En tanke jag tycker är väldigt skrämmande är denna. Hv71 SHL lag har gått dåligt de senaste åren, man gör analyser och ändringar och försöker förbättra, men man står mer eller mindre stilla…vilket bevisar på en otrolig inkompetens i styrelse / ledande possitioner ect…Okej här är man tillräckligt orolig….MEN…Det blir värre, Ta en titt på Hv71 SDHL lag, de har också varit riktigt dåliga de senaste åren, man går ut med statements att man vänder på stenar ect ect för att bli bättre, i år är dom REKORD sämst…Det är väldigt uppenbart att i princip samtliga personer som är involverade i att ta beslut som påverkar SHL och SDHL behöver bytas ut. Och som jag skrev i en annan tråd, frågan är vart dessa personer sitter, är det i ledningen ? är det sponsorer med makt ? VART sitter dessa rötägg någonstans som måste bort ? Det är ju lixom inte på sportchefs nivå eller tränarnivå, det är högre upp, Knappast Richard Nylin nivå heller…mig veterligen så har vi i princip bytt ut ALLA på nivå klubbdirektör och neråt och INGET har ändrats, så det måste vara högre upp skiten sitter kvar.
Helt ärligt, sedan Hv71 började krisa så har vi bytt ut precis allt som är från klubbdirektör ner till materialförvaltare ? och skiten är kvar…med enkel mattematik så sitter skiten antingen högre upp än klubbdirektör, ELLER så sitter det i väggarna…det är svartmögel i väggarna i HG ?!!!
Den som tror att Stillman kommer sparka nån tränare nu när han är sportchef får nog tänka om. Jag är rädd för att det inte var bra att han kom tillbaka. I mina ögon en envis tjurskalle som verkligen inte backar från sina idéer, även om det går käpprätt åt skogen. Det förstärks även av denna artikeln från JP i Februari -23 efter att han och Samuelsson fick sparken av Wilander. Tror tyvärr det är kört med honom vid rodret. Man börjar ju fan undra om nån har kuppat in honom där alltså
att stillman halkar in på ett bananskal som SC i föreningen igen, är naturligtvis inte “framåtlutat”.
Att han kunde föra sig som ass coach är ju hyffsat vedertaget, men han har visat prov på dåligt omdöme förr. Just denna hang up, på att man skall få hur mycket tid som helst att lösa ett problem, och att man skall kolla åt alla håll utom tränaren, ja, det är inte bra när man uppenbart valt att gå med fel tränare.
Så de som sparkade bort Stillman för att sätta honom som ass GM, var duktigt odugliga på HVs historik.
Har en fundering om organisationen hv71, igen. Har man på nåt sätt ens gratulerat Viggo Gustafsson efter j-VM-guldet?? Man hör i poddar mm hur övriga klubbar hyllar sina hjältar. Jag hittar inte nåt om det på hemsidan t ex. Har man gjort det i arenan inför nån shlmatch?
Man vill fronta sin proffsighet i ord men handling då?, Så det torde väl sitta vepor med spelare från herr och dam 25/26. Det är här är våra spelare idag. Få dom att känna sig sedda. Någon form av tillhörighet.
Jag tänkte på det där med Färjestad, Västerås letade jag lite på och hittade artiklar från 2024. Att HV71 inte gör något med tanke på hur det ser ut i tabellen är bisarrt. Frågan är hur långt ner man är beredd att låta det sjunka innan någon fattar att man kanske ska göra något?
Dagens Sanny & Svensson.
Känns, från det vi surrar om här, så är antingen vi helt fel ute, eller så är de helt fel ute, angående det mesta i HV.
Deras “analys”:
HV har en stark period bakom sig (det har vi ju inte, men de ser det så)
Anton har truppen med sig (baserat på Luleåmatchen endast …)
Nylin hade “något på gång”
De verkar inte se något problem med HV. De är lite som handhjärte-maffian på facebook, eller de på medelsmmötet, som alla verkar missa skogen för alla träd och hävdar unisont att “något är fel med HV71/det sitter i väggarna” men är helt oförmögna att formulera en mer detaljerad beskrivning, eller lösning, på ett enda problem.
Angående fler saker man inte uppdaterar i hv71, spelaren i damlaget som gjorde hattrick när de vann första matchen sedan bilen uppfanns finns ännu inte med i truppen enligt hemsidan
Exakt så. Föreningen har aldrig varit så missköt som nu. Det är ett förfall av stora mått. Kolla bara på fasaden, ser förjävligt ut. Skulle inte förvåna mig om att folk helt enkelt skiter i det.
Jag funderar på varför tyckandet om HV är så tafatt, snudd på mesigt jämfört med tidigare år.
Kan det vara att marknaden är mättad? Det ger inte lika mycket längre att sparka på HV. Läsarna/lyssnarna tyckte det var kul förr att beskåda tågkraschen. Nu är cirkus-HV mest tröttsamt. ”Vi har sett tåget krascha förr”. Precis som i fallet Leksand som inte heller skapar jättemycket rubriker numera.
Kan ju också vara ett sätt att hålla serien spännande. Alla ser, men man försöker intala läsare/lyssnare att det inte är mer eller mindre är klart vilka de två kvallagen blir. Det värsta som kan hända SHL är ju som i det här fallet att lag blir avhängda. Blir svårt att hålla dramaturgin levande.