. Vilka före detta storlag finns det inom tex hockeyvärlden. Jag kommer bara på IK Göta här hemma.
Karlskrona hockey har väl sjunkit ner till div 1 tror jag. Inget storlag direkt.
Leksand försvinner väl om de åker ut.
Västerås ser det väl mörkt ut för.
Förstår din känsla till fullo. Det går tyvärr inte att byta lag att hålla på men om du har barn som idrottar kan jag rekommendera att gå all in i supporterskapet där.
För min del har det varit en räddningsplanka. Tack och lov krockar deras matcher/träningar ofta med HV. Dessutom finns det appar där jag kan följa deras tabeller/resultat och i deras kallelser ser jag vilka som tackat ja till matcher/träningar så jag kan tokanalysera potentiella laguppställningar inför helgens matcher.
Nackdelen med detta är att din fru (och dina barn) kan tycka att du blir lite för mycket emellanåt. För detta finns det två strategier 1. Lyssna inte för mycket på familjen och 2. Bli kompis med tränarna. Jag kör lite 1 och mycket 2 ![]()
@lejacques var inne på det nånstans. Hittar (orka leta) inte inlägget.
Det här med Reber och Hugo, att inte få förtroende v/s att få det.
Statsen är väldigt tydlig med att de där två svarat positivt på förtroende och tvärtom på att dissas.
Istid: (5 games moving avg)
Game Score (Obs, vid lika styrka, 5 games moving avg)
(0=ett medelvärde för samtliga spelare i SHL)
Inte det minsta konstigt att bägge ser en ljusare framtid i en förening som verkligen vill ha dom i laget. I en småländsk elitförening i världsklass så kanske de fått ett 4-lina kontrakt, kanske.
Detta och exakt detta är laget som fick mig för evigt “hooked”. På den tiden spelade vi i Div 2 Södra A. Det var rysligt kul på den tiden. Det har inte varit jättekul sedan ut mot AIK i fyra raka och definitivt inte kul under 20-talet. Ser inte hur en eventuell nästa säsong i SHL kommer att ändra på det.
Gott nytt år forumkollegor ![]()
![]()
Skicka detta som mail till dem.
Haha, det låter rätt galet men ja jag är glad jag kan följa det lokala A-laget och ett par ungdomslag där jag har kids. Men visst saknar man känslan att komma till en större arena som HG.
Ja, lätt galet men kul! Äh, Ljusterö multiarena går inte av för hackor. Där kan man dessutom spela boule inomhus medan man väntar på att matchvärmningen ska börja ![]()
Oj oj oj, tack fö den bilden, vilka minnen som ploppar upp från hallen och alla arenor runt om i södra Sverige som vi åkte till på bortamatcherna. Känner direkt igen Wallin, Halvardsson, Persson, Thorén, Liffan, Hermansson och några till.
Ja det var härliga tider
. Mor min jobbade ihop med Dennis Perssons fru på försäkringskassan i Huskvarna. Farsan och jag hade säsongsbiljett andra bänk från hemmabåset. Spelarnas tjejer satt på första ![]()
En anekdot, tror det var 1973, sista avgörande kvalmatchen till högsta serien div. 1 var borta mot KB Karlskoga i Nobelhallen, vid vinst hade HV gått upp, man gjorde 1-0 och vi ägde hallen men matchen slutade 7-1 till Karlskoga, Ridå och långt hem i full snöstorm.
Ja det var några kval som gick åt pipan på 70-talet men rätt kul ändå ![]()
Okej, då är jag med! Tror dock tyvärr inte banderoller o.d. skulle ha någon påverkan på styrelsen/ledningen, utan det är en ordentlig bojkott som krävs i så fall.
Det tror inte jag heller, har ju gjorts tidigare och inte haft någon effekt. Men en bojkott kommer inte att ske.
Kolla under tag-en “historia” här på forumet så har du anekdoter och bilder.