Tråden om HV71

Mellan alla rader, så kunde det där va sagt av miss skaka rumpa.

JA

Hv är tyvärr förblindade av sin eget vägval och vill inte erkänna att de har gjort fel val. De kör hällre klubben ur SHL och botten än att erkänna de har gjort fel.

Jag tänker mig snarare att dom inte kan erkänna för att dom inte gjort fel. För att dom är övertygande om att de val dom genomfört. Är RÄTT! Dom vill hålla sig kvar, men vet inte hur, dom hoppas bara att inslagen väg är lyckosam efter ha startat helt på fel sätt. Ty dom är led, men dom har inte fortfarande inte spårat ur.

Det är ju smått obegripligt att han själv kan välja att komma tillbaka ännu en gång. Även om han får frågan. Med tanke på hans uttalanden då.

1 gillning

Hahaha. Cam Abbott tar över FBK.

HV ba. Näe. Vi är nöjda

5 gillningar

Ligger redan i SHL-tråden :slightly_smiling_face:.

Men helt klart ett bättre alternativ än Antonius. Man kan väl ta chansen när man får den serverad till en?

1 gillning

Det är ju så att man kräks i munnen detta.

1 gillning

Pissförening är vad vi är, fet jävla losermentalitet står det på varenda vägg i HG. Men Stillman är ”nöjd med laget”

Vad fan är poängen längre

1 gillning

Vem hade kunnat ana att killen som fick sparken inte kom tillbaka starkare.

Hahahahahaha. Jag tyar inte längre.
Stilles nya låt:
”Jag hade en bååååt, i den satt jag still å lekte död sill”

Dessutom “bara” inhyrd resten av säsongen.
Va fan.
Marknaden är död.
Skjut mig.
Nu.

Eller så, kan ju vara att Wallin har en sista chans. Från styrelsen. Därav säsongen ut. Allt Abbot gav x premisser.

Om vi ser saker ur ett större perspektiv.

Ett perspektiv är att det fanns en chans att hyra in Cam resten av säsongen och signa Pasi som Ass och flytta upp Rahm till SC….
Men sånt sker inte i HV längre.

4 gillningar

Ja saker är säkerligen körda och förstörda.

Men vafan lite revolution och nyskapade, hade ju inte skadat. Snarare tvärtom, vill jag tro. Klyschan satsar man inget så vinner man inget. Kommer väl till plats. Jag hade applåderat det.

1 gillning

Oj oj FBK, där finns det stake i alla fall, men ligger sjua i tabellen, varit i slutspel många år, sparkar sin HC och tar in en AHL/NHL coach. HV ligger på kvalplats för tredje året i rad och är nöjda med både HC och spelarna så där kommer ingen förändring, jag tror vi är körda för all framtid.

2 gillningar

Inhyrd resten av säsongen, handlar nog mycket om CA privata liv, familjen är väl utflyttade till USA och frågan är kanske att få lite tid att fundera på om de skall flytta tillbaka?

Tänkte mest att det hade varit en perfekt lösning för HV.
Men man ha nog accepterat att det blir kval och evt HA och då finns det inte nån anledning förändra nåt…

3 gillningar

Jag vet att det inte är populärt här. Men det var det inte när man plockade in Per Ledin under hans första runda i HV heller.

Ta in Jörgen Jönsson! Jag skiter i allt annat än att vinna ett kval. JJ kan uppenbarligen sätta den defensiv som behövs för att vinna kvalet.

5 gillningar

JJ kan däremot inte sätta en offensiv, och tror inte han låter någon annan sköta det, han försöker nog lägga sig i. Jag är fortsatt negativ, mest på grund av hans namn.

2 gillningar