Tråden om HV71

1 gillning

Det är för många kockar för denna soppa.

Strukturen i föreningen är kaos.

Håve Sjutti-kock.

1 gillning

Med tanke på hur illa det smakar i munnen varje gång jag ser en HV-match just nu, så är det nog snarare för många cockar i soppan.

1 gillning

Om jag har tolkat detta rätt, vilket jag förmodligen inte har gjort, menar du att det är för mycket män/manligt som styr? Anna-Lena är ju grym på sin post!

Lär väl inte ske då det mest är gubbar som dunkar rygg och tycker allt är bra som går på de där mötena :frowning:

En sur gubbe planerar i alla fall att närvara :smiley:

2 gillningar

Så det där att styrelsen inte ska lägga sig i det sportsliga är onekligen lite flytande…

2 gillningar

Jag ska också ta mig ner

2 gillningar

Bra! De två senaste åren har jag nyttjat forumplatserna en gång per säsong. Men har just nu ingen lust, i alla fall så länge Anton är HC och laget är vad laget är. Kommer ändå bara sitta och muttra högt om legoknektar och svära över vår HC. Så just nu är årets forummatch för mig årsmötet :smiley: Mer spännande.

Hoppas många på forumet tar sig dit. Pizza innan, ölbärs efter.

4 gillningar

Hade nog blivit mer intressant med omvänd ordning…:grimacing:

6 gillningar

Taget💪

1 gillning

Kanske beställa pizza till slutet av årsmötet och stå och äta under eftersnacket?

4 gillningar

Vi ska väl inte ta Blommans jobb ifrån honom😯

3 gillningar

Infon kommer direkt från en av de nämnda personerna, Ihop med personer som känner den andra nämnda personen. Ursäkta luddigheten men vill inte droppa namn

Ja tyvärr. Men det är så klassiskt, sätt det hända i vanliga företag med. Försäljningen går dåligt, man tar in en ny säljchef, Nya säljchefen har massvis med bra ideer hur han kan förbättra försäljningen, VDn styr den nya säljchefen precis som han gjorde med den förra och försäljningen fortsätter vara skit…

Vad Hv behöver nu är en ledning som KAN hockey, som är VINNARSKALLAR och har pondus, som ser Hv71 primärt som en elitsattsande idrotsförenng och SEKUNDÄRT som ett företag som ska inbringa maximalt med profit. Idag är det precis tvärt om

Tänk själv om man blivit erbjuden ett jobb i Hv71 med målet att förbättra resultaten, man sätter sig ner och forskar och tänker och hittar massvis med punkter att förbättra, man gör sitt jobb helt enkelt. Sen går man till ledningen och får nej, lixom nehe ville ni inte förbättra Hv71 trots allt ? Det är så jävla sjukt, och som jag sa innan….EXAKT vad som hänt i Jsödra men dom är några år längre fram i kaoset än vad vi är, vi är snart där

Det som AD satte igång var PRECIS var Hv71 behövde, men han lyckades dom också flytta på för han var obekväm precis som Abbot…Jag tror det enda hoppet som finns är Stillman, frågan är har han pondus och stake mod att stå emot, jag tvivlar tyvärr på det, men skulle man ge honom fria tyglar så tror jag han hade kunnat vända på det här sjunkande skeppet

3 gillningar

Problemet är att en stor grupp av rädda, ängsliga spelare med lågt självförtroende. Det handlar inte om dåligt hockeykunnande på ledarsidan. Ingen kan väl påstå att ledarteamet runt laget med Rahm, Beech, Stillman etc saknar kunnande. Tidigare hade vi Davidsson, Nubben, Lindbom m.f. och samma sak där. En massa hockeykunnande och även där dåliga resultat.

HV har med sin ekonomi pumpat in pengar i en spelartrupp i ett lag som normalt sett skulle åka ner i HA. Det har visat sig vara en väldigt svår uppgift att vända på den negativa trenden med bara pengar.

Om det här stämmer så visar det väl onekligen på hur komplext allt detta är.

En styrelse ska i bästa fall inte lägga energi och kraft på det sportsliga, de ska se till att vi följer budget och gör det som är bäst för föreningen som helhet. Något som ALI utifrån det hon säger verkligen också verkar fokusera på.

Problemet uppstår när sporten kommer, som Abbott, med en lista på saker som behöver åtgärdas. Det är här vi behöver ha en styrelse och klubbdirektör som förstår kärnverksamheten. Jag tycker det hade varit direkt oansvarigt av vilken förening som helst att köpa en sportchefs ord och krav rakt av. Då lägger man ju återigen alla ägg i en och samma korg, lite som man nu gjort i fallet Liljander/Blomman. Men i vissa fall kanske alla åtgärdspunkter är nödvändiga, i andra inte. En styrelse ska ha så pass stor förståelse för kärnverksamheten att de förstår vilka åtgärdspunkter på den där listan som man måste prioritera.

Frågan är, har vi den styrelsen idag? Även om jag inte tycker Abbott var så fantastisk som alla vill få det till nu i efterhand, så litar jag mer på honom än nuvarande styrelse med ALI i spetsen.

2 gillningar

Det är skillnad på hockeykunnande och hockeykunnande.

Flera av de du rabblar upp har upenbarligen inte det hockeykunnandet som behövs.

Vi verkar ju ha två helt olika scenarion, med två helt olika utfall:

Abbott: jag vill ändra ALLT: avslag
Björn: Jag vill ändra på INGET, någonsin: bifall.

Bägge scenariona kostar dock pengar, ca samma pengar baserat på budgetsiffror och uppskattad truppkostnad, så det verkar inte vara pengar som påverkar dessa beslut?

Underligt.

5 gillningar