Tråden om HV71

Hm? Vad? Sköt han ut sig själv? Eller har dom sopat saker under mattan? Lex CA lex Liljander! Givet att saker inte ska offentliggöras ang någons eventuella hälsa.

Jag tror du är inne på rätt linje där, Sanny jobbar på TV4. När två lag är så avhängda som HV och Leksand är, då minskar värdet på serien markant. Det mest spännande fram till slutspelet och kvalet är såklart det nedersta strecket. Att då gasta om att HV är på gång kanske skapar lite spänning hos vissa.

1 gillning

tror du inte de menade rent generellt?

jag TROR inte de syftade på något rent specifikt, eller?

Så kan det vara. Klicken kommer inte längre från kris-rubriker kring HV. Då finns inte heller intresset från media. Även om S&S aldrig skulle erkänna att de styrs av sina pengakåta overlords, så sker det på ett underliggande plan. De ser antalet klick oxå. De dras åt det håll där deras egna insatser får mest “likes”. Det är inte en kritik mot S&S, det är “kritik” mot mänskligheten och vårt pissusla narcisistiska ego-tänk. Vi är känslomäniskor i första hand, och inte ens på topp tio är vi rationella varelser.

Svensson har dock slagit fast ett flertal gånger redan att HV är klara för kval…

2 gillningar

Jo, men de vägrar att peka på, eller gräva i, var problemen ligger.
Har de ens tittat på sina egna utsagor om Björns förträfflighet och passform för HV?
Noll.

3 gillningar

Huset som Gud glömde.

”En småländsk ishockeyförening i världsklass”, hur kunde det gå så fel…..

20 gillningar

Bara några veckor till så…:joy:

Stillman i JP, re tröjorna:

“Skall gå till botten med detta”.

Efter att det uppmärksammats i hur många veckor, i ALLA hockeymnedier, direktsändningar, hela jävla sociala media-sfären? Vafan gör folk i HV? Är de digitalt handikappade? Har deras mammor tagit ifrån dem telefonerna? Är de så jävla höga på sig själva att de inte ens bryr sig om att titta utanför sin egen navel?

Vafan pågår i föreningen?

18 gillningar

Kanske, kanske inte. Vi vet inte ju nu.

Det stör mig till vansinne.
Sen finns det gött innehåll i den matchen att göra minst tre inslag i sociala medier om.

  1. Vinst!! Första på länge. Klipp, glada miner osv
  2. Hattrick! Det händer inte så evla ofta i HV
  3. Inlånad målvakt storspelar. Tjejen som normal lirar mot grabbar.

Var är de inslagen?

Hur i helvete ska de skapa “buzz” runt SDHL och sitt lag om de mer eller mindre ignoreras?

4 gillningar

Säger Stillman något annat intressant i den artikeln eller är läget precis som vanligt? Värvningar? Sandström?

Det är de som finns i truppen som ska göra det.
Om det inte trillar nåt i knäet på honom. Letar inte aktivt på den döda marknaden.

Till nästa år är prio ett att förstärka Centersidan. (alla kan spela Center eran över?)

Avvaktar med Sandström. Dikken ska få komma igång först.
Sen så “får vi som förening se hur vi känner för framtiden”.

Jesus. De tänker tanken att gå med Dikken/Lassi i kvalet.

4 gillningar

Man blev verkligen mörkrädd när man läste den artikeln. Om man känt hopplöshet tidigare så var detta enbart att spä på🙈

2 gillningar

Vad ser du för hål som ni vill fylla, förutsatt att det blir spel i SHL?

– Egentligen vill jag inte ta ut något i förskott sådär. Men om vi spelar i SHL kommande säsong så är det väl tydligt att vi vill förstärka upp på centersidan.

Fniss…..den centersidan som 97 % sa var för dålig men som Liljander var nöjd med?

9 gillningar

Har vi inte flera materialare som borde ha tid att sy på bokstäverna?

1 gillning

Det mesta av ”tyckandet” som faktiskt slår igenom innehåller nästan alltid en konflikt av nåt slag. Även media fungerar mycket på det sättet.

Jag tror helt enkelt att konflikterna minskat och att alla börjar bli överens om att HV är sämst.

2 gillningar

Bra poäng.
Det är egentligen inget fel på HV. Det är vi fans som har skev självbild/förväntan.
Men de maler ner oss, sakta men säkert.

1 gillning

Jag undrar jag, om vi stannar kvar i SHL ,samma coacher , nästan samma spelartrupp, i övrigt inga större förändringar i styrelse och ledning, kan vi då redan nu ritar in plats 12-14 säsongen 26-27?

Om man tror att anton är en dålig coach:
självklart. Varför skulle något ändras radikalt?

Om man tror att anton är en hyffsad coach:
Att ha kontinuitet i en grupp brukar ge en positiv skjuts framåt, så en viss förbättring borde kunna ske och en playin-plats bör vara given.

1 gillning